Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מתי חובה לשפץ את מעטפת הבניין?

מתי חובה לשפץ את מעטפת הבניין?
קרדיט FREEPIK

עטפת מבנה כוללת את כל החזיתות של המבנה ואת גג המבנה. היא כוללת בתוכה את כל הרכיבים של המבנה המצויים בתווך שבין פני השטח החיצוניים של חיפוי שיש של המבנה או פני השטח של שכבת הצבע החיצונית וכן את פני השטח הפנימיים של קירות השלד החיצוני, עד לשכבה של הטיח הפנימית. כמו כן, ניתן להוסיף את כל האלמנטים הבולטים מקווי המתאר של המבנה ועד לשכבת הטיח הפנימית לרבות סורגים, מעקות, סוככים, מרפסות, מסתורי כביסה, צנרת מזגנים ועוד. אם אתם מעוניינים לשקם ולשפץ את מעטפת הבניין שלכם, חשוב שתקראו את המאמר הבא.

מתי חובה לשפץ את מעטפת הבניין?
קרדיט FREEPIK

מתי צריך לשפץ את מעטפת המבנה?

שיפוץ מעטפת מבנה הוא שיפוץ שיש לבצע בשל שתי סיבות עיקריות. הסיבה הראשונה היא הסיבה האסתטית. דיירי מבנה אשר מעוניינים לשדרג את פני המבנה שלהם מפני שהוא ישן מדי או לא נראה טוב, יכולים לבחור לשפץ את החזית של המבנה באופן קוסמטי ולשפר את מראה המבנה. אולם, לא מדובר על מקרה המחייב את דיירי המבנה לשפץ את מעטפת המבנה ומדובר על בחירה שלהם. 

מקרה שבו חובה לשפץ את מעטפת המבנה הוא: מבנה לא בטוח בשל מעטפת מבנה לקויה. מעטפת המבנה מספקת לכל אדם את ההגנה הנדרשת לו בחלל הפנימי של המבנה שבו הוא חי. המעטפת מונעת מהרוח להגיע, היא עוצרת את הגשם ואת קרינת השמש ועוד. אם המעטפת איננה מספיק איכותית היא יכולה להסב אי נעימות רבה למתגוררים במבנה וכן נזקים לרכוש שלהם. מעבר לכך, המעטפת מהווה חלק מרכזי ובסיסי בשלד של המבנה ועל כן היא חייבת לעמוד בסטנדרטים שונים בכדי לספק למבנה את היציבות הנדרשת לו. פגמי בטון, סדקים עמוקים, איטום לקוי או ברזל חשוף עלולים לפגוע בחוזק של המבנה ולייצר סכנה ממשית הן לדיירי המבנה והן לעוברים והשבים. על כן, במקרים מעין אלה לא פעם הרשות המקומית תוציא למבנה צו מבנה מסוכן, אשר יחייב את דיירי המבנה לשפץ את המעטפת בצורה יסודית ומקצועית בכדי להסיר את הצו המדובר מהמבנה.

מה כולל שיפוץ מעטפת מבנה?

במסגרת פרויקט שיפוץ מעטפת בניין ניתן לבצע מגוון רחב של פעולות בהתאם לצורך כאשר המטרה של הפעולות הללו היא להפוך את המעטפת את הבניין לחזקה, אטומה, יציבה וכמובן אסתטית. הפרויקט יכול לכלול חיזוק, ניקוי או החלפה של אריחי החוץ, צביעת קירות, סתימת סדקים, טיפול בברזל חשוף, איטום חלונות, תיקון פגמי בטון ועוד. אם מדובר על שיפוץ שמתבצע בכדי להסיר צו מבנה מסוכן מהמבנה, יש צורך שמהנדס מומחה יבדוק איזה ליקויים במעטפת המבנה גרמו לכך שהמבנה יוגדר כמסוכן ובהתאם לליקויים הללו יש לבצע תיקונים נדרשים על ידי קבלן שיפוצים מקצועי, מוסמך ומסווג לעסוק בתחום שיפוץ מבנים ישנים ומסוכנים לרבות המעטפת שלהם.

במי צריך לבחור עבור שיפוץ מעטפת מבנה?

חשוב להבין כי פרויקט שיפוץ של מעטפת בניין הוא פרויקט מורכב כאשר אחת המורכבויות של הפרויקט המדובר היא הגעה לכל פינה על פני המעטפת החיצונית, גם כאשר מדובר על בניין רב קומות. על כן, לצורך ביצוע העבודה יהיה צורך בהקמת פיגומים שיפרשו כמו רשת לגובה ורוחב המבנה או לחילופין להביא פיגומים ניידים. בכל מקרה מכיוון שמדובר על תהליך מורכב שחייב להתבצע בצורה יסודית ומקצועית, חשוב מאוד לבחור רק באנשי מקצוע מומלצים ומנוסים בתחום שיקום ושיפוץ מעטפת מבנה.

עוד כתבות שיעניינו אותך
באילו מצבים מתקבלת החלטה על מעצר?
מעצר נחשב לפעולה לא שגרתית ואף קיצונית השוללת מאדם את...
הדרך להצלחה מחייבת תכנון והתמדה
מהו השלב הראשון בהקמת עסק? האם זה השכרה של מקום?...
תלמידי עתיד כרמים בבנימינה גבעת עדה ישתתפו בתחרות רובוטיקה בארה"ב
תלמידי עתיד כרמים ישתתפו בתחרות רובוטיקה בארה"ב נבחרת הרובוטיקה First אורביט...
כך תנהלו את משימות העסק שלכם בצורה יעילה יותר
לא אחת קורה שלמרות הרצון הטוב שלכם, העסק תקוע? אתם...
עיצוב והקמת גינה מודרנית עם בריכת שחיה
גינה מודרנית עם בריכת שחיה היא משאת נפשם של משפחות...
כל מה שצריך לדעת על מנעולנים מוסמכים בשרון
שלום וברוכים הבאים למקומונט השרון, שמי ליעד מרום ואני המייסד...
סוגיות מורכבות במשפט הפלילי
עו"ד מעצרים מתמחה בייצוג והגנה על אנשים שנעצרו על ידי...
מהם ההבדלים בין עיצוב המשרד לעיצוב הבית
עיצוב פנים הוא היבט חשוב בתכנון של כל חלל, אך...
איך רכישת דירה יכולה להשפיע על המצב הפיננסי שלכם?
האם כדאי לשכור או לרכוש דירה תלוי במידה רבה כמה...
שירותי השכרת כספת
השכרת כספות נעשות בדרך כלל כאשר יש צורך/דרישה לאפסן דברי...