Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

תשקיעו בעובדים – הקשר בין האושר הארגוני למצב הכלכלי של הארגון

תשקיעו בעובדים – הקשר בין האושר הארגוני למצב הכלכלי של הארגון
קרדיט: FREEPIK

אין כל ספק, זה לא קל לנהל עסק, במיוחד כאשר רוצים שהכול "ידפוק כמו שעון". באופן כללי, כל בעל עסק מודע לנכונות של תשקיעו בעובדים – הקשר בין האושר הארגוני למצב הכלכלי של הארגון, אבל לא תמיד קל ליישם אותה. יש עסקים שמשקיעים המון משאבים, לדוגמה, בחקר של הסיבות לתחלופה הרבה של העובדים אצלם. הם מקפידים לבצע ראיונות של תום העבודה. מתוך הכוונה להבין מדוע עוזבים אותם כה הרבה עובדים. אך אין בכך כל הגיון. עליהם להשקיע במי שנשאר נאמן למקום עבודתו, ולהשקיע בו את המשאבים של זמן וכסף.

הקשר בין האושר הארגוני למצב הכלכלי של הארגון, תוך כדי התמקדות בשאלה – למה העובדים נשארים?

כאשר מעוניינים להבין את הקשר של תשקיעו בעובדים – הקשר בין האושר הארגוני למצב הכלכלי של הארגון, צריך להבין קודם כל מדוע העובדים בכלל נשארים בעסק. התשובה הראשונה, והמאוד נכונה, מתמקדת במלה אחת – אינרציה. יש עובדים שמחליטים להישאר בעסק מכל מיני סיבות, עד שהם מוצאים פשוט מקום אחר. הזכרנו אינרציה, כי היא שוות ערך לחוקי הפיזיקה – הגוף נשאר במצב סטטי עד שמופעל עליו כוח אחר. כשחושבים לעומק מדוע בכל זאת העובדים נשארים במקום העבודה, ניתן להצביע על שתי סיבות. ראשית כלף מידת הנוחות וסביבה חברתית שכה חסרים לעובד בחיי היום יום. והסיבה השניה היא שביעות הרצון במקום העבודה. ומכיוון שיש קשר רב בין האושר של הארגון לבין המצב הכלכלי של הארגון, טוב יעשה הארגון באם "יתחקר" את העובדים שלו בהיבט של שביעות הרצון שלו. אומנם מדובר במונח כללי למדי, אבל ירידה לפרטים נכונה פה. על המעסיק לוודא מה יגרום לעובדים שלו שביעות רצון ממקום העבודה. האם הם צריכים פעילות מיוחדת? האם יותר תשומת לב תרומם את רוחם? האם עלייה בשכר שלהם תעשה את העבודה? וכיוצא בזאת.

הקשר בין האושר הארגוני למצב הכלכלי של הארגון, תוך כדי התמקדות בשאלה – להפסיק לעסוק בתחלופת העובדים

כפי שציינו בפתיח, המון מעסיקים משקיעים משאבים רבים, אפילו יותר מדי, בעיסוק של הבנת תחלופת העובדים. וקשה להניע אותם מכך. אבל הם חייבים "לפתוח את העיניים" ולהתעסק במה שבאמת חשוב – תשקיעו בעובדים – הקשר בין האושר הארגוני למצב הכלכלי של הארגון. במידה והמעסיקים יחזקו את הסיבות הנכונות, שגורמות לכך שהעובד שלהם נשאר במקום עבודתו, במקום להיתפס בסיבות הלא נכונות – המעסיקים ישפרו באופן ניכר את הסטטיסטיקה של תחלופת העובדים, ויצליחו לשפר את הקיום החיובי של העובדים הנאמנים. כחלק מכיבוד הקשר שבין האושר הארגוני לבין המצב הכלכלי של הארגון הם יתחילו לכבד, מתוך הבנה ראויה, את עובדיהם, בתור אינדיבידואל עם ערכים אחרים משל המעסיקים. הם ישקיעו בנפש של העובדים. יעשו הכול כדי שהם יהיו שבעי רצון. וכפועל יוצא המצב הכלכלי של בית העסק יצמח פלאים.

רעיונות לאפי האוור

על מנת לשמר את העובדים, לגרום לכך שיהיו שבעי רצון, ובכך הארגון יוכל לצמוח כלכלית, יש לדאוג לאפי האוור שלהם. רעיונות לאפי האוור הם מעבר לאספקה לעובדים של אוכל מזין באירועים מיוחדים, תכניות לקידום הבריאות והרווחה של העובדים, או מתנות בחגים. כשחושבים על רעיונות ברור שאין כמו מסיבה גדולה, שמלווה במוסיקה קצבית, ובהרבה אלכוהול. אבל זה נראה כדברים מובנים מאליהם. העובדים מייחלים לקצת מקוריות. לחשיבה יצירתית של המעסיקים שלהם. לפיכך אפשר להציע למעסיקים לארגן למשל טיול ג'יפים בערבה או בצפון הרחוק. למקומות שבדרך כלל העובדים בכלל אינם מצליחים להגיע אליהם. אפשר לארגן ערב תרבות, כל אחד יביא עמו לערב את ההווי התרבותי שלו. יהיה זה מעין סיעור מוחות של תרבויות. תלבושות ייחודיות, אוכל עדתי, ומה לא?

עוד כתבות שיעניינו אותך
אולם לאירועים קטנים
פעמים רבות כשאנחנו רוצים לעשות אירוע קטן, לא ברור לנו...
באילו מקרים ניתן להגיש התנגדות לצו קיום צוואה?
צוואות וירושות הן תחום מורכב מאוד. ראשית, יש לא מעט...
סרטן שד גרורתי - השפעות נפשיות ורגשיות
קבלת אבחנה של סרטן שד גרורתי היא חוויה טראומטית ביותר...
להתגרש ללא מאבקים מיותרים
המשפט הראשון שבני זוג אומרים בדרך כלל לעורכי הדין שעוסקים...
המדריך המלא להערכת שווי נכס: כל מה שצריך לדעת
החשיבות של הערכת שווי נכס הערכת שווי נכס היא תהליך מכריע...
פרויקט חלוקת המצרכים הגדולה של משפחתו של חלל סיירת גבעתי למען משפחות מעוטות יכולת
סמ"ר אורי ג‘רבי ז״ל, שלחם בסיירת גבעתי ונפל בלחימה בעזה,...
ניהול מבנים
ניהול מבנים - חווית ניהול בניינים מושלמת
כיום לנושא של ניהול מבנים יש חשיבות גדולה ממספר סיבות....
באילו מקרים כדאי לפנות לעזרת עו"ד לענייני משפחה?
דיני משפחה הוא תחום רחב יריעה. בהתאם, יש גם מגוון...
סדנאות להכנת סושי וקייטרינג פרטי אצלכם בבית
מידי פעם אתם מרגישים את הצורך לצאת מהשגרה? אתם אוהבים...
חברת סיליס והשירותים שהיא מציעה
חברת סיליס מערכות חשמל בע״מ, מתמחה בכול עבודות החשמל הנדרשות...