Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

על מגשי אירוח, אקולוגיה, ומה שביניהם

על מגשי אירוח, אקולוגיה, ומה שביניהם
קרדיט תמונה: FREEPIK

פחים בשלושה צבעים, מחזור בקבוקים, קופסאות, זכוכיות, קניית בגדים בחנויות יד שנייה, הפחתה בשימוש, שימוש חוזר, DIY, מינימליזם. כל אלו ועוד רבים, בליווי מסעות קמפיינים מושקעים ופרסומות קליטות, מובילים ביד רמה את מהפכת הקיימות וצמצום הבזבוז, במטרה לשמור על הכדור שלנו. המודעות הולכת וגוברת ותופסת תאוצה במרוץ השנים, ונעשים מאמצים לאומיים ובין לאומיים במטרה להפחית תופעות מזהמות ובעיקר- לסגל הרגלים, כל אחד תחת קורת הגג שלו, ולהבין שמדובר כאן בהמשכיות, בקיום, בקיימות, שלנו.

את התופעה ניתן למגר ולצמצם בנישות ותחומים שונים, החל מהשקיות בסופר, אל תעשיית ייצור הבגדים, ועד לתעשיית הבשר ועטיפות הקרטון והפלסטיק. והציפייה הנבנית עם השנים ועם הרחבת החשיפה אל עולם הקיימות והאקולוגיה, באמצעות המדיה כגורם עיקרי, היא האחריות של כל הנוגעים בתחום. אחריותם לשאוף לצמצום, לבזבוז וזיהום מינימלי, ולעשות את המיטב בגזרתם על מנת לשמר, לשמור ולמנוע.

כלים חד פעמיים- זהו פתרון מהיר, יעיל ואפקטיבי לאירוח. ואלו שאינם מודעים להשלכות וההשפעות של הדבר, יבחרו באפשרות הזו בלי לחשוב פעמיים. שוחחנו עם יניב שבח, שף קונדיטור ראשי והבעלים של חברת מגשי האירוח "ארטייסט", במטרה להתרשם מהביקוש של מגשי אירוח טבעוניים ועד כמה נעשים מאמצים לצמצום וחיסכון בפלסטיק גם מצד המזמינים וגם מצד אנשי המקצוע המספקים את המזון לאירועים מסוג אלו? "אתחיל ואומר שאנו מרגישים עלייה גדולה בביקוש לתפריט טבעוני – זו כבר עובדה, טבעונות היא כאן והיא מתרחבת מיום ליום, לפחות על פי הביקוש שאנו חווים. יתירה מזו, כשיש אירוע, המודעות לטבעונות מאוד גבוהה ותמיד מתבצעת הזמנה של מספר מגשים עבור הטבעונים שביננו.
בנוסף לטבעונות, בעולם מגשי האירוח קיים מגוון רחב של אפשרויות הגשה בתחום האקולוגיה והקיימות, יש לקוחות שמעוניינים בפתרון המהיר, ויזמינו יחד עם מגשי האירוח את הכלים החד פעמיים – מטעמים של ניקיון, לחץ בזמן, או אפילו חוסר מודעות. מהצד השני יהיו אלו שיקפידו שהמארזים ומגשי המזון יהיו בצמצום עד כמה שניתן ובשימוש מינימלי בפלסטיק, ואף ידגישו זאת בהזמנה בפירוש. אנו מתאימים את עצמינו לבקשת הלקוח. האפשרות להזמין כלים חד פעמיים קיימת, אך קיים היצע רחב גם לאלו שמעוניינים להגיש את המזון בכלים רב פעמיים בלבד, או אפילו בכלים מתכלים."

קרדיט תמונה: FREEPIK

מי מכם לא יצא עם הילדים לטיול בשמורת טבע? לא אירח קהל גדול לארוחה בבית? לא הפיק אירוע או הזמין את המשפחה המורחבת לערב החג? לרוב, בתום אירועים משמחים אלו, שיירות הלכלוך, הצלחות החד פעמיות והכוסות, יפגינו נוכחותן בשמורות הטבע, בחופים, או בשקית האשפה שנאספה בתום הארוחה. הפלסטיק ידוע ומוכר שנים רבות כמזהם עיקרי, מפורסם בכך שאינו מתכלה, וכפי הנראה יישאר כאן, שנים רבות אחרינו. למעשה- שתים עשרה מיליון טונות פלסטיק מוצאים דרכם לים מדי שנה. ונוסף על הלכלוך- הפלסטיק פוגע בבעלי החיים שאוכלים אותו ומזהם את מי השתייה.

