Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מערכת סגורה: איך בוחרים מצלמות אבטחה לבית

מערכת סגורה: איך בוחרים מצלמות אבטחה לבית
קרדיט: Shutterstock

אילו סוגי מצלמות קיימים בשוק, והיכן מתקינים אותן? מי צריך מצלמה בודדת, מתי עדיפה רשת מצלמות – ועד כמה היא אפקטיבית בהרחקת פורצים? כך תשפרו את אבטחת המשפחה והעסק

אורן הדר

יותר מדי ישראלים כבר יודעים איך זה מרגיש: חוזרים הביתה ומגלים שהפורץ שמכה ברחובות הסמוכים בחר הפעם בבית שלהם.לא פלא שיותר ויותר אנשים לא מסתפקים רק בביטוח דירה, ומתקינים מערכות אבטחה. המומלצות ביותר הן מצלמות אבטחה: הגנבים מחפשים מטרות קלות ונוחות שלא ייצרו עבורם סיכונים. ולכן, יעדיפו לפרוץ לבתים וחנויות בלי מצלמות אבטחה בולטות, ולגנוב מכוניות מחניות לא מצולמות. 

למצלמה מטרה כפולה: להרתיע את רוב הפושעים, ולספק ראיות מובהקות במקרים בהם הגיע אליכם פושע עקשן או קל דעת. עם ביטוח דירה ומצלמה, תוכלו לקבל מהר יותר פיצוי שמגיע לכם ולהאיץ חקירות משטרתיות – וכך לעזור בלכידת הפושעים עצמם. 

אילו סוגי מצלמות יש? 

  • פנימית מול חיצונית. את המצלמות הפנימיות אתם מכירים היטב: אלו העיגולים הקטנים שנמצאים בכל חנות, על הקיר שמשקיף לקופה. איכות הצילום שלהן משתנה מדגם לדגם, והן מאוד פשוטות לתחזוקה: כל עוד העדשה והזכוכית נקיות, תקבלו תמונה טובה. ישנן גם מצלמות פנימיות ניידות, שהן בעצם מצלמות רשת; הן יספקו לכם גמישות כשצריך לשנות נקודת צילום, אך מתאפיינות באיכות צילום ירודה ביותר ועמידות נמוכה. 

לעומתן, יש בשוק מצלמות חיצוניות: אלו מצוידות בכיסוי פלסטי או מתכתי שדוחה מים, אבק וחול – ומסוגלות לפעול גם בשיא החום של הקיץ הישראלי. האיכות שלהן לא נופלת משל מצלמה פנימית, והן יקרות יותר. התחזוקה מצריכה בדיקת בלאי תקופתית. 

  • קווית מול אלחוטית. מצלמות קוויות עובדות עם כבל, שצריך לסלול – או דרך קיר או בצמוד לו – ולוודא את התקינות שלו. חשוב גם למקם את הכבל כך שפורץ לא יוכל לזהות ולחתוך אותו מבעוד מועד. היתרון הוא באמינות: מצלמה קווית משדרת באיכות טובה יותר ולא תלויה בהפרעות רשת. 

מצלמות אלחוטיות מחוברות ב-WiFi לבית. איכות השידור עשויה להיות נמוכה יותר וההקלטה יכולה לבוא עם ניתוקים וקפיצות, כתוצאה מקפיצות ברשת עצמה. פושעים חכמים גם יודעים להפעיל ציוד שמשבש WiFi, ומנטרל את המצלמה. 

  • קבועה מול ממונעת. מצלמות קבועות מציגות את אותו הפריים, בהתאם להיכן שמיקמנו אותן – מה שיכול להיות פחות כלכלי כשצריך להשקיף על מסדרונות, חצרות גדולות וחניות. 

מצלמות ממונעות מגיעות עם מנוע חשמלי שמסובב אותן באופן קבוע ויוצר גזרת סריקה רחבה יותר. היתרון הוא בכך שאפשר להתקין מצלמה אחת במקום שתיים, והחיסרון – שמצלמות נעות צדות את עינם של הפורצים, והם יכולים לחמוק מהן ולבחור באפיק כניסה אחר. 

  • יום מול לילה. סביבות חשוכות מחייבות מצלמה שמסוגלת לצלם בתאורה נמוכה – הגרסאות הזולות מסתפקות במפתח צמצם גדול וסנסור רגיש יותר, והיקרות כוללות רכיב הגברת תאורה סביבתית ואפילו חיישן אינפרא אדום שרואה חום; ממש כמו בצבא ובסרטי "הטורף". 
  • הקלטה רגילה מול שידור חכם. המצלמות הפשוטות ביותר עובדות עם כרטיס זיכרון ושומרות את מה שהן מצלמות, ומתחילות למחוק ולהקליט על השמירה כשנגמר המקום. בעת הצורך, אפשר לצפות בווידאו ולמצוא את הנקודה בה קרה משהו בעייתי. 

