Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

דיירים בכפר סבא זועמים: העירייה ביטלה פרויקט שקידמנו במשך עשור – וגרמה נזק של למעלה מ 30 מיליון שקל

דיירים בכפר סבא זועמים: העירייה ביטלה פרויקט שקידמנו במשך עשור – וגרמה נזק של למעלה מ 30 מיליון שקל
קרדיט יחצ

דיירי מתחם "ששת הימים" בכפר סבא הגישו מכתב לפני נקיטת תביעה משפטית נגד העירייה: "פעלה בחוסר תום לב קיצוני ובשרירות לב"

לא מוותרים: דיירים בכפר סבא שהיו רגע לפני תחילתו של פרויקט תמ"א 38/2 (הריסה ובנייה מחדש), ושחלומם לדירה חדשה התפוגג בין רגע לאחר שהוועדה המקומית חזרה בה – הגישו מכתב התרעה לפני הגשת תביעה משפטית נגד העירייה, אגף ההנדסה וראש עיריית כפר סבא , באמצעות עורכי הדין יצחק נטוביץ ועוזיאל מלמד ממשרד י. נטוביץ ושות' .

מדובר בדיירי מתחם "ששת הימים" בכפר סבא, בין הרחובות ששת הימים-גאולה-הפרדס-גורדון, שבבעלותם 48 דירות ב-6 מבנים ישנים במתחם. הדיירים מקדמים כבר למעלה מעשור את הפרויקט ביחד עם חברת ינוב בנייה ופיתוח. הפרויקט כלל הריסת המבנים הישנים ובנייה של 145 דירות חדשות ב-4 בניינים.

הוועדה המקומית כפר סבא כבר נתנה היתר בנייה בתנאים לפרויקט עוד לפני הבחירות לעירייה ב-2018, אך ראש העיר החדש רפי סער החליט בנובמבר 2019 לעצור את הפרויקט בטענה שבכוונת העירייה לקדם תוכנית התחדשות עירונית כוללנית במתחם, הלוקחת בחשבון תכנון סביבתי כולל, ולא פרויקטים נקודתיים.

ראוי לציין שבקידום הפרויקט הושקעו כבר מאות אלפי שקלים מצד היזם והמון שעות עבודה של תכנון  בהתאם לדרישות מהנדסת העיר דאז כאז וכן שעות רבות בהחתמת הדיירים על החוזים לדירות החדשות. כמו כן הושקעו שעות רבות במשא ומתן עם היזם, רק כדי להגיע ממש לשוקת אך לא לשתות ממנה.

דיירי מתחם "ששת הימים" לא קיבלו בחיבוק ידיים את החלטת הוועדה המקומית והגישו בימים האחרונים מכתב לפני נקיטת הליכים נגדה. במכתב הם טוענים כי העירייה "פעלה בחוסר תום לב קיצוני, היא לא נתנה כל סיבה לביטול החלטתה הקודמת, פעלה בהיחבא ובאישון לילה מבלי לתת לבעלי הדירות כל אפשרות להביע את טענותיהם, ואף פגעה באופן קיצוני בעמל הרב שהושקע ובזכויותיהם הקנייניות והתכנוניות בניגוד לכללי המינהל התקין". עוד נטען, כי ביטול התוכניות לפרויקט אינו סביר, ובוודאי כאשר העירייה בחרה לתכנן מחדש את המתחם 7 שנים לאחר הבקשה להיתר המקורית.

היזם הגיש ערר לוועדה המחוזית וזו קיבלה את בקשת העירייה לבטל את הפרויקט, אך נתנה לה חצי שנה להפקיד תוכנית כוללנית למתחם או שהתוכנית המקורית תיכנס לתוקף. הדיירים מציינים במכתב כי תקופה זו חלפה מזמן והעירייה לא הגישה תוכנית חדשה כפי שהתבקשה. רק במרץ השנה העירייה הפקידה תוכנית להתנגדויות הציבור והיא כללה הפחתה של שטח תוספות הבנייה שיקבלו הדיירים בדירות החדשות, הקטנת מספר החניות, הפקעה של חלק מהשטחים לצורכי ציבור וחיוב בהיטל השבחה את היזם.

