Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מתי לערוך בדק בית לדירה חדשה?

מתי לערוך בדק בית לדירה חדשה?
קרדיט - Canva

לפני המעבר לדירה חדשה, חשוב להבין את החשיבות של ביצוע בדק בית יסודי. שלב זה יאפשר לך להתחיל את הפרק החדש שלך בביטחון. מומלץ לקבוע בדק בית לדירה חדשה מקבלן לפני הכניסה לנכס או לכל המאוחר לפני תום תקופת הבדק (בדרך כלל במהלך השנה הראשונה לקבלת הדירה). ביצוע הבדיקה בתקופה זו עדיפה מכיוון שהקבלן מחויב לבצע כל תיקון הנדרש. לאחר שתקופת הבדק מסתיימת, מתחילה תקופת האחריות, והקבלן רשאי להגיש תביעות ולהעביר את האחריות לכל ליקוי על תחזוקה לקויה לכאורה של הקונה. הדבר עלול לסבך משמעותית את יכולתו של הרוכש לקבל טיפול בליקויים על ידי הקבלן או המוכר.

חשיבות בדיקת הדירה

כאשר שוכרים מומחה לבדיקת דירה חדשה מקבלן, אחריותו העיקרית היא לשמור על האינטרסים של הלקוח על ידי הערכה יסודית של איכות הבנייה והקפדה על עמידה בתקנים הנדרשים. המפקח עורך בדיקה מקיפה לפני כניסת הרוכש לדירה, תוך בחינת היבטים שונים לאיתור ליקויי בנייה על פי תקני בנייה מחייבים. לאורך כל תהליך הבדיקה, המפקח רושם בקפידה ממצאים, רושם רשימות ומצלם כל ליקוי שנתקל בו. בהמשך, נערך דוח בדיקה מפורט המציע סקירה ברורה ומקיפה של מצב הדירה. דוח זה משמש כמשאב יקר ערך עבור הקונה, ומספק ראיות להציג בפני הקבלן כדי לבקש תיקונים נחוצים. המטרה היא להגן על השקעתו של הלקוח ולספק הבנה ברורה של מצב הדירה. הבדיקה מסמיכה את הרוכש לקבל החלטות מושכלות ולנהל משא ומתן עם הקבלן, תוך הקפדה על טיפול בכל ליקוי כדי לעמוד בציפיות מבחינת בטיחות ואיכות.

מה חשוב לבדוק לפני שבוחרים חברת בדק בית?

חברות רבות של בדק בית הן חסרות הסמכה הנדסית וביצועית, כמו גם הסמכה והכשרה ממשלתית רשמית. חוסר מקצועיות זה מוביל פעמים רבות לכשלים בדוחות בדק בית, אשר עלולים לגרום לפסילה הן מצד יזמי הפרויקט / קבלנים והן בבתי המשפט. בשל כך במדינת ישראל נערכת הכשרה רשמית לבעלי רקע הנדסי וביצועי להיות מומחים לבדק בית. הכשרה זו כוללת תהליכי קבלה קפדניים, לימודים מבוקרים, עבודות גמר ומבחנים ממשלתיים. בעת הזמנת בדק בית, חשוב לוודא היטב כי לחברה הנבחרת יש רקע הנדסי והסמכה ממשלתית רשמית. זו הדרך היחידה להבטיח שדוח הבדיקה שסופק לדירתכם מדויק ומקובל. דורון סטרוד – בדק מבנים, לקח חלק בבניית יחידות דיור רבות, צבר ניסיון וותק רב בתחום, אשר הקנו לו תעודת הכשרה רשמית ממדינת ישראל, המוענקת רק לאחר ביצוע בדיקות קפדניות של ועדות ולימודים מבוקרים. מוזמנים ליצור קשר ולהנות משירות מקצועי ללא פשרות.

עוד כתבות שיעניינו אותך
מארז מפנק ויוקרתי לאישה - MiliGifts
אתם מכירים גברים שלא רוצים מידי פעם לפנק את בנות...
איך תעצבו את משרד החלומות שלכם?
תמיד רציתם להקים משרד הייטק ועכשיו, בשעה טובה, אתם עושים...
איך לייעל תהליכי בנייה בשיטות האדריכלות הירוקה?
תכנון מבנים עם השפעה שלילית מועטה על עולם הטבע הוא...
הפירור המרנין על קינוח האירוע שלכם
אירוע חגיגי ומרשים דורש תכנון קפדני עד לפרטים הקטנים ביותר....
ניהול נכסים- מה זה אומר בדיוק?
אם יש לכם נכס, בין אם פרטי ובין אם מסחרי,...
מה חשוב לדעת לפני טיפול דיקור סיני?
בשנים האחרונות טיפולי דיקור סיני הפכו נפוצים. גברים ונשים בכל...
מה חשוב לדעת לפני חקירת מצ"ח
ממש כמו באזרחות, גם בצבא אתם עלולים למצוא את עצמכם...
כל מה שצריך לדעת על מטף אש
בכל מקום ששוהים בו אנשים צריך להיות לפחות מטף אש...
ייעוץ לימודים- עשה זאת בעצמך
בעבר הרחוק היו אנשים לומדים מקצוע מאבא שלהם, ובמקרים חריגים...
אירועי חברה בסטנדרטים מצטיינים כמו בחו"ל
היום נהוג לערוך אירועי מכל סוג בסטנדרטים שאינם נופלים מאירועים...