לעומת זאת, ישנן מצלמות עם תוכנה בעלת אלגוריתמיקה שמזהה שינויים בפריים, כלומר תנועה – ויודעות לסמן בדיוק מתי קרה משהו מעניין. כמו כן, יכולות התוכנות להעביר דיווחים לאפליקציית מובייל בסמארטפונים, ולהראות לכם מה קורה בבית או בעסק גם כשאתם לא שם. כל מצלמה יודעת להסתנכרן עם תוכנה כזו, אך רק המתקדמות מסוגלות להעביר דיווחים לפי מה שהן רואות. 

  • מצלמה בודדת מול תשתית. יש ישראלים, בעיקר מי שגר בקומות גבוהות, שמסתפקים במצלמת דלת בודדת. למשל, מזמינים להם Ring, מנעול חכם עם מצלמה שמייצרת אמזון. המכשיר מתחבר לאפליקציה שמראה בזמן אמת מי רוצה להיכנס, ומדווחת על כל ניסיון. ואולם, הרוב צריכים יותר ממצלמה אחת, וגם יותר מסוג אחד של מצלמות – ולשם כך צריך התקנה מקצועית, וחיבור לתוכנת ניהול מצלמות שדרכה יבוצעו הדיווחים וההקלטות.

היכן מתקינים מצלמת אבטחה? 

תלוי בנקודות החדירה האפשריות ובנכסים שעליהם חשוב להגן: מצלמה פנימית שמכסה את הכניסה ומצלמה חיצונית שמכסה את הגינה לאו דווקא יתעדו גניבה של מכונית או אופניים. אם ברצונכם להגן על עסק, תרצו גם מצלמה שמכסה את הקופות והכספות. 

לכן כדאי לבחור במתקין מקצועי שידע להגיד מה שמים היכן, והאם המסדרון מואר דיו בשביל מצלמת יום רגילה, או שצריך פה טכנולוגיה לראיית לילה. כך תוכלו גם לבחור בציוד המתאים ולא להיכנס להוצאות מיותרות. מתקין מקצועי גם ימקם מצלמות כך שלא יפגעו בפרטיות השכנים. מדובר בסוגיה רגישה שעלולה לחשוף אתכם לתביעות; ביטוח דירה לא מכסה מקרים שכאלה. 

סיכום 

מצלמת אבטחה לא תעצור פורצים עקשנים, אם כי ביכולתה להרתיע רבים אחרים – ולעזור לכם לקבל פיצוי ראוי. כמובן, כל עוד עשיתם ביטוח דירה אונליין או דרך סוכן.  

עוד כתבות שיעניינו אותך
מטרות של תכנון פרישה
קצבאות המדינה אינן מספקות את התמיכה הכלכלית הדרושה לפרישה ראויה....
מה הם היתרונות של הדפסת חלקי תעשייה בתלת מימד?
היתרונות של הדפסות תלת מימד עבור דגמים לתעשייה מציבים אותן...
מה זה nlp ומה הופך את שיטת הטיפול הזו כל כך אפקטיבית
בשנים האחרונות עוד ועוד אנשים מתוודעים לעולמות ההתפתחות האישית. אנחנו...
איך לבחור את האדם שיוביל את אירוע סיום הרווקות שלך?
מסיבות רווקות הן אירוע כיפי, משמח ומצחיק. הוא צריך להיות...
באילו מקרים כדאי לפנות אל עורך דין לנפגעי פעולות איבה?
מאז קום המדינה נרצחו אלפי אזרחים בפעולות איבה, עוד עשרות...
אולם לאירועים קטנים
פעמים רבות כשאנחנו רוצים לעשות אירוע קטן, לא ברור לנו...
באילו מקרים ניתן להגיש התנגדות לצו קיום צוואה?
צוואות וירושות הן תחום מורכב מאוד. ראשית, יש לא מעט...
סרטן שד גרורתי - השפעות נפשיות ורגשיות
קבלת אבחנה של סרטן שד גרורתי היא חוויה טראומטית ביותר...
מארזי שוקולד ליום הולדת
מארזי שוקולד ליום הולדת
מתן מתנה לילדכם בתור מארז שוקולד מעודן וייחודי של שוקולטרי...
מאבק המשטרה במסיבות הטבע הפיראטיות נמשכת
שוטרי תחנת חדרה במחוז חוף פיזרו מאות צעירים ממסיבת טבע...