Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

פיצויים לנפגעי תאונת דרכים – כל מה שאתם חייבים לדעת

פיצויים לנפגעי תאונת דרכים – כל מה שאתם חייבים לדעת
קרדיט Freepik.com

נפגעתם בתאונת דרכים? אין זה משנה אם נהגתם ברכב או רק נסעתם בו, חלפתם במקום כרוכבי אופניים או הולכי רגל – אתם זכאים לקבלת פיצויים לנפגעי תאונת דרכים על פי חוק. איך מוכיחים שנפגעתם וכמה כסף מקבלים? הכל כאן:

מאות תאונות מתרחשות מידי יום בכבישי ישראל, חלקן יסתיימו למרבה הצער בפגיעות גוף שמצריכות קבלת טיפול רפואי, כשלאחריו ייתכנו לעתים גם אשפוז, שיקום, ימי מחלה, ציוד עזר, תרופות ועוד. כל תאונה שכזו, גם אם הסתיימה בפגיעות יחסית קלות, מזכה בפיצויים שנועדו לכיסוי העלויות הרפואיות ואובדן ימי העבודה וזאת על פי חוק הפלת"ד (פיצויים לנפגעי תאונות דרכים) שקיים מאז שנת 1975.

פיצויים תאונת דרכים
קרדיט Freepik.com

פיצויים לנפגעי תאונת – מה בדיוק אומר החוק?

חוק הפלת"ד מגדיר תאונת דרכים כאירוע שבו נגרם לאדם נזק בעקבות שימוש ברכב מנועי למטרות תחבורה. במילים אחרות, כל פגיעה שנגרמה מכל סוג של כלי רכב או לחילופין מכל אחד מרכיביו המשמשים למטרת נסיעה – תזכה את הנפגעים בקבלת פיצויים תאונת דרכים. לפיכך, גם מצבים כמו התפוצצות או התלקחות הרכב שפגעו בהולך רגל נחשבים לתאונת דרכים לכל דבר ועניין וכך גם נפילה בעלייה לרכב שגרמה לפציעה, סגירת תא המטען על אצבעות כף היד ואפילו החלקה על כתם שמן בתוך התחנה בה נהג עצר לתדלק. יחד עם זאת, החוק מבהיר כי כל אירוע שהתרחש מתוך מטרה לגרום לנזק במתכוון, לא ייחשב כתאונת דרכים ולא יחול ממנו פיצוי.

מי זכאי לקבל פיצויים לנפגעי תאונות דרכים?

החוק מגדיר כי כל אדם שנפגע בתאונת דרכים זכאי לפיצוי, לרבות נהגים, נוסעים ברכב, הולכי רגל או רוכבים בדרכים וללא קשר לאחריותם בגרימת התאונה. הפיצוי יתקבל גם בשל נזק נפשי, כל עוד ניתן להוכיח שזהו נזק משמעותי ומתמשך. מכיוון שהגורם המפצה הוא חברת ביטוח החובה בה מבוטח בעל הרכב הפוגע, פיצויים לנפגעי תאונת דרכים לא יינתנו למי שלא היו מבוטחים בעת התאונה, שנהגו ללא רישיון נהיגה תקף או עם ביטוח חובה לא מתאים לסוג הרכב בו נסעו. ומה עושה מי שנפגע מנהג שלא היה מבוטח או אם זהות הנהג לא התבררה (למשל בתאונות פגע וברח)? ניתן לתבוע את תאגיד "קרנית" המפצה נהגים בדיוק במצבים הללו.

בואו נדבר על סכום הפיצויים

כדי לקבל פיצויים לנפגעי תאונת דרכים, צריכים התובעים לעמוד בקריטריונים שונים המבססים את גובה התביעה. אם התאונה גרמה לנכות קבועה, הרי שבהתאם לשיעור הנכות, גובה השכר של הנפגע מלפני מועד התאונה והשפעת הפגיעה על כושר השתכרותו לעתיד ייקבעו הפיצויים המתאימים. רכיבי פיצויים נוספים יתקבלו בהתאם לצורך בטיפולים רפואיים, בציוד עזר או התאמת דיור, סיוע צד ג' וכן בשל כאב וסבל שנגרמו כתוצאה מהתאונה או פגיעה בהמשך תוחלת החיים.

בשורה התחתונה

פיצויים לנפגעי תאונות דרכים מתקבלים מחברת ביטוח החובה של הנהג ללא קשר לנסיבותיה של התאונה או זהות האחראי לה. יחד עם זאת, חברת הביטוח עשויה לפצות בסכום נמוך ואף להקשות על מתן הפיצויים ככל שמתעוררות שאלות משפטיות סביב התאונה עצמה. במצבים אלה חשוב לפעול מול עורך דין תאונות דרכים מומחה, שיוכל ללוות את הנפגעים במיצוי זכויותיהם ולדאוג למקסום סכומי הפיצויים להם קיימת זכאות.

עוד כתבות שיעניינו אותך
אולם לאירועים קטנים
פעמים רבות כשאנחנו רוצים לעשות אירוע קטן, לא ברור לנו...
באילו מקרים ניתן להגיש התנגדות לצו קיום צוואה?
צוואות וירושות הן תחום מורכב מאוד. ראשית, יש לא מעט...
סרטן שד גרורתי - השפעות נפשיות ורגשיות
קבלת אבחנה של סרטן שד גרורתי היא חוויה טראומטית ביותר...
להתגרש ללא מאבקים מיותרים
המשפט הראשון שבני זוג אומרים בדרך כלל לעורכי הדין שעוסקים...
המדריך המלא להערכת שווי נכס: כל מה שצריך לדעת
החשיבות של הערכת שווי נכס הערכת שווי נכס היא תהליך מכריע...
ניהול מבנים
ניהול מבנים - חווית ניהול בניינים מושלמת
כיום לנושא של ניהול מבנים יש חשיבות גדולה ממספר סיבות....
באילו מקרים כדאי לפנות לעזרת עו"ד לענייני משפחה?
דיני משפחה הוא תחום רחב יריעה. בהתאם, יש גם מגוון...
סדנאות להכנת סושי וקייטרינג פרטי אצלכם בבית
מידי פעם אתם מרגישים את הצורך לצאת מהשגרה? אתם אוהבים...
חברת סיליס והשירותים שהיא מציעה
חברת סיליס מערכות חשמל בע״מ, מתמחה בכול עבודות החשמל הנדרשות...
חברת SDB והשירותים שהיא מציעה
הזדמנויות להשקעה בנדל״ן בחו״ל עשויות להבטיח תשואות גדולות והן נחשבות...