הדיירים טוענים במכתב, כי המשמעות הישירה מההחלטה היא עיכוב של עוד כ-7 שנים בהערכה שמרנית לקבלת הדירות החדשות, ופגיעה של מאות אלפי שקלים לכל בעל דירה כתוצאה מההפחתה המשמעותית של התמורה. כן נטען כי שינוי התוכנית ידרוש החתמה מחדש של כל הדיירים ע"י היזם וייתכן אף שהוא יבחר לסגת מהפרויקט עקב הפגיעה ברווחיות שלו. במקרה כזה יידרשו עוד כשנתיים לאיתור יזם חלופי. נטען.

הדיירים העריכו את הפגיעה הכוללת מהעיכוב הנ"ל ומהפגיעה בזכיותיהם המוקנות באומדן ראשוני של  כ-30 מיליון שקל. הם טוענים במכתב כי היעדר ההסכמה של העירייה לאשר מחדש את הפרויקט המקורי לא מותיר בידיהם כל ברירה אלא לנקוט בהליכים משפטיים כדי לעמוד על זכויותיהם.

לדברי בני גרינברג אחד מבעלי הדירות במתחם, "העירייה והוועדה המקומית פעלו כמו גנב בלילה. הן פעלו לכל אורך השנים האחרונות בחוסר תום לב, ניצלו בשרירות לב את סמכויותיהן ושינו את עמדותיהן חדשות לבקרים. ביטול התוכניות התוכנית המקורית וקבלת התוכנית החדשה מהווה פגיעה מהותית בזכויותינו, על לא עוול בכפינו, ולא נעבור על כך לסדר היום. העירייה צריכה להבין שיש אנשים מאחורי ההחלטות, ולחלקם החלטה זו היא הרת גורל, כזו שעלולה אפילו להעמיד בסכנה את יציבותם הכלכלית. אנו קוראים לעירייה לחשוב שוב ולאשר את התוכנית המקורית כפי שכבר אושרה על-ידה לפני מספר שנים".

מתחם ששת הימים בכפר סבא
קרדיט יחצ
עוד כתבות שיעניינו אותך
מה הם היתרונות של הדפסת חלקי תעשייה בתלת מימד?
היתרונות של הדפסות תלת מימד עבור דגמים לתעשייה מציבים אותן...
איך לבחור את האדם שיוביל את אירוע סיום הרווקות שלך?
מסיבות רווקות הן אירוע כיפי, משמח ומצחיק. הוא צריך להיות...
באילו מקרים כדאי לפנות אל עורך דין לנפגעי פעולות איבה?
מאז קום המדינה נרצחו אלפי אזרחים בפעולות איבה, עוד עשרות...
באביב הטבע מתעורר לחיים, העצים מלבלבים והינשופים – פורחים!
בני משפחת הינשופיים, כמו ינשוף העצים, ינשוף השדות, הלילית והשעיר,...
ההצלחה הבינלאומית הגדולה של להקת המחול קמע חוזרת לבמה כרמינה בורנה
כוריאוגרפיה: תמיר גינץ | מוזיקה: קרל אורף לקראת סיבוב הופעות...
אולם לאירועים קטנים
פעמים רבות כשאנחנו רוצים לעשות אירוע קטן, לא ברור לנו...
באילו מקרים ניתן להגיש התנגדות לצו קיום צוואה?
צוואות וירושות הן תחום מורכב מאוד. ראשית, יש לא מעט...
מארזי שוקולד ליום הולדת
מארזי שוקולד ליום הולדת
מתן מתנה לילדכם בתור מארז שוקולד מעודן וייחודי של שוקולטרי...
פרויקט חלוקת המצרכים הגדולה של משפחתו של חלל סיירת גבעתי למען משפחות מעוטות יכולת
סמ"ר אורי ג‘רבי ז״ל, שלחם בסיירת גבעתי ונפל בלחימה בעזה,...
חוגגים את סדר פסח בלולה מרטין
מסעדת לולה מרטין מקדש לדגים ומאכלי ים בהרצליה מציעה ארוחת...