Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עיריית רעננה יוצאת ברפורמה לאיסוף פסולת אלקטרונית

עיריית רעננה יוצאת ברפורמה לאיסוף פסולת אלקטרונית
pixabay

הסכם שת"פ שחתמה העירייה עם תאגיד "אקומיוניטי" למחזור פסולת אלקטרונית, יסדיר פינוי פסולת אלקטרונית ממוקדים מרכזיים בעיר, ומחזורה כחלק מהפעילות העירונית לשמירה על איכות הסביבה

  • כאחד ממוקדי הפינוי, נבחר מרכז מע"ש, מתוך רצון להמשך פעילות מחזור הפסולת האלקטרונית המתבצעת על ידי החוסים במרכז בשנים האחרונות, בשיתוף העירייה
איסוף פסולת אלקטרונית
pixabay

עיריית רעננה מצעידה קדימה את נושא פינוי ומחזור הפסולת האלקטרונית בעיר. באחרונה חתמה העירייה על חוזה התקשרות עם "אקומיוניטי" תאגיד חברתי למחזור פסולת אלקטרונית, להסדרת נושא הפינוי והמחזור של הפסולת האלקטרונית של תושבי העיר. המהלך מבוצע כחלק מהפעילות העירונית הכוללת לשמירה על איכות הסביבה המונהגת העיר, בהיותה עיר ירוקה בת קיימא.

במסגרת ההסכם, יוצבו ברחבי העיר ארבעה מתקנים ייעודיים לאיסוף פסולת  אלקטרונית, אליהם יעבירו תושבי העיר את הפסולת האלקטרונית שברשותם וממתקנים אלו יטופלו וימוחזרו המוצרים כך שיימנע הנזק הסביבתי שצפוי היה להיגרם בהשלכה שלהם לפחי האשפה או למקומות לא מוסדרים. בין מוצרי הפסולת האלקטרונית שייאספו, נורות, סוללות, ומוצרי חשמל ביתיים שונים, כגון מסכי מחשב, מסכי טלוויזיה, טוסטרים, מכונות כביסה, תנורי חימום ועוד, המכילים רכיבי מתכת וחשמל.

בין ארבעת מוקדי איסוף הפסולת, מתקן ייעודי שיוצב במרכז מע"ש בעיר, ברחוב עציון 5,  בו חוסים אנשים עם מוגבלויות, העוסקים זה מספר שנים במיון פסולת אלקטרונית, בשיתוף העירייה; זאת מתוך רצון העירייה להמשיך להעסיקם למען מטרה חיובית זו. בנוסף יוצבו מתקני איסוף פסולת בחניית קריית הספורט והנופש (בקרבת מגרשי הכדורגל), ברחוב הפרחים, מאחורי תיכון אביב, ובוילה רמה בכניסה לקריית אתגרים.

בנוסף להצבת מתקני איסוף הפסולת האלקטרונית בעיר, יקודם המהלך באמצעות קופסאות מיוחדות לאיסוף סוללות, שיפוזרו במוקדים שונים בעיר לנוחות התושבים, לרבות מוסדות חינוך ומוסדות עירוניים שונים, אליהן ייקראו תושבי העיר להשליך את הסוללות המשומשות שברשותם, ויועברו על ידי  נציגי חברת אקומיוניטי למחזור במפעל ייעודי בחו"ל; כן תינתן לתושבי העיר האפשרות לאיסוף מוצרי חשמל כבדים מבתיהם, על פי קריאה ובכפוף לתשלום, וכן פינוי ללא עלות לאזרחים ותיקים.  מתוך החשיבות הגבוהה שמייחסת העירייה לנושא, תיתמך הרפורמה בהטמעת תכנית חינוכית מותאמת במוסדות החינוך בעיר, להגברת המודעות בקרב הדור הצעיר לחשיבות העשייה הסביבתית והשמירה על כדור הארץ ירוק.