ואכן, האפשרויות בשוק קיימות- לאלו שמעוניינים לקיים את האירוע במתכונת אקולוגית ולחסוך בצריכה וזיהום. אז למי מכם שמתוכננים להפיק את האירוע המשפחתי הקרוב, את הרמת הכוסית במשרד, או את יום ההולדת ה-50 לאמא- קבלו כמה אפשרויות ורעיונות לצמצום צריכת הפלסטיק ובו בעת עם מזון טעים, מזין ומפנק:

כלים חד פעמיים מתכלים

בגזרת הכלים המתכלים קיים מגוון רחב מאוד, וחשוב לציין כי לא כל הפתרונות הקיימים על מדף הסופר, הם אכן מבצעים עבודתם בשמירה על הסביבה. לעיתים האריזה והכותרת מתעתעת בנו, כשבעצם המוצר עצמו לא מספק את מטרתו. ובתוך נישת הכלים המתכלים, המומלץ ביותר לשימוש הם כלים העשויים מעלי דקל. הם עשויים חומר טבעי, מתכלה, וניתן למחזר אותם אפילו בקומפוסט! ולמען האמת, גם הנראות של הכלים העשויים מעלי הדקל משדרת השקעה, חגיגיות ואסתטיקה.

כלים רב פעמיים

האפשרות המועדפת והשומרת על הסביבה בצורה המיטבית. בעוכריה נמצא המחיר- שכן האפשרות הזו יקרה יותר מהאפשרות המהירה והזולה שבקניית כלים חד פעמיים מפלסטיק. ועם זאת, מעבר להיותם שדרוג בטוח לכל אירוע- האפשרות לשמור באמצעותם על הסביבה ולהקטין למינימום את בזבוז הפלסטיק- מתעלה על הניקיונות שבתום האירוע. בהבטחה!

פינגר פוד

אפשרות נוספת להקטנת השימוש בכלים חד פעמיים- היא פינגר פוד! אוכל שניתן לאכול עם הידיים, לפעמים ללא צורך בצלחת, או שמגיע עטוף ב"צלחת" משל עצמו. כריכים, ספרינג רולס, קישים אישיים או מגשי פירות וירקות- כל אלו אפשרויות למזונות שניתן לאכול גם ללא סכין ומזלג, ולעיתים ללא צלחת, מה שיחסוך לכם בסופו של אירוע את השימוש בכלים החד פעמיים ובלי כל מאמץ מיוחד! וכל זאת תלוי בהרכבת התפריט יחד עם חברת ההסעדה- שלרובן התאמות והיצע רחב בדיוק לאירועים מסוג זה, וההתאמות הנדרשות.

קיימות ואקולוגיה הם מושגים, שלאחר מאמצים ועבודה קשה, נהפכו שגורים בשיח יומיומי בכל הפלטפורמות, ואיתם צף ועולה המגוון לפתרונות ואלטרנטיבות. בעזרתן ניתן לחסוך, למנוע בזבוז, ולשמור על שמורות הטבע שלנו, החופים והים, נקיים מפסולת. היתרונות אל מול החסרונות, הם עניין של העדפה אישית- אך אם בחרתם באחת מהאפשרויות הרשומות כאן, או הקיימות בשוק, מעבר לכך ששדרגתם את האירוע- על הדרך עשיתם צעד אחד לכיוון השמירה על איכות הסביבה.  אנחנו מקווים שהמאמר הזה עזר לשפוך קצת יותר אור על עולם האקולוגיה. אנחנו נמשיך להביא לכם שיחות וראיונות עם בזירת המומחים שלנו בנושאים קשורים אז תמשיכו לעקוב.

עוד כתבות שיעניינו אותך
באילו מצבים מתקבלת החלטה על מעצר?
מעצר נחשב לפעולה לא שגרתית ואף קיצונית השוללת מאדם את...
הדרך להצלחה מחייבת תכנון והתמדה
מהו השלב הראשון בהקמת עסק? האם זה השכרה של מקום?...
תלמידי עתיד כרמים בבנימינה גבעת עדה ישתתפו בתחרות רובוטיקה בארה"ב
תלמידי עתיד כרמים ישתתפו בתחרות רובוטיקה בארה"ב נבחרת הרובוטיקה First אורביט...
כך תנהלו את משימות העסק שלכם בצורה יעילה יותר
לא אחת קורה שלמרות הרצון הטוב שלכם, העסק תקוע? אתם...
עיצוב והקמת גינה מודרנית עם בריכת שחיה
גינה מודרנית עם בריכת שחיה היא משאת נפשם של משפחות...
כל מה שצריך לדעת על מנעולנים מוסמכים בשרון
שלום וברוכים הבאים למקומונט השרון, שמי ליעד מרום ואני המייסד...
סוגיות מורכבות במשפט הפלילי
עו"ד מעצרים מתמחה בייצוג והגנה על אנשים שנעצרו על ידי...
מהם ההבדלים בין עיצוב המשרד לעיצוב הבית
עיצוב פנים הוא היבט חשוב בתכנון של כל חלל, אך...
איך רכישת דירה יכולה להשפיע על המצב הפיננסי שלכם?
האם כדאי לשכור או לרכוש דירה תלוי במידה רבה כמה...
שירותי השכרת כספת
השכרת כספות נעשות בדרך כלל כאשר יש צורך/דרישה לאפסן דברי...