Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

ניצחון לתושבי יד חנה: בוטלה הקמת מרלו"ג ענק של דיפלומט ביישוב

ניצחון לתושבי יד חנה: בוטלה הקמת מרלו"ג ענק של דיפלומט ביישוב
עורכת דין אפרת לרנר שותפה במשרד ענת בירן - עורכי דין

הצלחה לתושבי הכפר השיתופי-קהילתי יד חנה שבעמק חפר: ועדת הערר מחוז מרכז ביטלה את התוכנית להקים מרלו"ג ענק סמוך לבתי התושבים וקבעה כי "התוכנית אינה מתאימה למיקומה בתוך ישוב כפרי קטן".

החלטת ועדת הערר מבטלת את ההחלטה של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה עמק חפר מתחילת השנה הנוכחית, שאישרה לחברת דיפלומט להקים את המרכז הלוגיסטי בתחומי היישוב. הועד המקומי שיוצג בידי עורכות הדין אפרת לרנר ואינה טל ממשרד ענת בירן – עורכי דין הגיש ערר על ההחלטה בטענה כי המרלו"ג איננו מתאים לאופי היישוב וכי המבנה נמצא בסמיכות גדולה מדי לאזור המגורים. הוועד המקומי טען כי מרלו"ג במימדים ובהיקף פעילות כמו זה מתאים לאזור תעשייה ייעודי המרוחק מאזורי מגורים ונשען על תשתיות מתאימות ובעיקר בקרבת תשתיות תחבורה הולמות.

עורכת דין אפרת לרנר שותפה במשרד ענת בירן – עורכי דין

הוועדה המקומית אישרה לדיפלומט, יבואנית המזון והטואלטיקה הגדולה בישראל, להקים ביישוב מרלו"ג בגובה 26 מטר ובמרחק של כ-30 מטר מבתי התושבים. את התוכנית יזמו האגודה השיתופית של יד חנה וקיבוץ שפיים השותף למתחם עבור חברת דיפלומט. התושבים, טענו כי התוכנית עלולה לגרום למפגעים רבים, להביא לקטסטרופה תחבורתית בכניסה וביציאה מהיישוב, ולמטרדים אקוסטיים, סביבתיים ובטיחותיים קשים.

ועדת הערר קיבלה את העררים שהגישו הוועד המקומי והתושבים, דחתה ערר שהגישה האגודה השיתופית, בו טענה כי יש לאשר מרלו"ג בגובה 36 מטר, וקבעה כי התוכנית המוצעת אינה מתאימה לישוב כפרי קטן צמוד קרקע, אופי הבינוי המוצע אינו מתאים לתכנון הקיים המתקרב לבתי התושבים ולשטחי הציבור, וכי במקום לא קיימות התשתיות התחבורתיות הנדרשות לשם תפעול האזור הלוגיסטי המבוקש, כך נכתב בהחלטה.

עוד פירטה הוועדה, כי התכנון המתארי והמפורט שאושר למקום לאורך השנים לא מאפשר מבנים בגובה המוצע בתוכנית וכן בנפח המוצע, כי הרי מדובר באזור תעשיה מקומי שהוא חלק מיישוב כפרי כאמור. המרלו"ג אמור היה לכלול 600 נסיעות של משאיות בכל יום, לא פחות מ-80-85 משאיות שיוצאות מדי בוקר ב-5:00-7:00. "נראה לנו כי תוספת נפחי תנועה יומיים בהיקפים כאלה על צומת הכניסה היחידה ליישוב מצביעה על קושי תכנוני של ממש", נכתב בהחלטה.

לדברי עו"הד אפרת לרנר ואינה טל, "החלטת ועדת הערר מהווה הישג משמעותי ואנחת רווחה ענקית לתושבי יד חנה. המסקנה העולה מהחלטת הוועדה לתושבים ביישובים בכל הארץ, היא כי כדאי ורצוי להילחם בתוכניות בנייה שיש בהן פגיעה ממשית באיכות החיים, שינוי האופי הייחודי של כל יישוב, ובמרחב הכפרי בפרט, והרעה בתנאי המחייה היומיומיים. ההחלטה קובעת שהשפעה שלילית של התכנית על איכות חיי התושבים במקום היא שיקול משמעותי שיש להביאו בחשבון".

עוד כתבות שיעניינו אותך
החברה לנכסי קיסריה משלימה אכלוס המרכז המסחרי אור ים סנטר לרווחת תושבי שכונת אור ים והסביבה
רשת pharm Be של שופרסל הצטרפה להצלחה עם סניף חדש במקביל...
התחדשת עירונית בנתניה: אורון נדל"ן זכתה במכרז יזמים לתכנון וביצוע פרויקט התחדשות עירונית נוסף ברחוב גורדון בעיר, בהיקף של כ- 106 יח"ד
ממשיכים להתרחב ולצמוח בתחום ההתחדשות העירונית: חברת אורון נדל"ן, מקבוצת...
וולט מרחיבה את פעילותה בנתניה
וולט השלימה לאחרונה פתיחת סניף של 'וולט-מרקט', לאחר ששכרה שטח...
פרויקט פינוי בינוי ענק בלב נתניה: קבוצת דוד אזולאי תבנה על מגרש בשטח של 16 דונם 480 יח' דיור
אחד מפרויקטי פינוי הבינוי הגדולים ביותר שהיו בנתניה בשנים האחרונות...
רוצים להשקיע בקרקעות חקלאיות וליהנות מהכפלה ואף שילוש שווי הקרקע? אספנו עבורכם את כל הפרטים החשובים ביותר אודות רכישת קרקע חקלאית להשקעה 
אם גם לכם נמאס מהריביות האפסיות בכלל מסלולי החיסכון של...
מגיעים לראשונה לנתניה: רשת Seven תפתח שני סניפים בנתניה בפרויקטים של קבוצת דוד אזולאי ברחבי העיר
קבוצת דוד אזולאי הודיעה היום (א', 26/3) כי לראשונה יפתחו...
ממשיכה להתרחב בנתניה: קבוצת דוד אזולאי תשכיר לרשת 'פיצה רונדו' חנות בפרויקט החדש בשכונת אגמים
קבוצת דוד אזולאי הודיעה ביום א', 5/3 כי בקרוב יפתח...
ריקי יעקבי וחיים יעקבי ממייסדי יעקבי יוניברסל 20 שנות בנייה ושגשוג
בימינו עסקים חדשים מגיחים לעולמנו כמו פטריות בגשם. יחד עם...
חיים יעקבי: "נתניה זאת העיר עם מוניטין מתחדש ושגשוג"!!!
מה הקשר של העיר ניס שבצרפת, העיר גולד קוסט אוסטרליה...
נתניה, העיר שממשיכה להפתיע
העיר נתניה הייתה בתחילה מושבה חקלאית שהוקמה בסוף שנות העשרים...