Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

פינוי ירושות – ההבדל בין מעריך מקצועי לחאפר

פינוי ירושות – ההבדל בין מעריך מקצועי לחאפר

כשאנחנו שומעים את הביטוי "מעריך מקצועי" מראש עולה לנו בראש המחשבה שמדובר בשמאי שעובד עבור חברות ביטוח ומספק הערכות מקצועיות של מחירים ועלויות על מידת הנזק שנגרם למבנה, רכב או לציוד אשר ברשותנו.

אך המונח, המקצוע, מעריך מקצועי שייך גם לתחומים נוספים, למשל, לתחום של פינוי דירות. חברות רבות ולקוחות רבים משתמשים באנשי מקצוע על מנת להעריך את שווי החפצים והרהיטים שנמצאים בדירה, על מנת לדעת כמה הם שווים, כמה הם יכולים לקבל עבורם בשוק החופשי או כחלק מעסקה מול החברה שמפנה עבורם את הדירה. צריך לומר, שהעסקה אליה אנחנו צריכים לחתור היא, שהחברה רוכשת מאיתנו את הפריטים השונים ומבצעת עבורנו את הפינוי בחינם. כאשר החברה מרוויחה מכך אפשרות למכור את הפריטים בשוק החופשי.

פינוי ירושות - ההבדל בין מעריך מקצועי לחאפר
קרדיט pixabay

לצערנו הרב, כפי שיש לא מעט מעריכים מקצועיים, איכותיים וטובים, כך אנחנו יכולים למצוא לא מעט חאפרים שעוסקים בתחום. מדובר במעריכים שאין להם הכשרה מקצועית או שיש להם והם לא עושים את עבודתם כנדרש, בין אם מעצלנות ובין אם מתוך רצון שהחברה שלהם תרוויח על חשבון הלקוח.

בתור לקוחות שמחפשים פינוי דירות ירושה, אנחנו צריכים לדעת להבדיל בין מעריך מקצועי למעריך לא מקצועי. אם נדע להבדיל ביניהם בצורה נכונה ומדויקת, לא רק שלא נפסיד כסף מהתהליך ונרוויח ממנו, אלא גם שנחסוך זמן, עוגמת נפש ונהפוך את תהליך הפינוי ומכירת המוצרים להרבה יותר נעים עבורנו.

כיצד מבדילים בין מעריך מקצועי למעריך לא מקצועי

הנה כמה פרמטרים, דוגמאות למעריך מקצועי:

  1. ראשית, מעריך מקצועי ידע לתת אומדנים עבור חפצים ופריטים שונים. הוא לא יתחמק, והוא בוודאי לא יקבע אומדנים שמתאימים לחברה ומשרתים את האינטרס שלה. אנחנו יכולים לבדוק את האומדן שהוא מספק אל מול המחיר בשוק ואל אומדנים של אנשי מקצוע אחרים למשל.
  2. שנית, מעריך מקצועי לא ינסה למכור לנו פינוי בתמורה לתכולה שאנחנו מספקים לו. מאחר וסביר להניח שהתכולה תכיל חפצים ורהיטים עתיקים, כאלה שהוא יוכל להרוויח מהם לא מעט, הרי שזה לא שווה ערך לפינוי של דירה. שני הדברים לא ילכו ביחד.
  3. שלישית, מעריך מקצועי, בוודאי כזה שעובד עם חברת פינוי, יעבוד איתנו אך ורק תחת חוזה שהסדרנו בינינו, חוזה ברור, בו מצוינים תנאי העבודה, עלויות, מועדים וכדומה. כל תהליך העבודה יתבצע על פי החוזה המוסכם עלינו, וכל שינוי בו צריך להיות מוסכם על שני הצדדים.
  4. ארבע, מעריך מקצועי יצטרך לספק לנו מועדי עבודה זמינים, הוא יצטרך לספק את כל מה שנדרש בשביל לבצע את העבודה כפי שנדרש ממנו, כולל צוות עובדים מקצועי אשר עובד איתו כחוק ומקבל ממנו את כל התנאים הסוציאליים הנדרשים.
  5. חמש, חשוב מאוד שאנחנו נקבל המלצות על מעריך שמוכן לרכוש את התמורה שלנו בכסף ולא כזה שמוכן לקבל את מה שיש לנו להציע, תמורת פינוי הדירה.
עוד כתבות שיעניינו אותך
באילו מקרים כדאי לפנות אל עורך דין לנפגעי פעולות איבה?
מאז קום המדינה נרצחו אלפי אזרחים בפעולות איבה, עוד עשרות...
אולם לאירועים קטנים
פעמים רבות כשאנחנו רוצים לעשות אירוע קטן, לא ברור לנו...
באילו מקרים ניתן להגיש התנגדות לצו קיום צוואה?
צוואות וירושות הן תחום מורכב מאוד. ראשית, יש לא מעט...
סרטן שד גרורתי - השפעות נפשיות ורגשיות
קבלת אבחנה של סרטן שד גרורתי היא חוויה טראומטית ביותר...
להתגרש ללא מאבקים מיותרים
המשפט הראשון שבני זוג אומרים בדרך כלל לעורכי הדין שעוסקים...
המדריך המלא להערכת שווי נכס: כל מה שצריך לדעת
החשיבות של הערכת שווי נכס הערכת שווי נכס היא תהליך מכריע...
ניהול מבנים
ניהול מבנים - חווית ניהול בניינים מושלמת
כיום לנושא של ניהול מבנים יש חשיבות גדולה ממספר סיבות....
באילו מקרים כדאי לפנות לעזרת עו"ד לענייני משפחה?
דיני משפחה הוא תחום רחב יריעה. בהתאם, יש גם מגוון...
סדנאות להכנת סושי וקייטרינג פרטי אצלכם בבית
מידי פעם אתם מרגישים את הצורך לצאת מהשגרה? אתם אוהבים...
חברת סיליס והשירותים שהיא מציעה
חברת סיליס מערכות חשמל בע״מ, מתמחה בכול עבודות החשמל הנדרשות...