Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מתי הגיע הזמן לגשת לאורתופד מומחה ברכיים

מתי הגיע הזמן לגשת לאורתופד מומחה ברכיים
קרדיט PIXABAY

כאבי ברכיים הם בעיה שכיחה בקרב הציבור הרחב לרבות בני הגיל השלישי וזאת בשל העובדה שהברך היא מפרק מרכזי בגוף אשר נתון ללחץ כמעט מתמיד. תהליך שחיקת הברך הוא תהליך שנעשה לאורך השנים כאשר אנשים אשר חשים כאבי ברכיים, לא פעם נאלצים לצמצם את הפעילות היומיומית שלהם אשר כרוכה בהליכה ארוכה, טיפוס במדרגות, עמידה ועוד. חשוב לדעת כי ישנם כאבים ברכיים שבגינם יש צורך לפנות למומחים בתחום.

אורתופד ברכיים
קרדיט PIXABAY

מתי כדאי לפנות לאורתופד מומחה ברכיים?

ישנם כמה מקרים שבגינם כדאי מאוד לפנות לבדיקה אצל אורתופד מומחה ברכיים:

ראשית כל, כאב אשר פוגע בשגרה. כאב מהווה את הסיבה המרכזית ואת הבעיה השכיחה בקרב אוכלוסייה הסובלת משחיקת הברכיים. הכאב יכול להופיע בקרב אנשים צעירים שעוסקים בפעילות ספורטיבית רצינית או בפעילות יומיומית הדורשת עמידה ארוכה והרמת משאות כבדים, אך הוא שכיח במיוחד ככל שמתקדמים עם הגיל והוא נובע משחיקה. הכאבים שבגינם יש לפנות לאורתופד מומחה ברכיים הם: כאשר הכאב גורם לעיוות של הרגל פנימה או החוצה, כאשר הכאב מביא לצמצום משמעותי בביצוע פעולות יום יומיות כגון: טיפוס במדרגות, הליכה ארוכה, עמידה לאורך זמן או אי יכולת לשאת משאות כבדים, כאשר יש חשש ממשי לנפילה, כאשר אי אפשר להזיז את המפרק וכאשר קיים כאב אשר מקרין מעמוד השדרה או מאזור צוואר הירך אל הברך. מדובר על מקרים שבהם חשוב מאוד לאבחן את המקור של הכאב ועל כן יש לגשת לבדיקה של אורטופד מומחה ברכיים הבקיא במבנה האנטומי של הרגל ויוכל לבחון פתרונות מתאימים או פתרונות שיקומיים.

טיפולים שמרניים שלא הועילו

חשוב מאוד לדעת שכאשר מדובר כל כאבי ברכיים, ההחמרה נעשית לאורך השנים. יתכן מאוד שעם הזמן גם פעולות פשוטות כגון: הליכה, עמידה, ריצה וכן פעילות ספורטיבית יהפכו לפעולות בלתי אפשריות. טיפול שמרני לרוב יכלול המלצות על ירידה במשקל, הליכה מתונה, הימנעות מהליכה, הימנעות מטיפוס במדרגות, פיזיותרפיה וכן שיכוך מקומי של הכאב באמצעות זריקות. אם כל הפעולות הללו לא באמת מצליחות לסייע לאדם שסובל מכאב ברכיים בהעלמתו, עליו לפנות לאורתופד מומחה ברכיים שיבחן פתרון יעיל אחר למצב כגון: ניתוח החלפת מפרק או הזרקה של חומרי שיכוך במטרה לשפר את רמת התנועתיות של האדם.

פציעות ספורט

מקרה נוסף שבגינו יש צורך לפנות לאורתופד ברכיים הוא פציעות ספורט. ישנם לא מעט אנשים אשר עוסקים בספורט באופן ממשי וכאשר קיימת פציעת ספורט אשר נובעת מדלקות בגידים או בעיות שונות שיכולות לגרום לפציעות חוזרות ונשנות בברכיים. חשוב להבין שיש לבצע אבחון מהיר בשל החשיבות ליעילות הטיפול ולמשך זמן ההחלמה. לכל פציעת ספורט קיים מסלול טיפולי אשר נבנה עבורה במטרה לזרז את משך זמן ההחלמה ולהשיב את השגרה לכנה. לא כדאי להקל ראש בפציעות ספורט. ככל שהפציעה נמשכת, כך הנוזל הסינבויאלי האחראי על השיכוך במפרק נשחק וקשה מאוד להשיב את המצב לקדמותו.

לא כל כאב ברכיים מצריך אמנם פנייה אל אורתופד מומחה ברכיים, אך יחד עם זאת חשוב מאוד להבין שאם הכאב מפריע בצורה ממשית לשגרת החיים של האדם, אם הוא פוגע ביכולת התנועתיות שלו ואף מביא לעיוותים שונים בהליכה שלו או לעצירה של הפעילות הגופנית שהוא רגיל לבצע, יש להתייחס לנושא בצורה רצינית, לפנות לרופא משפחה שיבצע בדיקות רלוונטיות ולתת לכם הפנייה לאורתופד מומחה ברכיים. מדובר על איש מקצוע שיש לו יכולת לאבחן בצורה מדויקת ביותר את המצב של הברכיים ובהתאם לכך להתאים טיפול לכל אדם בהתאם למצבו הספציפי.

עוד כתבות שיעניינו אותך
הדרך להצלחה מחייבת תכנון והתמדה
מהו השלב הראשון בהקמת עסק? האם זה השכרה של מקום?...
תלמידי עתיד כרמים בבנימינה גבעת עדה ישתתפו בתחרות רובוטיקה בארה"ב
תלמידי עתיד כרמים ישתתפו בתחרות רובוטיקה בארה"ב נבחרת הרובוטיקה First אורביט...
כך תנהלו את משימות העסק שלכם בצורה יעילה יותר
לא אחת קורה שלמרות הרצון הטוב שלכם, העסק תקוע? אתם...
עיצוב והקמת גינה מודרנית עם בריכת שחיה
גינה מודרנית עם בריכת שחיה היא משאת נפשם של משפחות...
כל מה שצריך לדעת על מנעולנים מוסמכים בשרון
שלום וברוכים הבאים למקומונט השרון, שמי ליעד מרום ואני המייסד...
סוגיות מורכבות במשפט הפלילי
עו"ד מעצרים מתמחה בייצוג והגנה על אנשים שנעצרו על ידי...
מהם ההבדלים בין עיצוב המשרד לעיצוב הבית
עיצוב פנים הוא היבט חשוב בתכנון של כל חלל, אך...
איך רכישת דירה יכולה להשפיע על המצב הפיננסי שלכם?
האם כדאי לשכור או לרכוש דירה תלוי במידה רבה כמה...
שירותי השכרת כספת
השכרת כספות נעשות בדרך כלל כאשר יש צורך/דרישה לאפסן דברי...
ברגעים הקשים ביותר אל תוותרו על עורך דין מצוין
ככל שעורך הדין שלכם טוב יותר כך הוא מצליח לעשות...