Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

קיבלתם סוף סוף את המפתח מהקבלן? וודאו שהכל בדירה תקין

קיבלתם סוף סוף את המפתח מהקבלן? וודאו שהכל בדירה תקין
קרדיט - Canva

כאשר קונים דירה יד שניה, אחד הדברים שבררו שחשוב לבצע הוא בדק בית. בדק בית שנעשה ע"י חברה המתמחה בתחום כוללת את כל הנושאים שיש לבדוק כדי לוודא שאין ליקויי בניה ואין בעיות במערכות השונות. בדירה יד שניה בה כל המערכות אינן חדשות וגם המבנה עצמו בן לא מעט שנים הצורך בבדיקה כזו ברור, אך רבים תוהים מדוע חשוב לעשות גם בדק בית לדירה חדשה מקבלן. ניתן לשמוע לא מעט על בעיות שצצות גם בדירות חדשות, על ליקויים שמתגלים כבר עם הכניסה לדירה וליקויים אשר אינם נראים ברגע מסירת המפתח אך מתפתחים באופן סמוי עד שהם גורמים לבעיה גדולה ואף מהווים סכנה (כפי שקרה למשל בקריסת מרפסות בחדרה לפני מספר שנים) ביצוע בדק בית יכול למנוע התפתחות בעיות ולהביא לכך שיטופלו בזמן.

מה חשוב שיכלול בדק בית?

בין אם מדובר על דירה חדשה ובין אם על דירה יד שניה, בדק בית מומלץ צריך להיות מקיף ויסודי. כאשר זו דירה מקבלן ניתן לבדוק האם היא בנויה באופן מדויק כפי שהיא נראית בשרטוטים, האם אין חריגה בבניה או צמצום גודל החדרים. מעבר לכך הבדיקה תכלול סקירה יסודית ומקיפה של כל תחומי הבניה והמערכות בו. תתבצע בדיקה הנדסית של שלד המבנה, האם הוא בנוי בהתאם לתקנים מבחינת שיפועים וחיזוקים, תהיה בדיקה של איטום כולל גילוי סדקים שפעמים רבות ניתן לגלות רק באמצעות כלים מקצועיים וניסיון. ייבדקו גם מערכת האינסטלציה, החשמל וכן התנאים הסביבתיים שיש בבית כמו קרינה.

מה המחיר של בדק בית?

בדק בית יכול לנוע בין מחירים שונים, הדבר תלוי במספר גורמים עיקריים. גורם ראשון הוא האם זהו בית צמוד קרקע או דירה בבניין. הפרמטר השני לקביעת המחיר הוא האם זו דירה יד שניה או דירה מקבלן ופרמטר שלישי הוא גודל הבית. גם אם עלות בדק בית מומלץ מגיעה לסביבות ה 2000 ₪ (שוב, עם שינויים לכאן או לכאן בהתאם לכל הפרמטרים) הבדיקה היא חשובה מאוד ואפילו הכרחית. בדירה יד שניה היא יכולה לשנות את ההחלטה האם רכישת דירה כלשהי היא כדאית והבדיקה נותנת תמונה רחבה הרבה יותר על הדירה. כשזו דירה מקבלן, התוספת הזו של התשלום, המתגמדת כמובן לעומת כל ההוצאות שישנן בתקופה של רכישת דירה, תביא לכך שתקבלו את מה שבאמת ציפיתם לו ושאם נדרשים תיקונים הקבלן יבצע אותם בהקדם או שיש בידכם עילה לתביעה.

חברת ABN  פיקוח וייעוץ הנדסי מבצעת כבר שנים בדקי בית לדירות חדשות ויד שניה. יש למבצעי הבדיקה את כל הכלים והמכשור הנדרשים וגם ידע וניסיון רב בנושא. מוזמנים ליצור קשר.

עוד כתבות שיעניינו אותך
מטרות של תכנון פרישה
קצבאות המדינה אינן מספקות את התמיכה הכלכלית הדרושה לפרישה ראויה....
מה הם היתרונות של הדפסת חלקי תעשייה בתלת מימד?
היתרונות של הדפסות תלת מימד עבור דגמים לתעשייה מציבים אותן...
מה זה nlp ומה הופך את שיטת הטיפול הזו כל כך אפקטיבית
בשנים האחרונות עוד ועוד אנשים מתוודעים לעולמות ההתפתחות האישית. אנחנו...
איך לבחור את האדם שיוביל את אירוע סיום הרווקות שלך?
מסיבות רווקות הן אירוע כיפי, משמח ומצחיק. הוא צריך להיות...
באילו מקרים כדאי לפנות אל עורך דין לנפגעי פעולות איבה?
מאז קום המדינה נרצחו אלפי אזרחים בפעולות איבה, עוד עשרות...
אולם לאירועים קטנים
פעמים רבות כשאנחנו רוצים לעשות אירוע קטן, לא ברור לנו...
באילו מקרים ניתן להגיש התנגדות לצו קיום צוואה?
צוואות וירושות הן תחום מורכב מאוד. ראשית, יש לא מעט...
סרטן שד גרורתי - השפעות נפשיות ורגשיות
קבלת אבחנה של סרטן שד גרורתי היא חוויה טראומטית ביותר...
מארזי שוקולד ליום הולדת
מארזי שוקולד ליום הולדת
מתן מתנה לילדכם בתור מארז שוקולד מעודן וייחודי של שוקולטרי...
להתגרש ללא מאבקים מיותרים
המשפט הראשון שבני זוג אומרים בדרך כלל לעורכי הדין שעוסקים...