Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הפקת בת מצווה דתית 

הפקת בת מצווה דתית 
צילום: זום אט

מזל טוב! הנסיכה שלכם הגיעה לגיל בת מצווה, ורוצה לחגוג כמו גדולה! חגיגות בת מצווה הפכו לדבר מקובל זה מכבר, גם בקרב חוגים דתיים נרחבים. עם זאת, מהות ואופן חגיגת האירוע יכולה להיות שונה בקרב החוגים הדתיים. היא אינה כוללת עליה לתורה אך בהחלט כוללת טקס משלה ואת כל הנלווה לכך. כיצד כדאי להערך לחגיגת בת מצווה בחוג הדתי, מה המנהגים המקובלים ואופן החגיגה המבוקש ומה יעשה את הבת שלכם הכי מאושרת שיש ביום המיוחד שלה – הכנו לכם מגוון של רעיונות והצעות.

 

חגיגות בת מצווה במגזר הדתי

על אף שמקורן אינו דתי, חגיגות בת מצווה דתית, השתרשו בלב ליבה של התרבות היהודית וכיום הן מקובלות בקרב החוגים החילונים והדתיים כאחד ומסמלות אולי יותר מכל, מגמה של שוויון מגדרי מסוים שהחל בתרבות הדתית היהודית עצמה, ומשאיר מקום גם לבנות לחגוג את ההגעה לבגרות. לא סתם נבחר גיל בת המצווה בגיל 12, שנה לפני זה של הבנים החוגגים בר מצווה, אלא כסמן לבגרותן המוקדמת יותר של בנות על פני בנים והפיכתן לנשים קטנות כבר בגיל צעיר. לפיכך, כיום ישנם חוגים דתיים נרחבים המקבלים בשמחה את חגיגות בת המצווה כחלק אינהרנטי מאורח החיים ומפיקים מסיבת בת מצווה דתית.

צילום: זום אט

מסיבה לחברים ולמשפחה

מסיבת בת מצווה היא אירוע חד פעמי ובלתי נשכח בחייה של כל נערה מתבגרת. כיום מקובל בקרב כל החוגים לערוך מסיבת בת מצווה. המסיבה יכולה להיות מסיבה גדולה או בהיקף מצומצם, מסיבה למשפחה כולה ולחברים או מסיבה בהיקף מצומצם. דבר שמקובל מאוד בבת מצווה דתית, היא מסיבה לבנות בלבד, לחברות הקרובות ולבנות המשפחה.

 

מסיבה משפחתית ולחברים

ישנן משפחות שאוהבות לציין את אירוע בת המצווה הדתית במסיבה גדולה. מסיבה באולם, למשפחה ולחברים, הכוללת קבלת פנים, אוכל ומוזיקה. ברוב הפעמים משולב גם נאום של כלת המצווה, של ההורים ושל בני המשפחה הקרובים או חברה טובה. לעיתים קרובות ישולבו גם ריקודים באירוע, עם הפרדה או ללא בהתאם לאורח החיים המתאים למשפחה. מסיבה כזו יכולה להיות גדולה עם מוזמנים רבים אך יכולה להיות גם מצומצמת יחסית לאורחים הקרובים בלבד.

 

מסיבת לבנות בלבד

סוג נוסף של מסיבה שהינו נפוץ מאוד בהפקת בת מצווה דתית, הוא מסיבה לבנות המשפחה ולחברות קרובות. המסיבה יכולה להיות משולבת בין משפחה וחברות או רק לאחת הקבוצות. מסיבה כזו היא לרוב אינטימית יותר, ולצד הכיף מקובל לשלב הפעלה אמנותית כלשהי, כזו שמביאה לפעילות קבוצתית משותפת ואף לשיח נשים עמוק. הפעלה כזו יכולה להיות סדנת שיח אם ובת, סדנה עם מפעילה כגון סדנת שוקולד או סדנה לבנות מתבגרות, או הכנת משהו משותף עבור כלת המצווה.

 

הפקת קליפ

גם בהפקת בת מצווה דתית, מקובל מאוד להפיק סרטים לבת מצווה ו/או מצגת עבור כלת המצווה. אם מדובר על מסיבה משפחתית גדולה אז פעמים רבות נהוג לשדר את הקליפ במהלכה, במידה והמשפחה אינה שומרת הפרדה או שאין היא רואה בכך כהפרת קוד הצניעות. במשפחות אשר בוחרות לקיים מסיבה לבנות בלבד, מקובל מאוד שהאם והאחיות, יחד עם חברות קרובות, יכתבו ויפיקו שיר אישי עבור כלת המסיבה, אשר ישודר במסיבה.

 

אלבום תמונות

ישנן משפחות אשר אינן שואפות לשדר קליפ או להכין שיר, ויעדיפו אלבום תמונות של כלת המצווה. עם זאת ישנן משפחות שישלבו בין השניים, ויפיקו אלבום בוק של כלת המצווה. דבר מקובל מאוד בבת מצווה דתית, שכן האלבום נשמר עם כלת המצווה לשנים רבות, הצילומים נעשים לפי בקשתה ובהתאמה אישית לה ולאורח החיים המשפחתי.

 

סטיילינג של כלת המצווה

כלה ככלה – תרצה להיות יפה ומלכותית. כיום ישנה מגמה של בנות מצווה להשקיע בשמלה לאירוע (לרוב לבנה), ואף בעיצוב שיער לצד איפור עדין. הטקס הוא חד פעמי והזכרונות והתמונות הן לנצח. מה גם, שכל נערה רוצה להרגיש נסיכה ליום אחד. במהלך הפקת האלבום או הקליפ, מתחילה כלת המצווה להכין את הסטיילינג שלה לאירוע, בליווי צוות מקצועי.

עוד כתבות שיעניינו אותך
מטרות של תכנון פרישה
קצבאות המדינה אינן מספקות את התמיכה הכלכלית הדרושה לפרישה ראויה....
מה הם היתרונות של הדפסת חלקי תעשייה בתלת מימד?
היתרונות של הדפסות תלת מימד עבור דגמים לתעשייה מציבים אותן...
מה זה nlp ומה הופך את שיטת הטיפול הזו כל כך אפקטיבית
בשנים האחרונות עוד ועוד אנשים מתוודעים לעולמות ההתפתחות האישית. אנחנו...
איך לבחור את האדם שיוביל את אירוע סיום הרווקות שלך?
מסיבות רווקות הן אירוע כיפי, משמח ומצחיק. הוא צריך להיות...
באילו מקרים כדאי לפנות אל עורך דין לנפגעי פעולות איבה?
מאז קום המדינה נרצחו אלפי אזרחים בפעולות איבה, עוד עשרות...
אולם לאירועים קטנים
פעמים רבות כשאנחנו רוצים לעשות אירוע קטן, לא ברור לנו...
באילו מקרים ניתן להגיש התנגדות לצו קיום צוואה?
צוואות וירושות הן תחום מורכב מאוד. ראשית, יש לא מעט...
סרטן שד גרורתי - השפעות נפשיות ורגשיות
קבלת אבחנה של סרטן שד גרורתי היא חוויה טראומטית ביותר...
מארזי שוקולד ליום הולדת
מארזי שוקולד ליום הולדת
מתן מתנה לילדכם בתור מארז שוקולד מעודן וייחודי של שוקולטרי...
להתגרש ללא מאבקים מיותרים
המשפט הראשון שבני זוג אומרים בדרך כלל לעורכי הדין שעוסקים...