Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עיריית רעננה נערכת לקראת פתיחת שנת הלימודים תש"ף!

עיריית רעננה נערכת לקראת פתיחת שנת הלימודים תש"ף!
freepik

ב – 1 בספטמבר 2019, יחלו את לימודיהם במוסדות החינוך בעיר 16,665 תלמידים, מתוכם  3,314 ילדי גנים

עיריית רעננה נערכת לפתיחת שנת הלימודים ב-1 בספטמבר. בשנת הלימודים תש"ף ילמדו בכל מוסדות החינוך  בעיר 16,665 תלמידים, מתוכם  3,314 ילדים, שילמדו ב-115 גני הילדים.

בכלל בתי הספר בעיר ילמדו  13,351 תלמידים, מהם יתחילו דרכם 1,116 ילדים העולים השנה לכיתה א'. מספר התלמידים הממוצע בכיתות א' הוא 28 תלמידים לכיתה. מקרב כלל תלמידי העיר, כ- 200 עולים חדשים יתווספו השנה למערכת החינוך בעיר.

השנה תיפתחנה בעיר 8 כיתות גן חדשות, מהן 3 כיתות גן חינוך מיוחד. כן ייפתחו בעיר 9 כיתות חדשות לחינוך מיוחד, בהן 4 כיתות תקשורתיות; ייפתח בית ספר תקשורתי חדש ובו 3 כיתות: 2 כיתות א' וכיתה ב'; וייפתח בית ספר יסודי צומח בשכונת נווה זמר.

ראש העיר רעננה, חיים ברוידא, ברך את ילדי העיר לרגל פתיחת שנת הלימודים: "פתיחת שנת הלימודים היא אירוע מכונן ומרגש בעיר.  שנת תש"פ תיפתח בעיר ברגל ימין. העירייה נערכה בשיתוף פעולה מקיף עם כל  האגפים, ומיטב המאמצים כדי  לאפשר לילדינו שנה מוצלחת וחוויית למידה מהנה. ההיערכות כללה בין היתר השקעה בשיפוצים ובבינוי, בתכניות לימוד מתקדמות, בהכשרות ובגיוס כוח אדם איכותי לחינוך ילדינו. אני מאחל לכל ילדי העיר, להוריהם ולצוותי החינוך היקרים שנה מוצלחת ופורייה, שתוביל למיצוי מלוא הפוטנציאל והיכולות האישיות של כל תלמידה ותלמיד. ברכה מיוחדת שלוחה לתלמידי כיתות א' היקרים, שזו להם השנה הראשונה במערכת החינוך. אנו בעיריית רעננה נרגשים יחד עמכם ונלווה אתכם שלב אחר שלב בדרככם החינוכית, תמיד לצדכם ולמענכם".

עיריית רעננה נערכת לקראת פתיחת שנת הלימודים תש"ף
freepik

לקראת פתיחת שנת הלימודים, מודיעה העירייה על מינויים חדשים במערכת החינוך

ניצה חן, מונתה למנהלת תיכון מטרווסט

חן, תושבת העיר, בעלת וותק של כ- 25 שנים במערכת החינוך ברעננה, מתוכן ניהלה בחמש השנים האחרונות את בי"ס פעמונים בעיר והביאה אותו להישגים רבים. קודם לכן שימשה  במגוון תפקידים במערכת החינוך העירונית, ביניהם כיועצת וסגנית מנהל בתיכון מטרווסט, שם התחילה את דרכה המקצועית. לניצה תואר ראשון מהאוניברסיטה העברית בחינוך וסוציולוגיה ותואר מאוניברסיטת בר אילן בתקשורת ציבורית.

ארזה מיה מונתה למנהלת חטיבת הביניים רימון

ארזה מיה, בוגרת תואר ראשון בחינוך בלתי פורמלי בבית ברל, בעלת תואר שני במנהל ומנהיגות בחינוך מאוניברסיטת תל-אביב ובעלת תעודת יועצת ארגונית. עבדה שנים רבות בקרית חינוך ותרבות "דרור" שם מילאה תפקידים רבים ומגוונים.

