Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

פינוי בינוי – מהו התהליך?

פינוי בינוי – מהו התהליך?
קרדיט: Canva

פינוי בינוי הוא תהליך של פינוי שטח, פינוי בניינים ומבנים אחרים, ולאחר מכן החזרתו למצב בטוח וראוי למגורים. פינוי פינוי נעשה בדרך כלל בעקבות אסונות טבע כמו שריפות, רעידות אדמה או שיטפונות, אבל גם למטרות של התחדשות עירונית ושיפוץ מבנים לרווחת התושבים.

פינוי בינוי היא תוכנית שנועדה לשפר את איכות החיים העירוניים. התוכנית כוללת אסטרטגיות רבות ושונות כגון פינוי שכונות עוני, הריסה או שיפוץ של דיור לא תקני, פיתוח נכסים מסחריים ופרויקטים של תחבורה עירונית ועוד. אם אתם עומדים לעבור תהליך של פינוי בינוי, יהיה חשוב לקבל סיוע מקצועי. קודם כל, מאת עורך דין. שנית, מאת החברה היזמית שעוסקת בפינוי הבינוי באזור מגורכם.

מדוע הסיוע של עורך דין יהיה חשוב בתהליכי פינוי בינוי?

פינוי בינוי הוא תהליך של הריסת שטח, פינוי ובנייה מחדש. המטרה היא להפוך את האזור לבטוח יותר עבור התושבים על ידי הפיכתו לעמיד יותר בפני אסונות עתידיים. מטבע הדברים, התהליכים האלו מאוד מורכבים ומצריכים בקיאות מוחלטת ברזי החוק והמשפט, חוקי נדל"ן ועוד.

קרדיט: Canva

הסיוע של עורך דין חשוב בהליכי פינוי בינוי, מכיוון שעורכי דין יכולים לתת הכוונה בהיבטים המשפטיים של הפרויקט. הם יכולים גם לעזור בעריכת מסמכים וחוזים כדי להבטיח שכל הצדדים מודעים לאחריותם. לצורך השלמת פינוי בינוי מעורבים בתהליך בעלי מקצוע מסוגים שונים. אחד מהם הוא עורך דין. עורך הדין יעבוד עם בעלי עניין שונים כדי לוודא שכל ההיבטים המשפטיים מטופלים.

כמה זמן נמשך פינוי בינוי?

תהליך פינוי בינוי יכול להימשך עד 10 שנים, לעיתים אפילו יותר. השלב הראשון הוא לקבל את ההיתרים ואזורי ההריסה או הבנייה, כאשר אחר כך יהיה צורך להרוס את כל המבנים הקיימים. לאחר מכן יהיה צורך לבנות מבנה חדש שיהיה בעל אותו מספר קומות כמו הבניין המקורי, או אפילו יותר. אמנם אנחנו חוטאים ומסבירים את התהליכים האלו על קצה המזלג, אבל חשוב לדעת שהם לא כאלו פשוטים.

לא פעם, רק התהליכים המקדימים נמשכים שנים. למשל, השלב של גיוס חתימות מדיירי הבניין עשוי להיות ארוך ומייגע. ולכן חשוב לקבל סיוע של עורך דין פינוי בינוי המטפל בכל השלבים השונים האלו. ככל שתקבלו סיוע משפטי בתחילת התהליך, ככה תוכלו להאיץ אותו ולהוציאו לפועל בשלבים מוקדמים יותר.

היכן מתבצע פינוי בינוי בדרך כלל?

פינוי בינוי מבוצע בדרך כלל במקרה של שריפה, דליפת גז או שחרור חומרים מסוכנים אחרים, אבל בהחלט לא רק. במקרים רבים פינוי בינוי מתבצע בשכונות שבהן ישנם בניינים ישנים שאינם בטוחים מפני רעידות אדמה.

כמו כן, ישנם לא מעט קבלנים וחברות יזמות נדל"ן שמוציאות לפועל פרויקטים של פינוי בינוי. זאת, במטרה לבנות קומות נוספות באותו מבנה ולקיים רווח כלכלי כתוצאה מהפרויקט. לבסוף, פינוי בינוי לרוב יתבצע בבניינים ישנים שאינם ראויים לעמוד בפני אסונות טבע. קחו בחשבון שהפרויקטים עשויים לארוך שנים, מה שאומר שצריך להתאזר בסובלנות.

עוד כתבות שיעניינו אותך
אולם לאירועים קטנים
פעמים רבות כשאנחנו רוצים לעשות אירוע קטן, לא ברור לנו...
באילו מקרים ניתן להגיש התנגדות לצו קיום צוואה?
צוואות וירושות הן תחום מורכב מאוד. ראשית, יש לא מעט...
סרטן שד גרורתי - השפעות נפשיות ורגשיות
קבלת אבחנה של סרטן שד גרורתי היא חוויה טראומטית ביותר...
להתגרש ללא מאבקים מיותרים
המשפט הראשון שבני זוג אומרים בדרך כלל לעורכי הדין שעוסקים...
המדריך המלא להערכת שווי נכס: כל מה שצריך לדעת
החשיבות של הערכת שווי נכס הערכת שווי נכס היא תהליך מכריע...
ניהול מבנים
ניהול מבנים - חווית ניהול בניינים מושלמת
כיום לנושא של ניהול מבנים יש חשיבות גדולה ממספר סיבות....
באילו מקרים כדאי לפנות לעזרת עו"ד לענייני משפחה?
דיני משפחה הוא תחום רחב יריעה. בהתאם, יש גם מגוון...
סדנאות להכנת סושי וקייטרינג פרטי אצלכם בבית
מידי פעם אתם מרגישים את הצורך לצאת מהשגרה? אתם אוהבים...
חברת סיליס והשירותים שהיא מציעה
חברת סיליס מערכות חשמל בע״מ, מתמחה בכול עבודות החשמל הנדרשות...
חברת SDB והשירותים שהיא מציעה
הזדמנויות להשקעה בנדל״ן בחו״ל עשויות להבטיח תשואות גדולות והן נחשבות...