תפקידיו השונים של עורך דין פלילי

תפקידיו השונים של עורך דין פלילי
קרדיט - Freepik

לעורך דין פלילי מגוון רחב של תפקידים מלבד ייצוג בבית המשפט. הוא מלווה את החשוד או הנאשם בכל שלב ובכל הליך, כולל מהלכים שנעשים גם לאחר שמסתיים הליך נגד אדם. תפקיד הראשון של עורך הדין הוא ייעוץ לפני חקירה וליווי לאורך שלבי החקירה. בהמשך עורך הדין יסייע בכל הקשור למעצר וינסה למנוע את הארכתו. עורך הדין מלווה ומייעץ לגבי שימוע לפני הגשת כתב אישום, ינסה להביא להסדר מותנה מחוץ לבית המשפט אם יתאפשר ורק אם הדברים מגיעים למשפט הוא ייצג את הנאשם בבית המשפט ואף בערעור אם נדרש. מהלך שיכול עורך הדין להוביל גם שנים לאחר שהסתיים הליך נגד אדם הוא מחיקת רישום משטרתי, רישום שישנו כשהתיק נסגר מעילה של חוסר עניין לציבור או חוסר ראיות, וכן מחיקת רישום פלילי.

כמה דברים שכדאי לדעת על עבירות צווארון לבן

ישנם סוגים שונים של עבירות, כאשר אחד מסוגי העבירות המוכרים הוא עבירות צווארון לבן. כבר לפי השם נשמע שאלה עבירות מסוג אחר השונות מעבירות כמו אלימות, רכוש, איומים, מין ועוד. עם זאת, למרות שהן נעשות בצורה "נקיה", עבירות אלה יכולות להיות חמורות לא פחות ולגרום נזקים לאנשים רבים ו/ או למדינה ישירות. כך למשל, עבירות מס והלבנת הון מזיקות למדינה באופן ישיר ולכן היא נלחמת בהן בכל הכוח. עבירות צווארון לבן כוללות גם עבירות הונאה, למשל בניירות ערך, עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, מעילה של עובד בכספי החברה ועוד. עבירות אלה נעשות בצורה מתוחכמת ולכן ההגנה על חשוד או נאשם צריכה להיות ע"י עורך דין המומחה בתחום ומכיר היטב את הטיעונים שיכולה להציג התביעה, שאלות שיכולות להישאל בחקירה ועוד.

האם מומלץ להיות מיוצגים ע"י משרד או עורך דין שעובד לבדו?

אחד השיקולים בבחירת עורך הדין שילווה אתכם בהליכים הפליליים השונים הוא האם עדיף לבחור עורך דין שעובד לבדו או לבחור משרד עורכי דין פלילי. כמובן שחשוב לבדוק ולהשוות את הניסיון של כל משרד או עורך דין ואת ההתמחות בפלילים בכלל ובאותו סוג עבירה בפרט. עם זאת, ישנם יתרונות לליווי וייצוג ע"י משרד בו יש יותר מעורך דין אחד. משרד כזה יחלוש על פני תחומים רחבים יותר כאשר כל אחד מעורכי הדין יהיה מומחה בתחומו. עם זאת, כל עורך דין מקבל גיבוי ועזרה של המשרד. לרוב משרד גדול יהיה מוכר ומבוקש יותר, וכך יצבור יותר ניסיון בייצוג לקוחות במצבים ובהליכים שונים.

משרד עו"ד מנשה – רון מנוהל ע"י עו"ד רונן מנשה ועו"ד קובי רון, שניהם בעלי ניסיון רב במשפט הפלילי עם דגש על עבירות צווארון לבן אך לא רק. המשרד מקפיד על טיפול מקצועי ביותר בכל לקוח. מוזמנים ליצור קשר.

עוד כתבות שיעניינו אותך
בלונים ופרחים – הפתעה שכל אישה תשמח לקבל
מידי פעם אתה מביט באשתך ותוהה איך תוכל להזכיר לה...
התלמידות מרעננה קישטו את הסוכות של חיל השריון בצפון
חטיבה 8 שתלמידות בית החינוך אמית רננים ברעננה מאמצות בשנה...
תפקידיו השונים של עורך דין פלילי
לעורך דין פלילי מגוון רחב של תפקידים מלבד ייצוג בבית...
סדנת מנות מדבריות במסגרת פסטיבל חאן המדבר
יוקם מתחם קינוח מדברי, הילדים יכינו קינוח טעים בשם "דליי...
היתרונות של שילוב קסם באירועי חברה ופעילויות גיבוש צוות
בסביבה העסקית הדינמית של היום, ארגונים מחפשים תמיד גישות רעננות...
מה זה אומר בדיקות שנעשות בבית ע"י אחות מוסמכת?
בעידן שבו אנחנו חיים כולנו רגילים לעשות לא מעט דברים...
איך מתמודדים עם גרימת מוות ברשלנות?
לקיחת חיים של אדם אחר היא מעשה שיש לו השלכות...
איך נכון לבצע השקעות בתחום הנדל"ן?
מאז שאתם זוכרים את עצמכם רציתם לקנות דירה, בית פרטי...
כמה דברים שרציתם לדעת על פסיכיאטר אך התביישתם לשאול
בתחום הנפש ישנם סוגים שונים של מטפלים אשר ההבדלים ביניהם...
גישור לפני גירושין – הדרך להסכמה הדדית ופרידה רגועה
גירושין הם תהליך מורכב, לא רק משפטית אלא גם רגשית....
Skip to content