מיטל ברמלי יצחק, מונתה למנהלת בית הספר התקשורתי הצומח "אתגר"

ברמלי בעלת תואר שני בניהול וארגון מערכות חינוך , מנתחת התנהגות ומורה לחינוך מיוחד, ובעברה מורה ומנהלת חט"ב בבית של תמר בשפיים. עוד הייתה ברמלי שותפה בפרויקט חינוכי של  המכון לחינוך דמוקרטי – תכנית חלוץ חינוכי, והרימה וניהלה את הכיתות התקשורתיות בתיכון "אביב" ברעננה, ופעלה לקידום הטמעת  תהליכי שילוב והכלה של תלמידי הכיתות התקשורתיות בקרב תלמידי ביה"ס.

בית הספר התקשורתי החדש, ייפתח באופן זמני במבנה קיים משופץ ברחוב אחוזה 80, ולאחר מכן יעברו התלמידים למבנה מבנה קבוע חדש בשכונת נווה זמר. בית הספר ייפתח תחת השם הזמני "אתגר", ועם תחילת פעילותו ייבחר לבית הספר שם קבוע, בשיתוף ההנהלה, צוותי החינוך וקהילת בית הספר.

סמדר קיסלבסקי מונתה לתפקיד מנהלת בית הספר היסודי בנווה זמר

קיסלבסקי בוגרת MA בהצטיינות בניהול וארגון מערכות חינוך, בוגרת קורס הכשרת מנהלים, והיא בעלת ניסיון חינוכי וניהולי רב שנים, ובתפקידה האחרון שימשה כסגנית מנהלת בית הספר לאה גולדברג בנתניה.

בית הספר היסודי בנווה זמר ששמו ייבחר בשיתוף עם קהילת ביה"ס, הינו בית ספר שש שנתי- צומח, שיכלול בשלב הראשון 7 כיתות א' עד ד'. בשלב ראשון ילמדו תלמידי ביה"ס במבנה בית הספר "יחדיו" עד לסיום בניית ביה"ס החדש. המעבר למבנה בית הספר צפוי להתרחש לאחר חג החנוכה.

מרחבי למידה

מרחב למידה חדש בבי"ס ברטוב:

המרחב, בן 2 כיתות, מיועד לתלמידי א'-ב' שהינם על הרצף התקשורתי, שהינם בעלי יכולת להיות משולבים בבית ספר רגיל. במרחב ייאגמו המשאבים והטיפולים הייעודיים לתלמידיו.

מרחבי למידה בבית ספר זיו:

בבית הספר ייפתחו שני מרחבי לימוד, לשכבת ב' ולשכבת ג'.  המרחבים הלימודיים בבית הספר, מבטאים שיטת לימוד חדשה המאפשרת לתלמידים ללמד לפי בחירתם בקצב שלהם, תוך דיאלוג מתמיד עם המורים שבמרחב. במרחב לומדים כל תלמידי השכבה עם שלושה מורים בקבוצות קטנות במוקדי למידה שונים.

תכניות לימודים חדשות  בשנה"ל תש"ף:

תכניות העשרה בגני הילדים

  • "רואים ישר רואים הפוך" – הנושא השנתי בגני היול"א בשנה"ל תש"פ.

התכנית תעסוק בחקר של ניגודים והפכים, בתופעות טבע מרתקות ובעולם המוסיקה והאומנות.

הילדים ילמדו לחקור באמצעות משחקים, שירים, סיפורים, יצירה ועוד.

  • "ילדים מדברים שלום"- על הבחירה בדרכי שלום בכל  ההיבטים החל מהשלום עם עצמי, עם משפחתי, עם חבריי, עם הסביבה שלי, עם השכונה ובמדינה שלי. התכנית תלווה בפעילות "אני אדיב" בשיתוף ההורים והמחנכים  במטרה לעודד את הילדים לגלות אכפתיות, להושיט יד לזולת , תוך מתן כבוד וקבלת השונה.
  • "יחד לב אל לב" – תכנית ייעודית לגני טרום טרום חובה, ובה יצירות ספרות, דקלומים ושירים.

