Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עיריית הרצליה בחרה 18 "יקירי העיר"

עיריית הרצליה בחרה 18 "יקירי העיר"

מועצת עיריית הרצליה קיבלה את המלצות הוועדה הציבורית של "יקיר העיר", ובחרה  18  תושבים ותושבות הזכאים לתואר "יקירי העיר" לשנים 2018-2019.  טקס הענקת האות יתקיים ב-16 במרץ.

התואר "יקיר העיר" ניתן לתושבי הרצליה, מעל גיל 50, שפעלו פעולה ציבורית מתמשכת ותרמו במעשיהם תרומה משמעותית לחיי העיר ולמורשתה, או להתפתחותה ושגשוגה של הקהילה בהרצליה, ואשר פועלם מהווה סמל ומופת לרבים.

עיריית הרצליה בחרה 18 "יקירי העיר"

מקבלי האות מייצגים עשייה ציבורית ופעילות התנדבותית בקשת רחבה של תחומים, כשהם מציגים את פניה היפות של העיר הרצליה. המועמדות והמועמדים לתואר הם:

רות רזניק, כלת פרס ישראל וחברת מועצת העיר לשעבר, נודעה בפעילות ציבורית ארוכת שנים בכל נושאי מעמד האישה, פעילות נגד אלימות במשפחה ולמען זכויות האזרח. רבות מפעולותיה היו פורצות דרך וחוללו מהפך במודעות הציבורית לגבי הנושאים שאותם ביקשה לקדם. יחיאל ושדי, תרם רבות לקהילה, בין השאר בייזום וארגון פרויקט "שכונה תומכת" לסיוע לקשישים, כיו"ר סניף "עזר מציון", כולל הקמת מערך שירות ייעוץ וליווי, חברות במועצה הדתית ועוד. ד"ר שלמה קנדלשיין, מהאישים הבולטים בשחמט הישראלי שבמשך למעלה מ-40 שנה תרם תרומה משמעותית לפיתוח וקידום השחמט בהרצליה ובישראל בכלל. ג'וליה ברנס-תמם, כבר כנערה פעם בה החזון הציוני והיא עלתה לארץ בהיחבא בספינת דיג, ללא ידיעת הוריה. כאן לא נתנה למגבלת העיוורון למנוע ממנה לגדל משפחה לתפארת, להיות פעילה במועדון לעיוור ובמועדון צמרות ועוד.

תרצה הראל, רכזת מתנדבים יישובית של תנועת של"מ (שירות לאומי למבוגר), מיוזמי  מפגשים חברתיים לאזרחים ותיקים "בוקר של כיף", "קהילה מטיילת" ברחבי הארץ, מפגשי שיחות בגרמנית, לשיפור השפה. חנן ומיכה דורפצאון, מבעלי חברת פלפוט, תרמו להתפתחות העיר תוך שהם משלבים את דיירי "בית לבצלר" בפעילות החברה. בנוסף, יש לציין את תרומתם לבית הכנסת "אחדות" ותמיכתם בקבוצת הכדוריד "אליצור יאיר הרצליה". יהודה אוריאלי, על שנים ארוכות של התנדבות, מעורבות ועשייה למען הזולת. מכהן בהתנדבות כיו"ר עמותת בית האבות ברח' הרב קוק, מעורב בספורט בעיר ועוד. נילי הראל, פעלה לחיזוק הארכיון ההיסטורי של העיר ולשיפור הידע של תלמידים על ההיסטוריה של הרצליה. הקימה בהתנדבות מערך ארצי של מתנדבים הפועלים באתרי מורשת ברחבי הארץ.

ציון דנוך, פועל  שנים רבות למען הזולת בוועדי הורים, בוועד שכונת נווה עמל, בחברה למרכזים קהילתיים ועוד. מתנדב בבי"ח לוינשטיין ובגופים עירוניים נוספים. ד"ר יורם נוימן, רופא ילדים שהתמחה בהמטולוגיה של מבוגרים ובהמטו-אונקולוגיה ילדים, וטיפל בדורות של ילדים ומבוגרים, וכן בעובדים זרים שידם אינה משגת. לכולם נענה והגיש עזרה במקצועיות, במסירות  ובסבלנות אין קץ. טוביה מונד, פועל לרווחת הגמלאים בעיר, באופן גלוי ובסתר. בין השאר מבקר מרותקים לבית, מסיע קשישים לטיפולים, מבצע עבורם סידורים ועוד. כמו כן הוא פעיל במכללת הגמלאים, בהנהלה ובדירקטוריון של עמותת על"ה. אראלה שפילמן, ממקימי שי"ל, שירות ייעוץ לאזרח, בהרצליה, אותו הפכה מארגון התנדבותי קטן ליחידה למען האזרח במשרד הרווחה בשיתוף העירייה, המחוברת לכל משרדי העירייה והממשלה. דקלה רייגרודסקי, במשך 30 שנה הגיעה בהתנדבות למועדון גיל הזהב, היום בית הגמלאי, ולימדה נשים לקרוא ולכתוב. היא לא הסתפקה בכך וגם  הכינה תכנית לימודים אישית לתלמידים, שהיו ברמות שונות של ידיעת השפה.

