Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

שיפוץ מבנים ציבוריים

שיפוץ מבנים ציבוריים
קרדיט: Freepik

מבנים ציבוריים הם מבנים שאמורים לשמש את כלל האוכלוסייה. כלומר, המבנה אמור להיות רלוונטי להגעה נוחה עבור כל אדם. לא פעם, מבנים ציבוריים ידרשו שיפוץ. השיפוץ יכול לנבוע בשל הצורך להרחיב את המבנה, להפוך את המבנה מעוצב יותר ומותאם יותר לצרכים, בשל מבנה ישן שדורש חיזוק ושיפוץ או בשל מבנה שלא מונגש לאוכלוסייה הזקוקה לזה. בהתאם לחוק הנגישות כיום, מבנים שמטרתם לשמש את כלל האוכלוסייה חייבים להיות נגישים ועל כן, מבנה לא נגיש דורש שיפוץ על מנת להנגיש אותו בצורה הטובה ביותר.

קרדיט: Freepik

מתי יש צורך לשפץ מבנה ציבורי?

כיום ניתן למצוא לא מעט מבנים ציבוריים המיועדים עבור צרכים שונים של כלל האוכלוסיה. לא פעם עולה הצורך לשפץ מבנה כזה או אחר וזאת בשל כמה סיבות:

לעיתים המבנה ישן מדי ודורש חיזוק תשתיות ושיפוץ מקיף ויסודי על מנת שהוא יהיה בטוח לשימוש. במקרה הזה יש צורך לבחור באנשי מקצוע שיודעים כיצד לשפץ מבנים ישנים בצורה יסודית ומקצועית ולהפוך אותם לפרקטיים ושימושיים יותר עבור כלל האוכלוסיה.

במקרה אחר, יש צורך לשפץ מבנה ציבורי בשל צורך כלשהו להרחיב את פעולותיו. אם הוחלט להעביר למבנה עוד עובדים או שהמבנה ישמש עבור פעילויות נוספות מלבד אלה שהוא משמש אליהם כיום, הרי שבמקרה הזה יהיה צורך להרחיב את המבנה ולהתאים אותו לצרכים המשתנים של המשתמשים בו. גם במקרה הזה חשוב לבחור באנשי מקצוע מתאימים שיודעים כיצד לבצע את העבודה בצורה הטובה ביותר.

מעבר לכך, אם מעוניינים לשפץ מבנה ישן ולהעניק לו מראה חדש ורענן יותר, גם במקרה הזה תהליך שיפוץ מבנים מקצועי הוא הכרחי.

כמובן שגם אם המבנה לא נגיש ומעוניינים להנגיש אותו לכלל האוכלוסייה, יש צורך לבצע שיפוץ של המבנה ולהוסיף בו את כל התוספות הנחוצות על מנת שהוא יאפשר גישה נוחה ואף עצמאית לכל אדם שזקוק לכך.

חשוב מאוד לדעת שכיום כל שיפוץ של מבנה ציבור חייב להיות על פי תקן נוכחי לעבודות נגישות. מכיוון שישנם לא מעט מבני ציבור בישראל שנבנו טרם נחקק החוק המדובר ועל כן הם לא בהכרח נגישים, יש צורך לעדכן אותם ולשפץ אותם על מנת שישמשו את כלל הציבור לרבות אוכלוסייה הזקוקה לנגישות. כיום ניתן לראות מגוון רחב של מוסדות ציבוריים שעוברים תהליך שיפוץ והתאמה לצרכי נגישות. מדובר על תהליך מבורך שמטרתו ליצור שוויון חברתי והענקת הזדמנויות לשילוב באוכלוסייה לכל אדם.

הוספת מעלית במבנה ציבורי לצורך הנגשתו לכלל האוכלוסייה

אחד הדברים החשובים בתהליך שיפוץ מבנה שבין היתר יש צורך להנגיש אותו הוא להוסיף בו מעלית וזאת כמובן אם מדובר על מבנה שבו יש יותר מקומה אחת. אין ספק שטיפוס במדרגות איננו רלוונטי לאנשים המוגבלים מבחינה פיזית ועל כן, תוספת מעלית ללא ספק יכולה לסייע להם להשתמש במבנה ללא קושי.

הוספת מעלית איננה עניין של מה בכך וחשוב מאוד שהעבודה תתבצע על ידי מומחים בתחום, אשר ידעו כיצד לתכנן את פיר המעלית ואת המעלית עצמה, בתוך המבנה הקיים. המטרה היא שהמעלית תהיה בטוחה מאוד לשימוש  וכן, קלה ונוחה לתפעול לכל אדם שיחפוץ להשתמש בה.

נגישות לנכים בכל מבנה ציבורי היא דבר מהותי וחשוב ועל כן, תהליך שיפוץ מבנה ציבורי מכל סיבה באשר היא, חייב לכלול גם את תחום הנגישות במבנה.

עוד כתבות שיעניינו אותך
הדרך להצלחה מחייבת תכנון והתמדה
מהו השלב הראשון בהקמת עסק? האם זה השכרה של מקום?...
תלמידי עתיד כרמים בבנימינה גבעת עדה ישתתפו בתחרות רובוטיקה בארה"ב
תלמידי עתיד כרמים ישתתפו בתחרות רובוטיקה בארה"ב נבחרת הרובוטיקה First אורביט...
כך תנהלו את משימות העסק שלכם בצורה יעילה יותר
לא אחת קורה שלמרות הרצון הטוב שלכם, העסק תקוע? אתם...
עיצוב והקמת גינה מודרנית עם בריכת שחיה
גינה מודרנית עם בריכת שחיה היא משאת נפשם של משפחות...
כל מה שצריך לדעת על מנעולנים מוסמכים בשרון
שלום וברוכים הבאים למקומונט השרון, שמי ליעד מרום ואני המייסד...
סוגיות מורכבות במשפט הפלילי
עו"ד מעצרים מתמחה בייצוג והגנה על אנשים שנעצרו על ידי...
מהם ההבדלים בין עיצוב המשרד לעיצוב הבית
עיצוב פנים הוא היבט חשוב בתכנון של כל חלל, אך...
איך רכישת דירה יכולה להשפיע על המצב הפיננסי שלכם?
האם כדאי לשכור או לרכוש דירה תלוי במידה רבה כמה...
שירותי השכרת כספת
השכרת כספות נעשות בדרך כלל כאשר יש צורך/דרישה לאפסן דברי...
ברגעים הקשים ביותר אל תוותרו על עורך דין מצוין
ככל שעורך הדין שלכם טוב יותר כך הוא מצליח לעשות...