חינוך יסודי:

  • "רשת בטוחה"- סדנא משותפת לתלמידים והורים בנושא בטיחות וסכנות ברשת, שתתקיים עבור כל אחת מהכיתות בשכבת ד'. הסדנא תהווה תוספת לתכנית קיימת ותתקיים בהמשך להרצאה, כחלק מפעילות משותפת בת שעתיים להורים ותלמידים.
  • האקתון לתלמידי כיתות ה' – ו'. במסגרת ההאקתון, נציגים מכל בתי הספר יתמקדו בצרכים הקיימים בשטח וינסו, בעזרתם של  מנטורים מתנדבים מהקהילה, לחקור אותם ולמצוא להם פתרונות.
  • "איזה מין אנחנו", בשיתוף קרן רועי לא אחסר. פעילות בת 5 מפגשים בנושא מיניות בריאה לכל שכבות ו ברעננה. הפעילות כוללת שני מפגשים לכלל הבנות בשכבה, שני מפגשים לכלל הבנים בשכבה ומפגש כיתתי הכולל את הבנים והבנות.
  • "מתרעננים" – פורום ראש העיר ונציגי מועצות התלמידים. במסגרת הפורום, ייפגש ראש העיר עם נציגי מועצות התלמידים של בתי הספר היסודיים לקידום יוזמות ונושאים שונים. הפורום יתכנס במהלך השנה לשלושה מפגשים מתוך מטרה לייעץ לראש העיר בנושאים שתלמידי העיר מעוניינים לקדם.
  • אליפות הסייבר ברעננה  – אליפות עירונית לנבחרות בתי הספר מכיתות ג – ו,  המתקיימת כחלק מפעילות המערכת.
  • "מעורבים בלב העניין" – עם מתנדבי עמותת של"מ –  עמותת ש.ל.מ, הפועלת בהתנדבות מלאה, מחדשת ומשיקה את התכנית "מעורבים בלב העניין" הכוללת מפגשי "שיח  בגובה העיניים". במסגרת התכנית, תלמידי כיתות ה'-ו' נפגשים עם מתנדב מבוגר לשיח חברתי ערכי בנושאים שמעניינים אותם. התכנית מעודדת את הלומדים לשוחח על מסרים חברתיים הרלוונטיים לחייהם בנוכחות מבוגר משמעותי.

תכניות בחינוך העל יסודי:

  • מדברים על אלכוהול – התכנית תעסוק בהשפעות האלכוהול ובהעלאת המודעות לסכנותיו. כל תלמידי כיתות ח והוריהם, יוזמנו לפעילות חווייתית משותפת שתכלול הצגה ושיח בנושא מניעת אלכוהול וסמים.
  • קודקודה – תלמידות נבחרות מכיתות ח, ביוזמה משותפת של חברת נייס ועיריית רעננה, יקחו חלק בתכנית שתעסוק בתכנות וכתיבת קוד, לעידוד תלמידות להשתלבות במגמות הטכנולוגיות. מנטוריות בתכנית ישמשו מהנדסות מתנדבות מחברת נייס.
  • דמוקרטיה ומשפט – תכנית לתלמידי כיתות ט במסגרתה יקחו חלק כלל תלמידי השכבה ביום פעילות מלא בבית משפט השלום בהרצליה וילמדו בנוסף בדרך חוויתית על מערכת המשפט בישראל.
  • מתכנתות – תכנית במימון משרד החינוך עבור תלמידות כיתות ט, לחשיפה לשפות תכנות וכתיבת קוד.

תקשוב וטכנולוגיה

פתרונות תקשוב מתקדמים בבתי הספר. החל משנת הלימודים תש"ף,  משרד החינוך בשיתוף עיריית רעננה  מממנים רכישת תוכנות לניהול פדגוגי ותוכנות לניהול מערכת שעות ועובדי הוראה לכל בית הספר.

בנוסף, בשנת הלימודים הבאה מתוכנן מהלך מחושב בשיתוף  פעולה עם אגף המיחשוב וטכנולוגיות מידע  בעירייה ובמימונו להכנסת פתרונות תקשוב מתקדמים לייעול העבודה במוסדות החינוך הן מבחינה פדגוגית והן מבחינה אדמניסטרטיבית. בין המערכות המתוכננות, מערכת טפסים וחיתום דיגיטלי,  מערכת שיבוץ  ליום הורים, שדרוג האתר הבית ספרי במערכת דיוור כולל ניוזלטר, מערכת תכנון שבועי ועוד.

