Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עוברים לווילה במושב ומשדרגים את החיים

עוברים לווילה במושב ומשדרגים את החיים
קרדיט FREEPIK

קמים כל בוקר ומסתכלים על אותו הנוף מהחלון בחוסר חשק להתחיל את היום? אתם כנראה לא לבד. ממחקרים עולה כי העומס והצפיפות שמאפיינת ערים משפיעים באופן ישיר על הבריאות הנפשית שלנו בכך שהם פוגעים בתחושת הביטחון האישי ומגבירים את הלחץ ואת החרדה שלנו. לעומת זאת המגורים במושב נחשבים לרגועים ושלווים ומומחים מצאו כי הירוק והמרחבים מצליחים לאזן את מרוץ היום יום שלנו ולספק לנו מעט רוגע.

אז מדוע רבים מהאנשים עדיין ממשיכים לגור בערים? קודם כול כי אנחנו חוששים משינוי ואחרי שהורגלנו לכך שכל השירותים החיוניים לנו זמינים בעבורנו 24/7 מעבר לפינה, קצת קשה לדמיין את עצמנו מתרחקים מהנוחות הזו וגרים במושב מבודד. אבל מעבר לכך יש עוד כמה סיבות שכדי להבין אותן לעומק היינו צריכים לפנות למישהו שמבין קצת יותר מאיתנו בנושא.

עוברים לווילה במושב ומשדרגים את החיים
קרדיט FREEPIK

מה סוד הקסם של המגורים במושב?

כדי להבין בצורה טובה יותר את הנושא, וכדי לקבל תמונה מעמיקה על הנדל"ן שממתין במושבים השונים, פנינו אל תובל מלכה, עו"ד ומגשר ובעלים של חברת Y.T.M  חברת תיווך היושבת ברעננה ומתמחה בתיווך יוקרה באזור השרון.

"כחברה אשר עוסקת שנים רבות באיתור ותיווך של ווילות במושבים, הדבר הראשון שאנחנו שומעים מלקוחות שנכנסים אלינו זה שהם תמיד חלמו על לגור במושב אבל שהם לא מאמינים שהם אי פעם ימצאו בית במושב איכותי. אחרי שהם מסיימים את דבריהם ואנחנו מציגים בפניהם את האפשרויות שזמינות אצלנו במאגר באותו רגע, ממש אפשר לראות את המבט שלהם משתנה" את הדברים האלו מספרים לנו יעל ותובל שמנהלים את משרד התיווך Y.T.M ומיד לאחר מכן הם מוסיפים, "להרבה אנשים קיימת תפיסה כזו שהמושבים בישראל זה מועדון סגור ושאין סיכוי למצוא שם בית, אבל בפועל בכמעט כל המושבים במרכז אפשר למצוא הרחבות או קרקעות חקלאיות שמופשרות למען בניה וכמובן שיש גם תחלופה טבעית של בתים שנמכרים בירושה או כאלו שמחפשים שינוי מהכיוון השני ועוזבים את המושב".

"מה שמעניין זה שהמחשבה הזו, שאין סיכוי למצוא ווילות במושבים, רק מגבירה את האפיל של המושבים והיא חלק בלתי נפרד מסוד הקסם שלהם. אבל אם נשים את זה בצד וננסה להבין מה מושך אנשים למושבים מלכתחילה אז כנראה נצטרך להסתכל על שני גורמים עיקריים – הסקרנות הטבעית שלנו כלפי דברים שונים שאנחנו לא מכירים וכמובן שכול הירוק והמרחבים הפתוחים שעומדים בקונטרס לחיים בעיר".

איך אפשר למצוא בית או ווילה במושב?

