Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

תפקידו של פריודונט מומחה

תפקידו של פריודונט מומחה
קרדיט: Freepik

פנייה לפריודונט מומחה נדרשת במידה ויש דלקות חוזרות בחניכיים, דימום מהחניכיים, חניכיים נפוחות, כאשר קיים אובדן עצם או כאשר נוצרים כיסים בין השיניים והחניכיים ועוד. במקרה שכזה, פריודונט מומחה יכול להציל  ולשמור את השיניים ואת הטיפולים שבוצעו בהם. מכיוון שהשיניים הם ללא ספק דבר חשוב מאוד המשפיע בצורה ישירה על איכות החיים של האדם ועל המראה האסתטי והטוב שלו, פנייה למומחה חניכיים מקצועי היא קריטית בעת הצורך.

מומחה חניכיים- במי מדובר?

פריודונט מומחה הוא לא רופא שיניים רגיל. מדובר על אדם שסיים את תחום לימודי שיניים ולאחר סיום הלימודים המתמחה עוד מספר שנים ברפואת חניכיים במוסד רפואי מאושר מוכר והצליח בבחינות הנדרשות בתחום מטעם משרד הבריאות.

החניכיים בפינות הן בעצם חלק חיצוני של תמיכת עצם הלסת בשיניים. כל מחלת חניכיים וכל בעיה בחניכיים משפיעה בצורה ישירה על העצם התומכת ומחזיקה את השן בפה וכך משפיעה גם על השיקום במקרה של כתרים, שתלים, גשרים ועוד. ניתן לומר כי פריודונט מומחה אחראי על בריאות החניכיים החל בשמירה בסיסית ותחזוקה הכוללת בין היתר היגיינה, ניקוי אבנית, צחצוח, ניקוי עמוק יותר וכלה בטיפולים רלוונטיים במקרים של בעיות חניכיים שונות. ישנם גם מקרים שבהם הוא  גם יבצע ניתוחי חניכיים שמטרתם לעזור הן ברמה האסתטית והן ברמה התפקודית של השן.

קרדיט: Freepik

מה ההבדל בין פריודונט מומחה לאורתודנט?

חשוב לדעת כי פריודונט מומחה הוא גם לא אורתודנט. אורטודנט הוא מומחה ליישור שיניים אשר עבר הכשרה ממושכת וייעודית ומחזיק בתעודת מומחה מטעם משרד הבריאות ואילו פריודונט מומחה איננו עוסק ביישור שיניים אלא בכל מה שקשור לבעיות בחניכיים. חשוב מאוד לדעת כי לא פעם כאשר ישנן בעיות חניכיים, האם האדם צריך לבצע יישור לשיניו הוא יידרש לטפל קודם כל בבעיות חניכיים על מנת שתהליך היישור יתבצע בצורה טובה וישיג את התוצאות הרצויות.

מתי יש צורך לפנות לפריודונט מומחה?

אם אתם מעל גיל 40 ואתם סובלים מבעיות חניכיים רציניות וחריפות מאוד,  חשוב מאוד שתדעו כי פנייה לרופא שיניים לא תספיק כדי לטפל בבעיות. יש צורך לפנות לפריודונט מומחה אשר יכול לספק מענה לדלקות חניכיים, נסיגת חניכיים או השתלות חניכיים. בסמכותו וביכולתו המקצועית של מומחה זה לבצע קשת רחבה של טיפולים הקשורים למחלות ובעיות חניכיים, הטיפולים הללו כוללים בין היתר מתן טיפול  תרופתי עבור מחלות חניכיים, ודלקות, ביצוע ניתוחים כירורגיים לרבות השתלת חניכיים, השתלות עצם  והשתלות דנטליות. כמו כן המומחה עוסק גם בתיקונים אסתטיים כגון: מילוי חללים בחניכיים שנוצרו עקב כיסויים של שורשי שיניים או עקירות.

בכל מקרה שבו אדם סובל מדימום, נפיחות מתמשכת או דלקות מקומיות, עליו לפנות למומחה המדובר.  חשוב מאוד לדעת כי חניכיים בריאות מאופיינות בגוון ורדרד והן אינן נוטות לדמם בגין אכילת מזונות קשים או צחצוח שיניים ועל כן כל מקרה שבו החניכיים אדומות, נפוחות ונוטות לדימום ללא סיבה נראית לעין, הוא מקרה שבגינו יש לפנות למומחה.

אם דלקת חניכיים לא מטופלת היא עלולה לגרום לדלקת כרונית ובהמשך אף לאיבוד תמיכת העצם בשן. בסופו של דבר זה יכול להגיע  גם למצב של נשירת שיניים.

עוד כתבות שיעניינו אותך
איך לבחור את האדם שיוביל את אירוע סיום הרווקות שלך?
מסיבות רווקות הן אירוע כיפי, משמח ומצחיק. הוא צריך להיות...
באילו מקרים כדאי לפנות אל עורך דין לנפגעי פעולות איבה?
מאז קום המדינה נרצחו אלפי אזרחים בפעולות איבה, עוד עשרות...
אולם לאירועים קטנים
פעמים רבות כשאנחנו רוצים לעשות אירוע קטן, לא ברור לנו...
באילו מקרים ניתן להגיש התנגדות לצו קיום צוואה?
צוואות וירושות הן תחום מורכב מאוד. ראשית, יש לא מעט...
סרטן שד גרורתי - השפעות נפשיות ורגשיות
קבלת אבחנה של סרטן שד גרורתי היא חוויה טראומטית ביותר...
להתגרש ללא מאבקים מיותרים
המשפט הראשון שבני זוג אומרים בדרך כלל לעורכי הדין שעוסקים...
המדריך המלא להערכת שווי נכס: כל מה שצריך לדעת
החשיבות של הערכת שווי נכס הערכת שווי נכס היא תהליך מכריע...
ניהול מבנים
ניהול מבנים - חווית ניהול בניינים מושלמת
כיום לנושא של ניהול מבנים יש חשיבות גדולה ממספר סיבות....
בשורה אופטימית לתושבי השרון: בדיקת דם פשוטה תאפשר אבחון מוקדם של אלצהיימר
הבדיקה כבר זמינה בישראל וניתן לבצעה במעבדת AML בהרצליה "אבחון מבוסס...
באילו מקרים כדאי לפנות לעזרת עו"ד לענייני משפחה?
דיני משפחה הוא תחום רחב יריעה. בהתאם, יש גם מגוון...