Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

רעננה תציין את יום הזיכרון לשואה ולגבורה תשע"ט

רעננה תציין את יום הזיכרון לשואה ולגבורה תשע"ט

רעננה תציין את יום הזיכרון לשואה ולגבורה תשע"ט בעצרת זיכרון מרכזית

שתתקיים ביום ד' 1.5.19, בשעה 20:00, ברחבת בית "יד לבנים"

 

עוד יתקיימו בעיר טקס "לכל איש יש שם" – הקראת שמותיהם של הנספים בשואה, ערבי "זיכרון בסלון"- מפגשים עם שורדי שואה, וטקס הענקת תעודות הוקרה והערכה לשורדי שואה

רעננה תציין את יום הזיכרון לשואה ולגבורה תשע"ט בשורת אירועים וטקסים, ובמרכזם עצרת זיכרון שתתקיים בערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה, יום ד' 1.5.19, ברחבת בית "יד לבנים", בשעה 20:00. העצרת תתקיים במעמד ראש העיר רעננה, חיים ברוידא, סגניו, חברי מועצת העיר ובכירי העירייה.

העצרת, תחת השם "בואי אמא", תוקדש לנושא האמהות בשואה, בהוקרה לאמהות שנאלצו להתמודד עם כאב הפרידה מילדיהן בשואה, פרידה שהותירה בלבן געגוע וקרע שלא יאוחה לעולם. אותן אמהות שעשו הכל כדי להציל את ילדיהן גם אם במחיר הפרידה והלא נודע.

תכנית העצרת  תכלול הדלקת אבוקת הזיכרון על ידי מינה וולף, ניצולת שואה תושבת העיר, הדלקת שש משואות זיכרון על ידי ניצולי שואה תושבי רעננה, קטעי קריאה, שירה חזנות ונגינה בהשתתפות הזמרים אלה תדמור וגבריאל פוטזניק, החזן גבי אורן והרכב נגני תזמורת "סימפונט רעננה". מנחה- מירב גרובר, קריינית- שירה קצנלנבוגן.

טקס "לכל איש יש שם" – הקראת שמותיהם של הנספים בשואה, יתקיים ביום ה' 2.5.19, בשעה 10:00 באולם ע"ש וולפוביץ בבית "יד לבנים", במעמד ראש העיר חיים ברוידא.

בטקס ישתתפו סגני ראש העיר, חברי מועצת העיר, מנכ"ל העירייה, יו"ר הנציגות המובילה, עובדי העירייה ונציגי מועצת הנוער העירונית. בטקס ייקראו שמות הנספים בשואה על ידי המשתתפים, יבוצעו קטעי נגינה ושירה, וכן יובאו דברי עדות של שורדי השואה מפי בנות הדור השני. כן תישא דברים יו"ר מועצת הנוער העירונית מרים וניש. החל מהשעה 11:00, יתקיים חלקו השני של הטקס שיכלול הקראת שמות של נספים בשואה על ידי בני הנוער והציבור הרחב. תושבי העיר מוזמנים לטקס, שיתחיל בשעה 10:00 באולם ויוכלו לקרוא שמות יקיריהם שנספו בשואה בחלקו השני של האירוע שיתקיים במבואת "יד לבנים".

כמו כן צפויים להתקיים במהלך יום הזיכרון בעיר אירועים ומפגשים עם שורדי השואה: תחום הצעירים יארח ערב "זיכרון בסלון" עם שורדת השואה אסתר פן אשר יתקיים ביום ד' 1.5.19, בשעה 20:30, במתחם הצעירים בעיר, רחוב התעשייה 11; כן יתקיימו מפגשי "זיכרון בסלון" עם שורדי שואה בבתי התושבים,  ומפגשי בני נוער עם שורדי שואה במספר בתי ספר בעיר בשיתוף מערכת החינוך. לרגל יום השואה יתקיים מפגש ייחודי של פרויקט "בית חם" המתקיים לאורך השנה כמפגשי חברותא בין שורדי שואה, שיתארח בביתו של מר פנחס מלכיאור שיספר על "תולדות יהודי דנמרק והצלתם".

בנוסף יתקיים בעיר טקס הענקת תעודות הוקרה והערכה לשורדי השואה, בשיתוף השיטור הקהילתי ותנועת הנוער "שחקים", במעמד ראש העיר חיים ברוידא. הטקס המרכזי יתקיים ב"קפה אירופה", המתארח במרכז לתולדות רעננה, רח' גולומב 6, ביום ג' 30.4.19, בשעה 16:00.

עוד כתבות שיעניינו אותך
איך לבחור את האדם שיוביל את אירוע סיום הרווקות שלך?
מסיבות רווקות הן אירוע כיפי, משמח ומצחיק. הוא צריך להיות...
באילו מקרים כדאי לפנות אל עורך דין לנפגעי פעולות איבה?
מאז קום המדינה נרצחו אלפי אזרחים בפעולות איבה, עוד עשרות...
באביב הטבע מתעורר לחיים, העצים מלבלבים והינשופים – פורחים!
בני משפחת הינשופיים, כמו ינשוף העצים, ינשוף השדות, הלילית והשעיר,...
ההצלחה הבינלאומית הגדולה של להקת המחול קמע חוזרת לבמה כרמינה בורנה
כוריאוגרפיה: תמיר גינץ | מוזיקה: קרל אורף לקראת סיבוב הופעות...
אולם לאירועים קטנים
פעמים רבות כשאנחנו רוצים לעשות אירוע קטן, לא ברור לנו...
באילו מקרים ניתן להגיש התנגדות לצו קיום צוואה?
צוואות וירושות הן תחום מורכב מאוד. ראשית, יש לא מעט...
פרויקט חלוקת המצרכים הגדולה של משפחתו של חלל סיירת גבעתי למען משפחות מעוטות יכולת
סמ"ר אורי ג‘רבי ז״ל, שלחם בסיירת גבעתי ונפל בלחימה בעזה,...
חוגגים את סדר פסח בלולה מרטין
מסעדת לולה מרטין מקדש לדגים ומאכלי ים בהרצליה מציעה ארוחת...
באילו מקרים כדאי לפנות לעזרת עו"ד לענייני משפחה?
דיני משפחה הוא תחום רחב יריעה. בהתאם, יש גם מגוון...
בתערוכת התיירות הבינלאומית: הרצליה יוצאת בקמפיין חדש וקוראת לנו לבוא לגלות את האוצר שלה
תערוכת התיירות הבינלאומית IMTM 2024, שנפתחה הבוקר בתל אביב, מציינת...