הסעות

מלווי ההסעות יעברו השתלמות כוללת בתחילת שנה, הנוגעת לאופי התלמידים ולהכשרה בתחום עזרה ראשונה. בשנה הבאה יתוגבר מערך ההסעות הקיים, יתווספו אוטובוסים שיסיעו את התלמידים המתגוררים בשכונות הצפוניות- רסקו, נווה זמר, לב הפארק, נאות עוזי וקריית שרת- לתיכון אביב, חטיבת רימון וחטיבת אלון.

פיתוח ההון האנושי

  • לראשונה תיפתח בעיר, בשיתוף מכללת בית ברל,  חממה עירונית לפיתוח מקצועי למורי סטאז' ושנה א' ברוח העיר. עד כה מורים אלו נדרשו לצאת מהעיר לאחת המכללות בכדי להשתלם.
  • לראשונה בעיר, יקבלו בתי הספר ליווי בית ספרי שמטרתו פיתוח ההון האנושי כחלק מתהליכים מערכתיים בית ספריים.
  • "דרך רעננה"- רעננה תמשיך להוביל השנה, בשיתוף משרד החינוך, תהליכי פיתוח מקצועי עירוניים ב"דרך רעננה" – דרך ייחודית, שפותחה בעיר במסגרתה הפיתוח המקצועי של המורים.  התהליך הינו חלק מקידום תהליכים מערכתיים בית ספריים ומושתת על עקרונות של בחירה, רלוונטיות, גמישות, העצמה ואמון כחלק מתפיסה של מנהיגות אותנטית. במרכז תהליכי הפיתוח המקצועי יעמדו תהליכים להובלת  התחדשות פדגוגית מקדמת הכלה: מורי ומורות בתי הספר היסודי יוזמנו לבחור את תהליכי הפיתוח שהם מבקשים להוביל ולבנות בעצמם , לצורך כך, תכנית למידה אישית רלוונטית למשימות הלמידה שלהם.  מורי ומורות העל יסודי יוזמנו להצטרף לצוותי פיתוח של התחדשות פדגוגית מקדמת הכלה שיאפשרו להם להבנות ידע ולגבש תכניות פעולה רלוונטיות ואפקטיביות לארגון בו הם פועלים.
עוד כתבות שיעניינו אותך
ההצלחה הבינלאומית הגדולה של להקת המחול קמע חוזרת לבמה כרמינה בורנה
כוריאוגרפיה: תמיר גינץ | מוזיקה: קרל אורף לקראת סיבוב הופעות...
אולם לאירועים קטנים
פעמים רבות כשאנחנו רוצים לעשות אירוע קטן, לא ברור לנו...
באילו מקרים ניתן להגיש התנגדות לצו קיום צוואה?
צוואות וירושות הן תחום מורכב מאוד. ראשית, יש לא מעט...
מאבק המשטרה במסיבות הטבע הפיראטיות נמשכת
שוטרי תחנת חדרה במחוז חוף פיזרו מאות צעירים ממסיבת טבע...
פרויקט חלוקת המצרכים הגדולה של משפחתו של חלל סיירת גבעתי למען משפחות מעוטות יכולת
סמ"ר אורי ג‘רבי ז״ל, שלחם בסיירת גבעתי ונפל בלחימה בעזה,...
בשורה אופטימית לתושבי השרון: בדיקת דם פשוטה תאפשר אבחון מוקדם של אלצהיימר
הבדיקה כבר זמינה בישראל וניתן לבצעה במעבדת AML בהרצליה "אבחון מבוסס...
חוגגים את סדר פסח בלולה מרטין
מסעדת לולה מרטין מקדש לדגים ומאכלי ים בהרצליה מציעה ארוחת...
באילו מקרים כדאי לפנות לעזרת עו"ד לענייני משפחה?
דיני משפחה הוא תחום רחב יריעה. בהתאם, יש גם מגוון...
בתערוכת התיירות הבינלאומית: הרצליה יוצאת בקמפיין חדש וקוראת לנו לבוא לגלות את האוצר שלה
תערוכת התיירות הבינלאומית IMTM 2024, שנפתחה הבוקר בתל אביב, מציינת...
סדנאות להכנת סושי וקייטרינג פרטי אצלכם בבית
מידי פעם אתם מרגישים את הצורך לצאת מהשגרה? אתם אוהבים...