Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

סיכום פעילות יחידת השיטור העירונית של רעננה לחציון הראשון של 2020

סיכום פעילות יחידת השיטור העירונית של רעננה לחציון הראשון של 2020

הושגה ירידה של 31% בעבירות הרכוש לעומת התקופה המקבילה אשתקד; עמידה ביעד הפחתת מטרדי התנועה באזור התעשייה-

ירידה של כ- 35%; ירידה של כ-  53% במספר תאונות הדרכים בעיר הודות לפעילות אכיפה בתחום עבירות התנועה

היחידה נטלה חלק משמעותי במאבק במניעת התפשטות נגיף הקורונה בעיר באמצעות הסברה, ואכיפה ונבחרה לפיילוט מפכ"ל ארצי כמודל למידה ברשויות אחרות

בפתחה של השנה החדשה, ועל רקע פרוץ משבר הקורונה וההתמודדות המוגברת עמו בחודשים האחרונים, מדווחת עיריית רעננה על סיכום פעילות יחידת השיטור העירוני, לחציון הראשון של 2020.

יחידת השיטור העירונית הינה הגורם המרכזי בעיר לתחום האכיפה. ביחידה שוטרים ופקחים מסייעים העוסקים בפעילות יזומה כמו גם באירועי תגובה, למען השמירה על שלומם וביטחונם של תושבי העיר.

לאורך החציון האחרון, בחודשים ינואר-יולי, פעלה היחידה ב- 19,058 אירועים מתוכם 12,100 אירועי תגובה ו- 6,948 אירועי פעילות יזומה.

בתחום הפעילות היזומה, בלטה העשייה בביקורות באתרי בניה (395), מחסומים (1,348), שפיכות אלכוהול בשטח הציבורי (253) וביקורות עסקים לשמירה על הנחיות התו הסגול (955). בכל חודש התבצעו בין 4-6 מבצעים ממוקדים בנושאים שונים, כגון תנועה, מניעת עבירות רכוש, איכות חיים ואתרי בנייה.

מבין אירועי התגובה של היחידה בלטו, אירועי עבירות התנועה (2,648 אירועים); אירועי מקרי הקמת רעש  ( 2,971 אירועים); אירועי הפרת תקנות הקורונה (1,579 מקרים); טיפול באנשים חשודים (607 אירועים); איתור בעלי רכב (505 אירועים) וטיפול במקרי אלימות ותקיפה (358 אירועים).

בהתייחסות למשבר הקורונה, בלטה ההתמודדות המוגברת של היחידה במאבק למניעת התפשטות מגפת הקורונה בעיר, והיא אף נבחרה לפיילוט מפכ"ל ארצי כמודל ללמידה רוחבית ברשויות המקומיות. היחידה נטלה חלק משמעותי במאבק בהתפשטות התחלואה באמצעות הסברה, הצבת מחסומים בימי הסגר, ביקורות מבודדים, ביקורות עסקים, הכשרת הפקחים לאכיפת הנחיות התו הסגול, אכיפה בשטח הציבורי ועוד.

מהדוח עולה כי בפעילות ממוקדת ואיכותית של היחידה בשיתוף פעולה עם משרדי תחנת כפר סבא השונים וגורמי עירייה, בוצעו מספר מעצרים משמעותיים אשר הובילו למיגור תופעת פשיעת הרכוש בעיר ולירידה של  31% בעבירות הרכוש בעיר לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

עוד עולה מהדוח כי לאורך התקופה חלה ירידה של כ- 53% במספר תאונות הדרכים בעיר לעומת התקופה המקבילה אשתקד  (24 תאונות  בחציון הראשון השנה לעומת 52 בתקופה המקבילה אשתקד), אותה ניתן לייחס לפעילות האכיפה המוגברת של שוטרי ופקחי היחידה כנגד עבירות בריונות בכביש ועבירות מסכנות חיים.

הדוח מצביע על עמידה ביעד אמו"ן (אכיפה, ומיקוד ניהולי) שהוצב ליחידה לשנת 2020, והוא הפחתה משמעותית של מטרדי התנועה באזור התעשייה. בשיתוף פעולה עם הפיקוח העירוני הושגה עד כה ירידה של כ- 35% במטרדי התנועה, כאשר הייעד שהוצב הוא ירידה שנתית של 30% באירועים אלו. (210 אירועים בחציון הראשון של השנה לעומת 322 בתקופה המקבילה אשתקד).

כיעדי הפעילות להמשך השנה, נקבע המשך פעילות למניעת עבירות הרכוש ברחבי העיר בשיתוף פעולה עם תחנת המשטרה, סיירת הביטחון העירונית , המוקד העירוני, והצבת 18 מצלמות L.P.R  נוספות בעיר; המשך המאבק בתאונות הדרכים באמצעות מבצעי אכיפה ממוקדים, תגבור פעילות האכיפה במרחב הציבורי ובעסקים בסיוע מחלקת הפיקוח העירוני ומחלקת רישוי עסקים במסגרת המאבק עם נגיף הקורונה והמשך פעילות משותפת עם הפיקוח העירוני להפחתת מטרדי התנועה באזור התעשייה.

עוד כתבות שיעניינו אותך
איך לבחור את האדם שיוביל את אירוע סיום הרווקות שלך?
מסיבות רווקות הן אירוע כיפי, משמח ומצחיק. הוא צריך להיות...
באילו מקרים כדאי לפנות אל עורך דין לנפגעי פעולות איבה?
מאז קום המדינה נרצחו אלפי אזרחים בפעולות איבה, עוד עשרות...
באביב הטבע מתעורר לחיים, העצים מלבלבים והינשופים – פורחים!
בני משפחת הינשופיים, כמו ינשוף העצים, ינשוף השדות, הלילית והשעיר,...
ההצלחה הבינלאומית הגדולה של להקת המחול קמע חוזרת לבמה כרמינה בורנה
כוריאוגרפיה: תמיר גינץ | מוזיקה: קרל אורף לקראת סיבוב הופעות...
אולם לאירועים קטנים
פעמים רבות כשאנחנו רוצים לעשות אירוע קטן, לא ברור לנו...
באילו מקרים ניתן להגיש התנגדות לצו קיום צוואה?
צוואות וירושות הן תחום מורכב מאוד. ראשית, יש לא מעט...
מאבק המשטרה במסיבות הטבע הפיראטיות נמשכת
שוטרי תחנת חדרה במחוז חוף פיזרו מאות צעירים ממסיבת טבע...
פרויקט חלוקת המצרכים הגדולה של משפחתו של חלל סיירת גבעתי למען משפחות מעוטות יכולת
סמ"ר אורי ג‘רבי ז״ל, שלחם בסיירת גבעתי ונפל בלחימה בעזה,...
בשורה אופטימית לתושבי השרון: בדיקת דם פשוטה תאפשר אבחון מוקדם של אלצהיימר
הבדיקה כבר זמינה בישראל וניתן לבצעה במעבדת AML בהרצליה "אבחון מבוסס...
חוגגים את סדר פסח בלולה מרטין
מסעדת לולה מרטין מקדש לדגים ומאכלי ים בהרצליה מציעה ארוחת...