"הדבר הראשון שצריך לעשות כדי למצוא בית למגורים במושב זה לפנות לאיש מקצוע שעובד בתחום ומתמחה בו. בשונה מדירות שאפשר למצוא כיום בקבוצות פייסבוק או באתרים ייעודיים, ווילות במושבים זה דבר שבדרך כלל עובר מפה לאוזן או לכל היותר בקרב חוג מצומצם של אנשי מקצוע שמסתובבים במושבים כדי לאתר נכסים למכירה והשכרה. מעבר לכך חשוב גם להגדיר בדיוק את הצרכים והדרישות שלנו לא רק מהבית עצמו, אלא גם מהמושב ומהשירותים שזמינים בו. לכל מושב יש את האופי שלו וישנם אפילו מושבים שבהם תמצאו ועדת קליטה, כדי להימנע מאי נעימויות חשוב לעשות תחקיר קטן ולהבין מבעוד מועד באיזה מושב אתם רוצים לגור ובאיזה פחות".

"עוד דבר שתמיד אנחנו ממליצים לעשות זה להתעמק קצת בעולם המונחים ובטרמינולוגיה של המושבים כיוון שמדובר על עולם אחר לגמרי מזה שמוכר לנו והוא מכיל ביטויים כמו משק עזר, נחלה א', נחלה ב' ועוד. כל ביטוי כזה מגדיר למעשה גם את הזכויות שיש לכם על הקרקע, כך למשל השטח של נחלה א' יכול להיות עד 10 דונם אבל רק על חלק מתוכו אפשר לבנות בית וגם עליו יש הגבלות מסוימות… למשפחות צעירות אנחנו תמיד ממליצים גם לבדוק את נושא התחבורה והנגישות כדי שלא ייווצר מצב שהם עובדים בלהסיע את הילדים שלהם כל היום".

שינוי מקום מגורים בהחלט יכולה להיות חוויה מלחיצה, אך חשוב לזכור כי לפני שמבצעים החלטה מסוג שכזה יש לשקול בכובד ראש את כל הפרמטרים השונים. אנחנו מקווים שהמאמר הזה עזר לכם להבין את הנושא של החיים במושב כדי שתוכלו להתחיל ולתכנן את השינוי שלכם בצורה נכונה יותר. אנחנו נמשיך להביא לכם שיחות וראיונות עם מומחים בזירת המומחים שלנו בנושאים קשורים אז לעקוב, לקרוא וניפגש במאמר הבא.

עוד כתבות שיעניינו אותך
אולם לאירועים קטנים
פעמים רבות כשאנחנו רוצים לעשות אירוע קטן, לא ברור לנו...
באילו מקרים ניתן להגיש התנגדות לצו קיום צוואה?
צוואות וירושות הן תחום מורכב מאוד. ראשית, יש לא מעט...
סרטן שד גרורתי - השפעות נפשיות ורגשיות
קבלת אבחנה של סרטן שד גרורתי היא חוויה טראומטית ביותר...
להתגרש ללא מאבקים מיותרים
המשפט הראשון שבני זוג אומרים בדרך כלל לעורכי הדין שעוסקים...
המדריך המלא להערכת שווי נכס: כל מה שצריך לדעת
החשיבות של הערכת שווי נכס הערכת שווי נכס היא תהליך מכריע...
ניהול מבנים
ניהול מבנים - חווית ניהול בניינים מושלמת
כיום לנושא של ניהול מבנים יש חשיבות גדולה ממספר סיבות....
באילו מקרים כדאי לפנות לעזרת עו"ד לענייני משפחה?
דיני משפחה הוא תחום רחב יריעה. בהתאם, יש גם מגוון...
סדנאות להכנת סושי וקייטרינג פרטי אצלכם בבית
מידי פעם אתם מרגישים את הצורך לצאת מהשגרה? אתם אוהבים...
חברת סיליס והשירותים שהיא מציעה
חברת סיליס מערכות חשמל בע״מ, מתמחה בכול עבודות החשמל הנדרשות...
חברת SDB והשירותים שהיא מציעה
הזדמנויות להשקעה בנדל״ן בחו״ל עשויות להבטיח תשואות גדולות והן נחשבות...