Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

ניתוח החלפת ברך- האם אני מבוגר מדי בשביל זה?

ניתוח החלפת ברך- האם אני מבוגר מדי בשביל זה?
קרדיט: Freepik

ניתוח החלפת ברך הוא הליך כירורגי המחליף את משטחי המפרק הפגועים של הברך בחומרים מלאכותיים. ההליך מומלץ לעתים קרובות לאנשים הסובלים מדלקת פרקים בברך. הדבר היחיד שחשוב הוא האם המטופל זקוק לניתוח החלפת מפרק ברך או אם הוא רק זקוק לטיפול פיזיותרפיה. הניתוח הראשון להחלפת מפרק ברך בעזרת רובוט בוצע בארצות הברית בשנת 2001. ניתוח החלפת ברך באמצעות רובוט הוא טכניקה כירורגית שבה רובוט מנחה ומבצע את הפעולה באמצעות מכשירים מדויקים. הוא נמצא בשימוש כבר יותר מ-10 שנים והוא צובר פופולריות כחלופה פחות פולשנית לניתוח רובוטי מסורתי.

באיזה גיל בדרך כלל עושים את הניתוח

זו שאלה שאנשים רבים שואלים את עצמם כשהם עומדים לעבור ניתוח להחלפת מפרק ברך. אנשים רבים לא מבינים שגיל המטופל לא ממש משנה כשמדובר בהליך זה. הגיל הממוצע לניתוח החלפת מפרק ברך בארצות הברית הוא 64 שנים. עם זאת, יש אנשים שעושים זאת כבר בשנות ה-40 או ה-50 לחייהם אם יש להם דלקת פרקים חמורה בברכיים. בכללי הגיל הוא לא מהווה סיבה אם לעשות את הניתוח או לא הגורם המנחה את הרופאים הוא מצבכם הבריאותי מול התוחלת ואיכות החיים להם תזכו במידה ויבוצע הניתוח.

קרדיט: Freepik

ניתוח בעזרת רובוט להחלפת ברך לכל גיל

ניתוח בעזרת רובוט הוא סוג של ניתוח זעיר פולשני שנעשה על ידי מנתח שעבר הכשרה מיוחדת להשתמש בציוד רובוטי. המנתח יושב ליד קונסולה ומפעיל את הרובוט, שנמצא על גלגלים ויש לו שתי זרועות עם כלים מיוחדים מחוברים. רובוטים משמשים בהדרגה כדי להחליף מנתחים בחלק מההליכים הכירורגיים. הם עדיין לא מסוגלים לבצע את כל סוגי הניתוחים, אך לרוב הם יכולים לעשות אותם מהר יותר ומדויק יותר ממה שמנתחים אנושיים יכולים.

ההליך נעשה בשני שלבים והשלב הראשון כולל השתלת מוט מתכת לתוך עצם הירך והשוק ולאחר מכן הצמדתו לרובוט. השלב השני כולל שימוש בסכין חשמלית כדי לחתוך דרך כל רקמת עצם שנותרה בין המפרק. בדרך כללעל מנת שמישהו יהיה זכאי לניתוח זה, עליו להיות בעל דלקת פרקים חמורה או פציעה בברכיים עקב טראומה.

הליך ניתוח החלפת ברך

ניתוח החלפת ברך הוא הליך כירורגי המחליף את מפרק הברך בשתל מלאכותי, העשוי לרוב ממתכת ופלסטיק. ניתן לבצע את הניתוח בכל גיל בהתאם למצב הברך של המטופל.

המצב עבורו נוכל לבצע ניתוח זה נע בין דלקת מפרקים ניוונית לדלקת מפרקים פוסט טראומטית. ניתוח החלפת מפרק ברך אינו הליך שכיח והוא נעשה לרוב רק כאשר מפרק הברך ניזוק קשות. ישנם גורמים רבים שיקבעו אם אדם יכול לעבור ניתוח זה או לא, כגון גיל, משקל וחומרת הפציעה שלו. מטופלים צעירים נוטים להצליח יותר בהליך זה מאשר מטופלים מבוגרים מכיוון שהם יכולים להחלים מהר יותר. למידע מקיף ונוסף תוכלו למצוא באתר knee bot.

עוד כתבות שיעניינו אותך
איך לבחור את האדם שיוביל את אירוע סיום הרווקות שלך?
מסיבות רווקות הן אירוע כיפי, משמח ומצחיק. הוא צריך להיות...
באילו מקרים כדאי לפנות אל עורך דין לנפגעי פעולות איבה?
מאז קום המדינה נרצחו אלפי אזרחים בפעולות איבה, עוד עשרות...
אולם לאירועים קטנים
פעמים רבות כשאנחנו רוצים לעשות אירוע קטן, לא ברור לנו...
באילו מקרים ניתן להגיש התנגדות לצו קיום צוואה?
צוואות וירושות הן תחום מורכב מאוד. ראשית, יש לא מעט...
סרטן שד גרורתי - השפעות נפשיות ורגשיות
קבלת אבחנה של סרטן שד גרורתי היא חוויה טראומטית ביותר...
להתגרש ללא מאבקים מיותרים
המשפט הראשון שבני זוג אומרים בדרך כלל לעורכי הדין שעוסקים...
המדריך המלא להערכת שווי נכס: כל מה שצריך לדעת
החשיבות של הערכת שווי נכס הערכת שווי נכס היא תהליך מכריע...
ניהול מבנים
ניהול מבנים - חווית ניהול בניינים מושלמת
כיום לנושא של ניהול מבנים יש חשיבות גדולה ממספר סיבות....
באילו מקרים כדאי לפנות לעזרת עו"ד לענייני משפחה?
דיני משפחה הוא תחום רחב יריעה. בהתאם, יש גם מגוון...
סדנאות להכנת סושי וקייטרינג פרטי אצלכם בבית
מידי פעם אתם מרגישים את הצורך לצאת מהשגרה? אתם אוהבים...