ראש העיר רעננה, חיים ברוידא: "אני רואה חשיבות עליונה בשמירה על איכות הסביבה ופועל במגוון מישורים והיבטים סביבתיים על מנת לקדם נושא זה ברעננה. אנו גאים להצטרף למהפכה הסביבתית שמוביל תאגיד אקומיוניטי, ואני בטוח שתושבי העיר, המאופיינים באכפתיות וברצון לעשייה סביבתית וחברתית, יירתמו ליישום המהפכה בעיר וישליכו את מוצרי הפסולת האלקטרונית שברשותם במקומות הייעודיים שהוקצו לכך. בשיתוף פעולה נוביל להצלחת המהלך הירוק בעיר".

צחי עין גל, מנכ"ל תאגיד אקומיוניטי: "אנחנו שמחים על החיבור הנפלא עם עיריית רעננה. תושבי העיר צריכים להיות גאים בכך שהעירייה שלהם פועלת למען הסביבה ולמען איכות חייהם. אני מאחל לנו שיתוף פעולה פורה שיביא להישגים ברמה המקומית וברמה הארצית".

תאגיד המחזור אקומיוניטי למחזור פסולת אלקטרונית משלב חזון חברתי במהפכה הסביבתית בישראל. התאגיד פועל ב45 רשויות מקומיות, הכוללות 600 יישובים. התאגיד הוקם במטרה לממש את חוק המחזור שהוחל בשנת 2014 ומחייב רשויות מקומיות, עסקים ומשווקים להתקשר לתאגיד שימחזר את הפסולת האלקטרונית שלהם. חזון התאגיד מבוסס על הובלת המהפכה הסביבתית בישראל, בתחום הטיפול בפסולת אלקטרונית וסוללות, בהתאם לחוק ולשיטות בינלאומיות תוך קידום העסקת אנשים עם מוגבלויות.

עוד כתבות שיעניינו אותך
באביב הטבע מתעורר לחיים, העצים מלבלבים והינשופים – פורחים!
בני משפחת הינשופיים, כמו ינשוף העצים, ינשוף השדות, הלילית והשעיר,...
מאבק המשטרה במסיבות הטבע הפיראטיות נמשכת
שוטרי תחנת חדרה במחוז חוף פיזרו מאות צעירים ממסיבת טבע...
פרויקט חלוקת המצרכים הגדולה של משפחתו של חלל סיירת גבעתי למען משפחות מעוטות יכולת
סמ"ר אורי ג‘רבי ז״ל, שלחם בסיירת גבעתי ונפל בלחימה בעזה,...
בשורה אופטימית לתושבי השרון: בדיקת דם פשוטה תאפשר אבחון מוקדם של אלצהיימר
הבדיקה כבר זמינה בישראל וניתן לבצעה במעבדת AML בהרצליה "אבחון מבוסס...
בתערוכת התיירות הבינלאומית: הרצליה יוצאת בקמפיין חדש וקוראת לנו לבוא לגלות את האוצר שלה
תערוכת התיירות הבינלאומית IMTM 2024, שנפתחה הבוקר בתל אביב, מציינת...
סוגיות מורכבות במשפט הפלילי
עו"ד מעצרים מתמחה בייצוג והגנה על אנשים שנעצרו על ידי...
"חקלאי גרנות" קיימה אירוע נשי ליום האישה הבינלאומי בהשתתפות צופית גרנט
האירוע, שנערך בקיבוץ מצר, כלל רגעי צחוק ודמע, לרבות הפרחת...
הונחה אבן פינה למרכז לוגיסטי חדש של רשת רהיטי היוקרה טולמנ'ס שיוקם בפארק העסקים החכם קיסריה בהשקעה של כ-50 מיליון שקלים
המרלו"ג המתקדם ישתרע על פני שטח של כ-12,000 מ"ר והוא יוקם...
יזמי המחר של הרצליה
האקתון חגיגי לציון "100 שנים להרצלייה" התקיים השבוכ לכ-300 מתלמידי...
אחד מאתגריה המשמעותיים של התקופה- איך מתמודדים עם משבר אישי ומשפחתי של אחד מבני המשפחה ?
באמצעות גישת ההתמקדות (פוקסינג) לומדים בני המשפחה של אנשים עם...