Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

תביעת אובדן כושר עבודה

תביעת אובדן כושר עבודה

כל המעסיקים בישראל, מבוטחים מפני תביעת אובדן כושר עבודה באמצעות פוליסת ביטוח. זוהי חבות מעבידים ועל העובד לוודא כי המעסיק שלו מבוטח בביטוח זה וכן אם הוא מקבל את התנאים הסוציאליים המגיעים לו כחוק. לרוב, הביטוח הלאומי מטפל באובדן כושר עבודה, אך מצד שני, יש לתבוע גם את המעסיק, במיוחד אם מדובר על תאונת עבודה אשר גרמה לעובד לאובדן כושר עבודה.

תביעת אובדן כושר עבודה

כידוע, כל אזרח בישראל, מבוטח באמצעות המוסד לביטוח לאומי ומאבד מכושר עבודתו, זכאי יהיה לתשלום קצבאות אשר יפצו אותו על פגיעתו מטעם המדינה. על מנת לבצע זאת ולקבל פיצויים אשר עשויים לסייע לו רבות במצבו, הוא יצטרך להגיש תביעת אובדן כושר עבודה.  כאשר עובד נפגע, הוא יזדקק למימון טיפול רפואי ועזרים רפואיים אחרים. ישנם נפגעים, אשר אינם מסתפקים בקצבת הביטוח הלאומי ולכן, במקביל הם אף יתבעו את המעסיק באמצעות חברת הביטוח אשר בה הוא מבוטח למטרה זו.

השלב הראשון – תביעת אובדן כושר עבודה באמצעות המוסד לביטוח לאומי

ראשית, על העובד הנפגע, להגיע לסניף המוסד לביטוח לאומי הקרוב אל ביתו ולמלא טופס ב.ל  לאובדן כושר עבודה ולצרף את כל המסמכים הרפואיים הקשורים לסיבת אובדן כושר העבודה. ש לצרף 12 תלושי שכר אחרונים וזאת, במידה ומדובר על שכיר שאיבד את כושר עבודתו, או פירוט הכנסות מטעם רואה חשבון אם מדובר בעצמאי. אם מדובר על תאונת דרכים, אשר בעקבותיה איבד העובד את כושר עבודתו, יש  לצרף אישור משטרה המראה את תקרית התאונה עצמה. אם מדובר בתאונת עבודה, יש לצרף את פירוט החלטת המוסד לביטוח לאומי בדבר תאונת העבודה.

כמו כן, על הנפגע מתאונת עבודה אשר בגינה איבד את כושר עבודתו, לצרף המחאה ריקה מבוטלת או לחלופין, טופס אישור ניהול חשבון של הבנק אשר בו מתנהל חשבונו. את הפרטים הללו, חשוב  לתת על מנת שהמבוטח יקבל את הקצבה המגיעה לו כחוק לחשבונו האישי בבנק. במידה וקיימות פוליסות ביטוח שמקורן ביחסי עובד מעביד, יש לצרף טופס 101 ואם קיימת הצהרה של הכנסות נוספות יש להמציא  אישור על תיאום מס לשנת המס הנוכחית.

תביעת חברת הביטוח של המעסיק במקרה של אובדן כושר עבודה

לרוב, אם מדובר על תביעת אובדן כושר עבודה באמצעות חברת הביטוח של המעביד, חברת הביטוח תבקש בדיקה של רופא מטעם חברת הביטוח. רבים מהעובדים במשק אינם יודעים, כי קיים צו הרחבה לביטוח פנסיוני מקיף ולכן, חלה חובה של המעסיק לבטח את עובדיו בביטוח הכולל גם את סעיף אובדן כושר עבודה וביטוח למקרה חלילה של פטירה. עד לפני שנה, החובה להפרשה לטובת ביטוח אובדן כושר עבודה הייתה כדלקמן:

  • תגמולי עובד- 6%
  • תגמולי מעסיק – 6.5%
  • פיצויים- 6%

חשוב לציין, כי קיימים כיסויים ביטוחיים שהם שונים למקרים של אובדן כושר עבודה ולכן, חובה על העובד לדעת מה הכיסוי הקיים עבורו ואם הוא בר מימוש. יש לציין, כי אובדן כושר עבודה עשוי להיות מלא או חלקי. יש להגיע אל עו"ד  דיני עבודה המתמחה גם בנזיקין על מנת שיעבור עמכם על הפוליסות והכיסויים על מנת שניתן יהיה לממש את זכויותיכם במקרה חלילה של אובדן כושר עבודה. חשו לדעת, כי תביעת אובדן כושר עבודה, במיוחד אם מדובר על תאונת עבודה או תאונת דרכים שקשורה הייתה למקום העבודה, יש למהר ולהגיש את  התביעה, היות ולאחר 3 שנים חל חוק התיישנות והזמן ייספר מיום הפגיעה או המחלה, אשר בגינה עובד לא יוכל לעבוד ולהשתכר יותר לפרנסתו

עוד כתבות שיעניינו אותך
איך לבחור את האדם שיוביל את אירוע סיום הרווקות שלך?
מסיבות רווקות הן אירוע כיפי, משמח ומצחיק. הוא צריך להיות...
באילו מקרים כדאי לפנות אל עורך דין לנפגעי פעולות איבה?
מאז קום המדינה נרצחו אלפי אזרחים בפעולות איבה, עוד עשרות...
אולם לאירועים קטנים
פעמים רבות כשאנחנו רוצים לעשות אירוע קטן, לא ברור לנו...
באילו מקרים ניתן להגיש התנגדות לצו קיום צוואה?
צוואות וירושות הן תחום מורכב מאוד. ראשית, יש לא מעט...
סרטן שד גרורתי - השפעות נפשיות ורגשיות
קבלת אבחנה של סרטן שד גרורתי היא חוויה טראומטית ביותר...
להתגרש ללא מאבקים מיותרים
המשפט הראשון שבני זוג אומרים בדרך כלל לעורכי הדין שעוסקים...
המדריך המלא להערכת שווי נכס: כל מה שצריך לדעת
החשיבות של הערכת שווי נכס הערכת שווי נכס היא תהליך מכריע...
ניהול מבנים
ניהול מבנים - חווית ניהול בניינים מושלמת
כיום לנושא של ניהול מבנים יש חשיבות גדולה ממספר סיבות....
באילו מקרים כדאי לפנות לעזרת עו"ד לענייני משפחה?
דיני משפחה הוא תחום רחב יריעה. בהתאם, יש גם מגוון...
סדנאות להכנת סושי וקייטרינג פרטי אצלכם בבית
מידי פעם אתם מרגישים את הצורך לצאת מהשגרה? אתם אוהבים...