Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מטבח מינימליסטי לא חייב להיות לבן

מטבח מינימליסטי לא חייב להיות לבן
קרדיט next125

יופי מיסטי, כמעט מקודש, יש במטבח מינימליסטי בצבע לבן. כאשר מעצבים מטבח מודרני בעיצוב מינימליסטי בצבע הטהור ביותר והבסיסי ביותר בסקאלת הצבעים נוצרת מעיין אחדות ארכיטקטונית מאד מרשימה, מתוך השקט וההפשטה של הצורה והצבע. האם הרעיון המינימליסטי מושג באמצעות הצבע הלבן בלבד? כמובן שלא.

מהות המינימליזם היא הבעה באמצעות צמצום. הפונקציונליות של המטבח תוצג בצורה הנקייה ביותר שאפשר. החזות שלו תציג קווים שלמים, מתמשכים, ללא קישוטיות. המוצרים ההכרחיים הנוספים במטבח ישתלבו בצורה אינטגרלית בתוך הארונות או יתמזגו בהם במינימום נראות חיצונית.

את המאפיינים הללו נמצא בעיקר במטבחים בסגנון המודרני. מטבחי היוקרה המודרניים יציגו את הטכנולוגיות המתקדמות ביותר, את הפרזול המתוחכם ביותר והתוכן העשיר ביותר שיש לתחום המטבחים להציע, אולם כלפי חוץ ינצח השקט. החזות החיצונית לא תסגיר כמעט דבר מהתכנון הפנימי העשיר, שיהפוך כל פעילות במטבח לחוויה מושלמת.

קרדיט next125

אחידות של חומר במטבח מינימליסטי

לתפישה הרעיונית של מטבח מזוקק בצורות גיאומטריות בסיסיות ללא קישוטים אקספרסיוניסטיים תתאים צבעוניות אחידה ומוחלטת. בחירה של גוון צבע אחד למטבח תהיה נכונה יותר. גם בחירה באחידות חומר למטבח, עד כמה שאפשר, תשרת היטב את המאפיינים של מטבח מודרני-מינימליסטי.

במטבחי next125 אפשר למשל לתכנן מטבח שלם מאותו החומר: דלתות, משטחי עבודה וחיפויי קיר. חומרים כמו פורצלן, פניקס או זכוכית יגלו עמידות נהדרת ויהיו מופע אלגנטי יוצא מן הכלל של חומר וצבע, שמתחילים בדלתות המטבח, ממשיכים למשטח העבודה ומטפסים לקירות.

בחיפויי הקירות אפשר יהיה לקבוע אביזרים פונקציונליים שונים, שיהיו נגישים בהישג יד לעבודה השוטפת במטבח, כמו: נייר מגבת, סכיני השף, קרש חיתוך, תבלינים, גם עשבי תיבול טריים, כוסות היין וכל אלמנט או מוצר חשוב אחר. כולם בעיצוב אחיד שיציגו הרמוניה שקטה.

בחירת צבעים מתאימים למטבח מינימליסטי

מטבח שחור או מטבח אפור יענו אף הם לדרישות העיצוב המינימליסטי. אלו אמנם צבעים עם דומיננטיות ונוכחות משמעותיות אך הם עדיין נחשבים לצבעים בסיסיים, ניטרליים, או צבעים שאינם משויכים באופן מובהק ל"צבעים קרים" או "צבעים חמים". גוון צבע נוסף שיכול להיכלל בקטגוריית הצבעים המתאימים למטבח מינימליסטי הוא גוון של חום שוקולד כהה מאד. לגוונים הכהים יש תכונות ויזואליות דומות. בחומרים מסוימים אולי אף יהיה קשה להבחין בהבדלים ביניהם.

שילובי צבעים אחרים יתאימו פחות לאופי המטבח המינימליסטי וכנראה ייקחו את המטבח לכיוונים אחרים. גם חומרים עם טקסטואליות בולטת יכניסו תכונות עיצוב נוספות.

