Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

תכנון תקציב לפני שיפוץ דירה

תכנון תקציב לפני שיפוץ דירה
צילום ליאור רושל

שיפוץ דירה מהיסוד הוא פרויקט רציני שיש להקדיש לו זמן ומחשבה לפני שיוצאים לדרך. אם כבר מצאתם קבלן שיפוצים, מומלץ מאוד להתייעץ אתו, אחרי הכול הוא איש מקצוע שסביר להניח שצבר לא מעט ניסיון בזכות פרויקטים שהוא ליווה במהלך עבודתו. חשוב לזכור שמדובר בפרויקט שעשוי להימשך מספר חודשים ויש מקרים שימשך גם שנה, אבל בכל מקרה כדי לקחת בחשבון שתמיד יש חריגות, ונדיר שלא מתעוררות בדרך הפתעות שיש לתת להן מענה, ולכן צפויות למשוך עוד קצת את משך זמן השיפוץ.

אז קיבלתם החלטה לצאת לפרויקט נרחב של שיפוץ דירה מהיסוד, ואולי כבר סימנתם קבלן שיפוצים, אבל לפני שאתם לוחץ יד ויוצאים לדרך, חשוב שתתכננו היטב את התקציב שלכם.

קבלן שיפוצים רשום
צילום ליאור רושל

מדוע חשוב לתכנן את התקציב לפני שיפוץ דירה מהיסוד

הסיבה העיקרית היא כדי להימנע מהפתעות לא נעימות. אנשים שנכנסים לשיפוץ גדול ולא תכננו את התקציב היטב לפני שיצאו לדרך, עלולים להיסחף להוצאות לא מתוכננות, שיותירו אותם עם קופה מדולדלת במיוחד. ועוד לא דיברנו על מצב שבו ההיסחפות עלולה לדלדל מאוד את התקציב, עד שלא נותר לכם כסף לשלם לעבודות של קבלן השיפוצים שאליהן התחייבתם בראש ובראשונה.

אבל אלה רק אזהרות, שאמורות להרחיק אתכם מאי-תכנון של תקציב, ועכשיו נחזור לחשיבה החיובית, ונראה איך אפשר לתכנן את התקציב בצורה שתשמור עליכם בתהליך של שיפוץ דירה מהיסוד.

מתכננים את התקציב

מה נכנס לתקציב, וממה מתחילים? השלב הראשון הוא השלב המהנה ביותר, שבו תוכלו להעלות על הדף את כל החלומות שיש לכם מהשיפוץ. זה השלב שבו אפשר לכתוב הכול, בלי חשבון. זה גם זמן מצוין שבו תוכלו לעשות תיאום ציפיות ביניכם ובין השותף שלכם לשיפוץ – בן או בת הזוג שלכם.

שיפוץ דירה מהיסוד
צילום ליאור רושל

אחרי שקיבלתם רשימה ממש ממש ארוכה, הגיע הזמן לבנות סדרי עדיפויות, ולהתחיל במה שהכי חשוב ועד להכי פחות חשוב. בשלב הזה מומלץ להסתייע גם בקבלן השיפוצים שבחרתם, ולבדוק אתו את העלויות לכל סעיף ברשימת המשאלות שלכם. את החלקים ברשימה שכוללים מוצרי עיצוב, תוכלו להשלים מבדיקת מחירים באתרי חנויות באינטרנט, ולקבל אומדן כללי. פשוט וקל.

עכשיו יש לגשת למאגרי התקציב שלכם, ולבדוק כמה כסף זמין יש לכם בחשבון לצורך הבנייה, האם תצטרכו לקחת הלוואה ובאיזה גובה של החזרים תוכלו לעמוד, נסו גם לבדוק מקורות נוספים של תקציב, אולי קרן השתלמות שעומדת להשתחרר או קרוב משפחה שיוכל לתת לכם הלוואה.

השלב האחרון ועוד רגע תוכלו להתפנות אל הדבר האמיתי – שיפוץ דירה מהיסוד – הוא לבדוק אחד מול אחד מה אפשרי לעשות ומה לא ייכנס למסגרת התקציב שלכם. אחרי כל זה, זכרו להשאיר עוד כ-20 אחוז מהתקציב, שאותו תסמנו כסעיף 'שונות', ויהיה סכום שמוכן לשליפה במקרה של הפתעה בלתי צפויה.

שיהיה בהצלחה.

רושל הנדסה – קבלן שיפוצים רשום

עוד כתבות שיעניינו אותך
האביזר המושלם לרצועות נשק וסלים לשימושים חקלאיים
אונקל קפיצי, הוא אביזר המיועד למטרת תלייה וחיבור של רצועות...
הכול על הובלת משרד
בשעה טובה העסק שלכם מתרחב? עכשיו זה רשמי: יש לכם...
עומדים לעשות תואר שני בחו"ל? דאגו למסמכים מתורגמים
היום, כשהעולם הוא פתוח הרבה יותר והכל מתנהל באופן גלובלי,...
מדוע הדברה חיונית בימינו?
הדברה ממלאת תפקיד חיוני בשמירה על סביבה בריאה ונטולת מזיקים...
מטרות של תכנון פרישה
קצבאות המדינה אינן מספקות את התמיכה הכלכלית הדרושה לפרישה ראויה....
מה הם היתרונות של הדפסת חלקי תעשייה בתלת מימד?
היתרונות של הדפסות תלת מימד עבור דגמים לתעשייה מציבים אותן...
מה זה nlp ומה הופך את שיטת הטיפול הזו כל כך אפקטיבית
בשנים האחרונות עוד ועוד אנשים מתוודעים לעולמות ההתפתחות האישית. אנחנו...
איך לבחור את האדם שיוביל את אירוע סיום הרווקות שלך?
מסיבות רווקות הן אירוע כיפי, משמח ומצחיק. הוא צריך להיות...
באילו מקרים כדאי לפנות אל עורך דין לנפגעי פעולות איבה?
מאז קום המדינה נרצחו אלפי אזרחים בפעולות איבה, עוד עשרות...
אולם לאירועים קטנים
פעמים רבות כשאנחנו רוצים לעשות אירוע קטן, לא ברור לנו...