Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

תהליך של קניית דירה

תהליך של קניית דירה
קרדיט UNSPLSH

קניית דירה

תהליך של קניית דירה אינו קורה בכל יום, ברוב המקרים אחת לכמה שנים או יותר, האזרח מעוניין לרכוש דירה, בין שמדובר בדירה הראשונה שלו ובין שמדובר בשיפור של איכות חייו על ידי רכישת דירה גדולה יותר או בעיר חדשה. כיוון שכל נושא המקרקעין כרוך בתשלום של כספים רבים ובנושאים מנהליים רבים, יש לבצע זאת בסיוע של עורך דין אשר מתמקצע בתחום זה כדי שילווה את הקונים לאורכו של כל התהליך. חוסר ידע והתמצאות בתחום זה, עלול להוביל לטעויות משמעותיות ולהפסדים כספיים ולכן חשוב תמיד לבצע זאת כהלכה.

תהליך של קניית דירה
קרדיט UNSPLSH

עורך דין מקרקעין מבצע כמה פעולות ראשוניות שהן אקוטיות בנושא קניית דירה. בשלב ראשון הוא מפיק נסח טאבו של הנכס כדי לראות את מצבו של הנכס מבחינה משפטית. מיהם הבעלים של הנכס, האם האדם שהציג את עצמו כבעלים שלו, הוא אכן הבעלים ולא מדובר על מתחזה. כמו כן הוא יבדוק אם קיימים על נכס זה שעבודים, עיקולים או זכויות נוספות. יש מקרים שבהם הנכס כבר נמכר ובעליו מנסה למכור אותו פעם נוספת, לכן עורך הדין מוודא שאין רישום של הערת אזהרה המעידה על כך. בנוסף לכך עורך הדין יבדוק אם יש התנהלות חריגה מול מחלקת ההנדסה בעירייה, כדי לדעת אם התקבלו היתרי בנייה שמומשו או לא מומשו, אם קיים צו הריסה או אם בוצעו חריגות בנייה ללא אישור של הרשות המקומית.

קניית דירה ללא חששות

רק לאחר הבדיקה המשפטית המקיפה עורך הדין יאשר לקדם את העסקה או לעצור אותה. אם לדוגמה קיים עיקול על הדירה מגורם מסוים, יש מקרים שבעל הנכס מודע לחוב ומכיר בו, אך לנוכח מצבו הכספי הבעייתי, הוא לא שילם זאת. אם הוא יתחייב בחוזה המכר של קניית דירה כי ישלם סכום חוב זה באמצעות התשלום הראשון שיקבל בגין הנכס וכך העיקול יוסר, אפשר לקדם את התהליך למרות קושי זה. אך אם מדובר בחוב שבעל הנכס מתכחש אליו ואינו מתכוון לשלם אותו, עו"ד מקרקעין לא יאפשר ללקוחותיו להיכנס לעסקה מסוג זה וזאת מתוך הדאגה לכספם ולמצבם המשפטי.

חתימה על חוזה מכר

כדי לקדם את התהליכים של קנית דירה, עורך הדין של בעל הנכס מכין טיוטת חוזה ומעביר אותה לעורך הדין של הקונה. לאחר שנבחנים כל הסעיפים, עורכי הדין מנהלים ביניהם דין ודברים על התוכן של חלק מהסעיפים וזאת כיוון שכל אחד מהם דואג לאינטרס של הצד שלו. ברוב המקרים הם מגיעים בסופו של דבר להסכמות על הנוסח הסופי של ההסכם ומתאמים מועד לחתימה.

אי הסכמות בנושא חוזה המכר

יש מקרים שבהם אין הסכמות על סעיפים מסוימים ואם שני עורכי הדין לא מצליחים למצוא את שביל הזהב, העסקה של קנית דירה מתפוצצת והחוזה לא נחתם.

עוד כתבות שיעניינו אותך
איך לבחור את האדם שיוביל את אירוע סיום הרווקות שלך?
מסיבות רווקות הן אירוע כיפי, משמח ומצחיק. הוא צריך להיות...
באילו מקרים כדאי לפנות אל עורך דין לנפגעי פעולות איבה?
מאז קום המדינה נרצחו אלפי אזרחים בפעולות איבה, עוד עשרות...
אולם לאירועים קטנים
פעמים רבות כשאנחנו רוצים לעשות אירוע קטן, לא ברור לנו...
באילו מקרים ניתן להגיש התנגדות לצו קיום צוואה?
צוואות וירושות הן תחום מורכב מאוד. ראשית, יש לא מעט...
סרטן שד גרורתי - השפעות נפשיות ורגשיות
קבלת אבחנה של סרטן שד גרורתי היא חוויה טראומטית ביותר...
להתגרש ללא מאבקים מיותרים
המשפט הראשון שבני זוג אומרים בדרך כלל לעורכי הדין שעוסקים...
המדריך המלא להערכת שווי נכס: כל מה שצריך לדעת
החשיבות של הערכת שווי נכס הערכת שווי נכס היא תהליך מכריע...
ניהול מבנים
ניהול מבנים - חווית ניהול בניינים מושלמת
כיום לנושא של ניהול מבנים יש חשיבות גדולה ממספר סיבות....
באילו מקרים כדאי לפנות לעזרת עו"ד לענייני משפחה?
דיני משפחה הוא תחום רחב יריעה. בהתאם, יש גם מגוון...
סדנאות להכנת סושי וקייטרינג פרטי אצלכם בבית
מידי פעם אתם מרגישים את הצורך לצאת מהשגרה? אתם אוהבים...