פחות זה יותר

המשפט המפורסם "פחות זה יותר" (Less is more) של האדריכל לודוויג מיס ואן דר רוהה הוא תמצית הסגנון המינימליסטי. הכוונה הייתה לאדריכלות מודרנית שתפקידה היה לשרת בצורה הטובה ביותר את הפונקציונליות ואת האנשים עבורם היא נוצרה. כל פרט שאינו משרת פונקציה מסוימת איננו חשוב ולכן מיותר. צבעוניות נכללת באותה הקטגוריה של קישוטיות שאיננה משרתת מטרות פונקציונליות. צבע דומיננטי הוא קישוט בפני עצמו, יש לו אמירה ובוודאי נוכחות משתלטת.

לצבע הלבן יש כנראה חגיגיות או קדושה מסוימת ששמורה רק לו, והוא משאיר את הבמה לנוכחות הצורנית. ההשפעה של צבעי הבסיס האחרים שהוזכרו דומה.

מטבח מודרני בסגנון מינימליסטי

מטבח מינימליסטי ומטבח מודרני הם כמעט מילים נרדפות. המטבח המודרני אימץ סממנים רבים מהמטבח המינימליסטי. כמו המטבח המינימליסטי גם המטבח המודרני מציג חזות נקייה, שלמה, ללא קישוטיות או צבעוניות עזה. המטבח המודרני דוגל בטכנולוגיה מתקדמת ופונקציונליות מרבית לטובת נוחות המשתמשים במטבח. תהיה השתדלות רבה לבחור במוצרי חשמל שיוכלו להיות אינטגרליים מאחורי דלתות מתאימות, הפרזולים יהיו חכמים, גופי התאורה נסתרים, הידיות ייטמעו בדלתות או לא תהיינה כלל. הדלתות תפתחנה בעזרת מנגנון נגיעה, המסד (צוקל) יהיה מינימלי. המטרה היא שהמטבח יהיה בחזית הקדמה הטכנולוגית באיכות גבוהה ביותר ועם הארכיטקטורה השקטה, השלמה והברורה ביותר.

מהסגנון המודרני והסגנון המינימליסטי, שיש בהם חשיבה עמוקה על אסתטיות, פרקטיות והנדסת אנוש, ניתן ללמוד עוד באתר של מטבחי היוקרה next125 מבית חברת Schuller גרמניה: http://www.schuller.co.il.

אולם התצוגה של מטבחי next125 נמצא בהרצליה פיתוח ברחוב גלגלי הפלדה 19.

טלפון לקביעת פגישות: 09-9569903.

עוד כתבות שיעניינו אותך
אולם לאירועים קטנים
פעמים רבות כשאנחנו רוצים לעשות אירוע קטן, לא ברור לנו...
באילו מקרים ניתן להגיש התנגדות לצו קיום צוואה?
צוואות וירושות הן תחום מורכב מאוד. ראשית, יש לא מעט...
סרטן שד גרורתי - השפעות נפשיות ורגשיות
קבלת אבחנה של סרטן שד גרורתי היא חוויה טראומטית ביותר...
להתגרש ללא מאבקים מיותרים
המשפט הראשון שבני זוג אומרים בדרך כלל לעורכי הדין שעוסקים...
המדריך המלא להערכת שווי נכס: כל מה שצריך לדעת
החשיבות של הערכת שווי נכס הערכת שווי נכס היא תהליך מכריע...
ניהול מבנים
ניהול מבנים - חווית ניהול בניינים מושלמת
כיום לנושא של ניהול מבנים יש חשיבות גדולה ממספר סיבות....
חוגגים את סדר פסח בלולה מרטין
מסעדת לולה מרטין מקדש לדגים ומאכלי ים בהרצליה מציעה ארוחת...
באילו מקרים כדאי לפנות לעזרת עו"ד לענייני משפחה?
דיני משפחה הוא תחום רחב יריעה. בהתאם, יש גם מגוון...
סדנאות להכנת סושי וקייטרינג פרטי אצלכם בבית
מידי פעם אתם מרגישים את הצורך לצאת מהשגרה? אתם אוהבים...
חברת סיליס והשירותים שהיא מציעה
חברת סיליס מערכות חשמל בע״מ, מתמחה בכול עבודות החשמל הנדרשות...