Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

קופל ראם – משאבי אנוש וניהול הון אנושי לארגונים

קופל ראם – משאבי אנוש וניהול הון אנושי לארגונים
קרדיט pixabay

כל ארגון גדול מצריך מחלקת משאבי אנוש. מחלקה זו תפקידה לנהל את ההון האנושי בארגון, קרי העובדים, ולטפל בכל הנגזר מכך. למרבה השמחה, השינויים הטכנולוגים פרצו גם לגזרה זו והיום קל יותר מתמיד לנהל באופן ממוחשב את ענייני האנוש. צוות קופל ראם התכנס כדי להציג לכם מידע מעניין על המתחדש בתחום ניהול משאבי אנוש.

קופל ראם - משאבי אנוש וניהול הון אנושי לארגונים
קרדיט pixabay

מה עושים במשאבי אנוש?

לפני שנצלול אל החידושים אולי מוטב לתת מעט רקע על משאבי אנוש. ניהול משאבי אנוש בארגון (או ניהול הון אנושי, בעגה המתוחכמת) הוא אתגר לא פשוט אשר משמעותו היא בעצם התמודדות עם כל הכרוך בעובדי הארגון. בין המשימות השוטפות של מחלקת משאבי אנוש ניתן למנות גיוס עובדים חדשים, דאגה לרווחת העובדים בארגון (ימי חופשה, מחלה וכדומה), קידומים ופרישה של עובדים ותיקים. כאמור זהו רק חלק משורת המשימות ויחד עם הפעילויות השוטפות משאבי אנוש נאלצים להתמודד גם עם אתגרים מחוץ לשגרה הקבועה. על כן אין ספק שניהול איכותי של ההון האנושי הוא מצרך חשוב לכל ארגון ויש להתייחס אליו ברצינות המתאימה.

רוצים שינוי?

שינויים טכנולוגיים מתרחשים סביבנו חדשות לבקרים. גם התרבות הארגונית חוותה תמורות משמעותיות הודות למהפכת המחשוב שהתחוללה ועודנה מתחוללת. כך למשל, כיום נמצאות בשימוש לא מעט מערכות ממוחשבות שתפקידן לסייע בניהול משאבי אנוש. מערכת HR ((Human Resources ממוחשבת יודע לטפל בלא מעט המשימות המוטלות על כתפי המחלקה, החל מפיצ'רים בסיסיים כמו דיווח שעות עבודה באופן מקוון ועד למערכים מתקדמים יותר כמו סיוע במערכת המיון והסינון של הארגון לעובדים חדשים. בתווך, מערכת משאבי אנוש עושה עוד פעילויות רבות שתורמות לביסוס היציבות הארגונית, חלקן אף חוצה את תחום ההגדרה היבשה של משאבי אנוש כמו למשל שליחת הודעות בפריסה ארגונית, מערכת התראות ותזכורות וכיוצא בזה.

מי צריך ניירות בימינו?

עוד מערכת שימושית להפליא בתחום זה היא פורטל משאבי אנוש. אם בעבר נדרשו העובדים לכלות את זמנם בהעברת פתקים ידניים ובשיחות פנים אל פנים עם גורמים במחלקה, הרי שבאמצעות הפורטל הכל יכול להתבצע אינטרנטית בכל מקום ובכל זמן. מדובר בכלי תומך משמעותי עבור מערכת ניהול משאבי אנוש בארגון, ודרכו אפשר לבצע תקשורת ארגונית במהירות, ביעילות ובאופנים שונים. עדכונים שוטפים על הנעשה בארגון, התקשרויות בין גורמים שונים במוסד ועוד – כל אלו נעשים דרך פורטל משאבי אנוש. בנוסף קיימות הרשאות גישה שונות עבור סמכויות שונות כך שאין חשש מזליגת מידע אל גורם לא מתאים או מניצול לרעה של התוכנה.  

מערכות מסוג זה הן פתרון אידיאלי עבור ארגונים גדולים (אך גם קטנים או בינוניים) אשר רוצים לשפר את התרבות הארגונית שלהם באופן ניכר. באתר של קופל ראם תוכלו למצוא את המערכות הטובות ביותר בתחום ולהנות ממה שיש לטכנולוגיה להציע עבור שדרוג משאבי האנוש. 

בקרו באתר: www.kopelreem.com

עוד כתבות שיעניינו אותך
הדרך להצלחה מחייבת תכנון והתמדה
מהו השלב הראשון בהקמת עסק? האם זה השכרה של מקום?...
תלמידי עתיד כרמים בבנימינה גבעת עדה ישתתפו בתחרות רובוטיקה בארה"ב
תלמידי עתיד כרמים ישתתפו בתחרות רובוטיקה בארה"ב נבחרת הרובוטיקה First אורביט...
כך תנהלו את משימות העסק שלכם בצורה יעילה יותר
לא אחת קורה שלמרות הרצון הטוב שלכם, העסק תקוע? אתם...
עיצוב והקמת גינה מודרנית עם בריכת שחיה
גינה מודרנית עם בריכת שחיה היא משאת נפשם של משפחות...
כל מה שצריך לדעת על מנעולנים מוסמכים בשרון
שלום וברוכים הבאים למקומונט השרון, שמי ליעד מרום ואני המייסד...
סוגיות מורכבות במשפט הפלילי
עו"ד מעצרים מתמחה בייצוג והגנה על אנשים שנעצרו על ידי...
מהם ההבדלים בין עיצוב המשרד לעיצוב הבית
עיצוב פנים הוא היבט חשוב בתכנון של כל חלל, אך...
איך רכישת דירה יכולה להשפיע על המצב הפיננסי שלכם?
האם כדאי לשכור או לרכוש דירה תלוי במידה רבה כמה...
שירותי השכרת כספת
השכרת כספות נעשות בדרך כלל כאשר יש צורך/דרישה לאפסן דברי...
ברגעים הקשים ביותר אל תוותרו על עורך דין מצוין
ככל שעורך הדין שלכם טוב יותר כך הוא מצליח לעשות...