דבורה ויינשטיין, פועלת למען שורדי השואה, ומייצגת אותם בעמותה בכנסת. אף יזמה חוק שהתקבל, למתן קיצבה הולמת לשאירים של שורדי השואה. עוסקת גם בתיעוד סיפורה האישי בשואה והעברתו לדורות הבאים. רס"ן שמואל אסקרוב, בעל עיטור העוז במלחמת יום הכיפורים. במהלך הלחימה נפגע מטנק סורי ופונה לבית חולים, אבל ברח ממנו והשתתף בקרבות עמק הבכא, שם נפגע באופן אנוש ובניגוד לסיכויים הצליח להינצל ולהשתקם. אברהם קציר, לצד עבודתו באגד הרצליה היה שותף ופעיל בבית הכנסת הגדול בעיר ולאחר צאתו לגמלאות משמש בהתנדבות כגבאי וממלא את התפקיד במסירות ובנאמנות. ראובן צוק, סייע במשך שנים בהתנדבות לקיים אירועי ספורט בעיר. לאחר פרישתו הוא מקדם  פעילויות לאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים, ומרכז את נושאי המעורבות החברתית בעיר. טובה חפץ, הגננת המיתולוגית של הרצליהשחגגה לאחרונה יום הולדת 100. ב"גן טובה" שהפעילה ברח' ויצמן בעיר החל משנת 1940, גידלה וחינכה את ילדי העיר במשך 46 שנים.

ראש העיר משה פדלון אמר "הענקת אות יקיר העיר היא הדרך שלנו, כעיר וכחברה, להביע הערכה והוקרה לאותם נשים וגברים שפעלו למען הכלל והתוו לנו דרך של עשייה חברתית ערכית".

מנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא אמר "עיריית הרצליה רואה בגילויי מעורבות אזרחית, איכפתיות וסולידריות חברתית חלק מחזון עירוני לחברה מלוכדת וחמה. זהו המודל ש'יקירי העיר' מציבים בפנינו ועל כך אנחנו מבקשים להודות להם".

עוד כתבות שיעניינו אותך
ההצלחה הבינלאומית הגדולה של להקת המחול קמע חוזרת לבמה כרמינה בורנה
כוריאוגרפיה: תמיר גינץ | מוזיקה: קרל אורף לקראת סיבוב הופעות...
אולם לאירועים קטנים
פעמים רבות כשאנחנו רוצים לעשות אירוע קטן, לא ברור לנו...
באילו מקרים ניתן להגיש התנגדות לצו קיום צוואה?
צוואות וירושות הן תחום מורכב מאוד. ראשית, יש לא מעט...
מאבק המשטרה במסיבות הטבע הפיראטיות נמשכת
שוטרי תחנת חדרה במחוז חוף פיזרו מאות צעירים ממסיבת טבע...
פרויקט חלוקת המצרכים הגדולה של משפחתו של חלל סיירת גבעתי למען משפחות מעוטות יכולת
סמ"ר אורי ג‘רבי ז״ל, שלחם בסיירת גבעתי ונפל בלחימה בעזה,...
בשורה אופטימית לתושבי השרון: בדיקת דם פשוטה תאפשר אבחון מוקדם של אלצהיימר
הבדיקה כבר זמינה בישראל וניתן לבצעה במעבדת AML בהרצליה "אבחון מבוסס...
חוגגים את סדר פסח בלולה מרטין
מסעדת לולה מרטין מקדש לדגים ומאכלי ים בהרצליה מציעה ארוחת...
באילו מקרים כדאי לפנות לעזרת עו"ד לענייני משפחה?
דיני משפחה הוא תחום רחב יריעה. בהתאם, יש גם מגוון...
בתערוכת התיירות הבינלאומית: הרצליה יוצאת בקמפיין חדש וקוראת לנו לבוא לגלות את האוצר שלה
תערוכת התיירות הבינלאומית IMTM 2024, שנפתחה הבוקר בתל אביב, מציינת...
סדנאות להכנת סושי וקייטרינג פרטי אצלכם בבית
מידי פעם אתם מרגישים את הצורך לצאת מהשגרה? אתם אוהבים...