Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מקום ראשון בתחרות האולימפיזיקה השנתית: עידן כהן, תלמיד אמית מדעי כפר בתיה

מקום ראשון בתחרות האולימפיזיקה השנתית: עידן כהן, תלמיד אמית מדעי כפר בתיה
קרדיט צילום: אבי חיון

עידן כהן, תלמיד כיתה י"ב בתיכון אמית מדעי טכנולוגי כפר בתיה רעננה, הוא הזוכה במקום הראשון בתחרות האולימפיזיקה השנתית של המרכז האקדמי לב והחמ"ד, שנערכה השבוע זו השנה העשירית, בהשתתפות 200 שמיניסטים, תלמידי ותלמידות מגמות פיזיקה מבתי ספר תיכונים, ישיבות ואולפנות מרחבי הארץ.

התחרות נערכה במקביל, כמדי שנה, בקמפוס לב לגברים ובקמפוס טל לנשים. לצד הרצאות בנושאי מדע פופולרי, סיורים והדגמות במעבדות המחקר, נערך מבחן בפיזיקה ברמה אוניברסיטאית בסיומו הוכרזו הזוכים בתחרות, להם תוענק מלגת לימודים. בקמפוס לב לבנים זכה במקום הראשון עידן כהן מתיכון אמית מדעי טכנולוגי כפר בתיה רעננה.

בתגובה לזכייה, אמר עידן כהן: "הגעתי בראש פתוח. השאלות היו מאתגרות ואחת הייתה קשה במיוחד. נחמד לזכות אם כי לא בשביל זה באתי, באתי ליהנות וללמוד. השאיפה העיקרית שלי היא ללמוד ולהחכים כמה שאפשר, וללכת לתחרויות הבאות שאוכל ללכת אליהן".

הרב יוני שרביט, רכז הנתיב המדעי באמית כפר בתיה: "עידן כהן הוא נער בעל יכולת גבוהה מאוד ושאיפה למצוינות אולם בראש ובראשונה עידן הוא נער בעל לב רחב , מידות טובות ורצון לעזור. בית הספר אמית כפר בתיה גאה ושמח על זכייתו של עידן . מאחלים ומקווים שבעזרת ה' הוא יעורר את הרצון ויהיה מקור להשראה לתלמידים נוספים המעוניינים לגשת לאתגר של מצוינות ומיצוי היכולת האישית בתחומים בהם הם מצטיינים".

חיים ברוידא, ראש העיר רעננה: "מפעלי החינוך של רשת אמית ברעננה, ממשיכים להסב גאווה לעיר ולמדינה, ולקצור הישגים בתחרויות ובפרויקטים ויוזמות כלל ארציות. אני גאה בתלמידי אמית מדעי טכנולוגי כפר בתיה, על ייצוג העיר במיזמים חינוכיים שונים, ובמיוחד שלוחה הערכתי הרבה לתלמיד עידן כהן, על זכייתו בתחרות האולימפיזיקה הארצית. רעננה ותושביה גאים בהישגיו של עידן, ומוקירים את הצלחתו. יכולותיו הגבוהות, רוח ההתמדה, הנחישות וההשקעה הרבה, שהפגין עידן מהווים השראה לכולנו ולבני הדור הצעיר בפרט, ואני בטוח שנוסיף ונשמע על הישגיו ועל תרומתו לפיתוח המדע והטכנולוגיה גם בעתיד. תודה חמה שלוחה גם לצוותי החינוך בבית הספר על תרומתם להצלחה ועל חינוכו של דור ערכי השואף למצוינות, מתוך ביטחון ואמונה ביכולותיו".

פרופ' בני מילגרום, ראש החוג לאלקטרוניקה במרכז האקדמי לב ורכז אקדמי של האולימפיזיקה: "ישנה חשיבות רבה בהוראת הפיזיקה, המהווה בסיס למנעד רחב של תחומים מדעיים. אנו חיים בעידן בו עוצמתה של מדינה נמדדת לפי יכולתה בתחום הטכנולוגי. המדינה פועלת בהצלחה רבה בהצמחת מדעני העתיד של ישראל, והמרכז האקדמי לב והחמ"ד פועלים להמשיך ולהעמיד מדענים בני תורה".

אתי אורלב, סגנית ראש מנהל החינוך הדתי במשרד החינוך: "כמיטב מסורת המצוינות של החמ"ד, האולימפיזיקה העשירית התקיימה בהשתתפותם של תלמידות ותלמידים מעשרות תיכוניים מרחבי הארץ. המטרה המשותפת של החמ"ד והמרכז האקדמי לב בהעמדת מדענים בני תורה, מתבטאת בתחרות הזו. החודש נציין את פטירתו של הרמב"ם, שהיה מדען, רופא ואחד מיסודות הפסיקה ההלכתית. אישיותו משמשת כמגדלור של מצוינות בתורה ובמדע עבורנו ועבור דור המדענים הבא".

עוד כתבות שיעניינו אותך
אירוע ממלכתי לפורום השגרירים המכהנים בישראל
הטקס הממלכתי לציון יום הזיכרון הבינלאומי לשואה יתקיים זו השנה...
מקום ראשון בתחרות האולימפיזיקה השנתית: עידן כהן, תלמיד אמית מדעי כפר בתיה
עידן כהן, תלמיד כיתה י"ב בתיכון אמית מדעי טכנולוגי כפר...
traffic-vehicle-urban-reflections-city_1112-973
שירותי הסעות
בין אם אתם מעוניינים בהסעות לטובת העובדים שלכם היוצאים ליום...
התקנת מערכות VRF ביתיות ומשרדיות בכל רחבי הארץ
התקנת מערכות VRF ביתיות ומשרדיות בכל רחבי הארץ
אנחנו בחברת א.נ.י - מיזוג אוויר, עוסקים ומתמחים בהליכי תכנון...
חיזוק משמעותי לאגף נשים ויולדות בבי"ח לניאדו
ד"ר יעל פסטרנק הצטרפה לאחרונה לסגל הבכיר באגף נשים ויולדות...
כלבנות טיפולית | מקומונט
תרפיה טיפולית לדיירים הוותיקים
כלבנות טיפולית הינה פעילות חווייתית, המאפשרת לבני הגיל השלישי לתקשר,...
שלושת הדרכים לבחור את המאמן הבא שלכם
אחרי כל כך הרבה זמן שאתם רק חושבים על האפשרות...
רעננה תארח את משחקי המכביה ה-21
במתקני הספורט ברחבי העיר יתקיימו משחקים ב-5 ענפים: טניס שולחן,...
לנד רובר תקיים אירוע מכירות מיוחד במתחם  נהיגות שטח אתגרי שיוקם בוינגייט למשך יומיים בלבד
במתחם ההרפתקני יתקיימו נסיעות כביש חוויתיות ונסיעות שטח ברמות עבירות...
מתחם 14 בנתניה עולה שלב
במתחם מקרקעין בנתניה, הושגה הסכמה של 70% מבעלי הקרקעות הפרטיים...