Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מוכרים דירה? בחרו את עורך הדין הנכון לצידכם

מוכרים דירה? בחרו את עורך הדין הנכון לצידכם
קרדיט - Canva

אמנם הקונה בעסקת נדל"ן הוא זה המשקיע סכום כסף גדול, אך גם עבור המוכר ביצוע העסקה בהצלחה תוך עמידה על האינטרסים שלו היא חשובה, במיוחד כאשר התמורה ממכירת הדירה אמורה לשמש לרכישת דירה אחרת במקומה. לכן מוכר דירה באזור חיפה צריך לבחור עורך דין נדלן חיפה שיהיה מקצועי ואיכותי. עורך דין בעל ניסיון יבצע עבור המוכר בדיקות מתאימות מול הרשויות, כאלה שיחסכו לו עיכובים ובירוקרטיה. הוא ידאג לנסח חוזה מכר שישמור על האינטרסים שלו מצד אחד ומצד שני יהיה הוגן וחוקי. עורך הדין צריך להיות בקיא בנושא וגם להיות עם יכולות מצוינות לניהול מו"מ.

מיסוי ומקרקעין: שני תחומים שנפגשים לא מעט

כיוון שערכו הכספי של נכס מקרקעין הוא גבוה, קשורים אליו גם לא מעט מיסים. לפני ביצוע עסקת נדל"ן כדאי לבחור עורך דין נדלן חיפה ובכלל המתמחה גם במיסים בכלל ומיסי מקרקעין בפרט. אחד המיסים המשמעותיים הוא מס רכישה, כשישנו הבדל גדול בין המס שישולם על דירה ראשונה לבין זה שישולם על דירה שניה ומעלה, והוא ייקבע גם לפי ערך הנכס בהתאם למדרגות מס. כך למשל, בקניית דירה ראשונה, על חלק השווי שעד 1,978,745 ש"ח ישולם 0%,  על חלק השווי שבין 1,978,745 ש"ח – 2,347,040 ש"ח ישולם 3.5% על חלק השווי שבין 2,347,040 ש"ח – 6,055,070 ש"ח ישולם 5%, על חלק השווי שבין 6,055,070 ש"ח – 20,183,565 ש"ח ישולם 8%, על חלק השווי שמעל 20,183,565 ש"ח ישולם 10%, בדירה שניה ומעלה על חלק השווי שעד 6,055,070 ש"ח 8%. ו- 10% על חלק השווי שמעל 6,055,070 ש"ח.[1] עורך הדין יבדוק כיצד ניתן להפחית מן המס ככל האפשר.

קיבלתם דירה בירושה יחד עם האחים? כמה אפשרויות לפעולה

פעמים רבות חלק משמעותי ואפילו כמעט יחיד מן הרכוש שמוריש אדם הוא הדירה בה התגורר, כך שהוא יוריש אותה לכל ילדיו שיתחלקו בה באופן שווה. עם זאת, בניגוד לכסף שניתן לחלוקה בין היורשים ללא בעיה, כשמדובר על דירה לרוב יתבצע פירוק של השיתוף כדי שכל אחד מהיורשים יקבל את החלק שלו. מומלץ להתייעץ על כך עם עו"ד לענייני ירושה שהוא גם עורך דין מקרקעין שמכיר את הנושא משני הכיוונים ויוכל ללוות את התהליך. ישנן מספר דרכים לפעולה כאשר מקבלים בירושה דירה בשותפות. אחת האפשרויות היא להמשיך להחזיק בדירה ולהשכיר אותה תוך חלוקת תקבולי השכירות. ישנה אפשרות למכור את הדירה ולהתחלק ברווחים באופן שווה. אם אחד האחים רוצה להמשיך להתגורר בדירה או להשכיר אותה הוא יכול לקנות את חלקיהם של אחיו בשותפות וכך יתבצע פירוק השיתוף כשכל צד יקבל את חלקו.

עו"ד חיים ברוטמן הוא עורך דין לענייני מקרקעין המתמחה בנושאים נוספים כמו ענייני ירושה. הוא בעל ניסיון רב בשני התחומים ומעניק ללקוחותיו שירות מקצועי וטיפול יסודי. מוזמנים ליצור קשר.

 

[1] שיעורי המס המעודכנים החל מ-16.01.2024 ועד 15.01.2025

עוד כתבות שיעניינו אותך
יש מי שדואג לכם גם מטעם המדינה
בכל מקרה של פגיעה בעבודה או בדרכים יש גופים שונים...
איך להתאים את סוג הכלב לאורח החיים שלכם?
לכל אחד מאיתנו אורח חיים שונה, ומהסיבה הזאת יתאים לנו...
אך העלאת סיווג עוזר לכם להרוויח יותר?
כל אדם העובד כקבלן מחויב על פי חוק להחזיק ברישיון...
תיעוד מסע של תשעה חודשים- זיכרון קסום לכל החיים
היריון הוא תקופה מרגשת ומלאת עניין וכמובן ציפייה לקראת סופו...
בחרו נכון את מי שמטפל במשפחה שלכם
ענייני משפחה שמגיעים לבית המשפט דורשים הרבה יותר מידע מקצועי...
מהן ברכיאלגיה וסיאטיקה וההבדל ביניהם?
אי נוחות עצבית ברגל ובזרוע מכונה ברכיאלגיה וסיאטיקה, בהתאמה. כאב...
קבוצת KSP תשכור 5,300 מ"ר במרכז לוגיסטי בפארק העסקים קיסריה
קבוצת K.S.P מתרחבת ומגיעה לפארק העסקים החכם בקיסריה חתמה על עסקת...
אירוח, בריזה, חוף וחוויה אמיתית – חופשה בנתניה כמו שלא חלמתם
מוכנים לגלות את מישור החוף באופן מושלם ומרגש, לחגיגה, סתם...
פתרונות מקיפים ויעילים לפינוי תכולת דירות
כאשר מתמודדים עם פינוי תכולת דירה, חשוב למצוא פתרון מקצועי...
מוכרים דירה? בחרו את עורך הדין הנכון לצידכם
אמנם הקונה בעסקת נדל"ן הוא זה המשקיע סכום כסף גדול,...