איך לייעל תהליכי בנייה בשיטות האדריכלות הירוקה?

איך לייעל תהליכי בנייה בשיטות האדריכלות הירוקה?
קרדיט - Canva

תכנון מבנים עם השפעה שלילית מועטה על עולם הטבע הוא הרעיון המרכזי של אדריכלות ירוקה. על מנת לתכנן בניין ירוק יש לחשוב על יעילות השימוש באנרגיה והמים של הבית וכן על חומרי הבניין שחייבים להיות אקולוגיים ומיוצרים בצורה שלא פוגעת בסביבה. אבל התהליך יכול להתחיל עוד לפני, בזמן תהליך הבנייה של יסודות המבנה. כאשר אתם בונים את יסודות הבטון של הבניין שלכם, תוכלו להשתמש בלוחות ותבניות יציקת בטון עשויות מחומרים ממוחזרים וירוקים.

יתרונות של תבניות יציקת בטון מחומרים ירוקים

ישנם יתרונות רבים לשימוש בגישת האדריכלות הירוקה. גישה זו מונעת נזק לאיכות הסביבה ועוזרת בין היתר לשמור על שיווי המשקל האקולוגי של כדור הארץ. לכן כאשר אתם משתמשים בחומרי בנייה שניתנים למחזור בקלות אתם תורמים לבנייה ירוקה. גם אורך החיים וגם עלות התחזוקה של חומרים אלה נמוכים למדי. הם נקיים מהגזים המזיקים הגורמים לזיהום אוויר. מטרת הניצול היעיל שלהם היא למזער את כמות האשפה בתהליך הבנייה שנשארת מאחור לאחר השלמת הפרויקט. גם בפרויקטים של יציקת בטון על אדמה תוכלו להשתמש בתבניות יציקה בנויות מחומרים ממוחזרים, כמו טגופלסט או טריופלסט, המיוצרים 100% מחומרים ממוחזרים, מאפשרים לכם שימוש חוזר וגם קלים להתקנה ופירוק בעת יציקת הבטון.

מה הם שלבי יציקת הבטון על אדמה?

ישנם מספר שלבים ליציקת בטון על אדמה:

  • שלב ראשון כולל הכנת המקום. עומק תבנית היציקה לבטון חייב להיות לפחות 10 סנטימטרים; כל משטח עם פחות עובי מזה לא יחוזק כראוי.
  • ודא שהקרקע לא רכה מדי. על מנת להפוך את האדמה לקשה ויציבה יותר, יש לפזר מעט חול על האדמה ולאחר מכן ליישר שוב את פני השטח. לבידוד מיטבי מנוזלים מומלץ להניח יריעת ניילון מיוחדת על הרצפה.
  • כדי למנוע מהבטון לזוז בזמן שהוא מתייבש, השלב הבא הוא לתחום את אזור עבודה עם תבנית ליציקת בטון. על מנת למנוע מנוזל הבטון לחדור למסגרת, יש חשיבות מכרעת ליישורה ולבדוק אותה לאיתור שברים או חריצים.
  • לאחר יציקת נוזל הבטון יש להקפיד ליישר את המשטח ולהמתין לייבוש מלא. כדי להבטיח משטח בטון חלק במיוחד, ייתכן שיהיה צורך להחליק את הבטון כשעתיים לאחר היציקה.

כפי שניתן לראות, הקמת תבנית מדויקת וחזקת, שתוכל לתחום את הבטון עד שהוא מתייבש, מבלי שהוא ייצא מהגבולות המסומנים, חשוב להשתמש בלוחות טפסות איכותיים שעונים על הצרכים שלכם. ניתן להזמין לוחות טפסות ירוקים, שגם עונים על הצרכים שלכם וגם תורמים לאיכות הסביבה וניתנים למחזור מלא, בחברת I.B.O התומכים ברעיון אדריכלות ירוקה.

עוד כתבות שיעניינו אותך
בלונים ופרחים – הפתעה שכל אישה תשמח לקבל
מידי פעם אתה מביט באשתך ותוהה איך תוכל להזכיר לה...
התלמידות מרעננה קישטו את הסוכות של חיל השריון בצפון
חטיבה 8 שתלמידות בית החינוך אמית רננים ברעננה מאמצות בשנה...
תפקידיו השונים של עורך דין פלילי
לעורך דין פלילי מגוון רחב של תפקידים מלבד ייצוג בבית...
סדנת מנות מדבריות במסגרת פסטיבל חאן המדבר
יוקם מתחם קינוח מדברי, הילדים יכינו קינוח טעים בשם "דליי...
היתרונות של שילוב קסם באירועי חברה ופעילויות גיבוש צוות
בסביבה העסקית הדינמית של היום, ארגונים מחפשים תמיד גישות רעננות...
מה זה אומר בדיקות שנעשות בבית ע"י אחות מוסמכת?
בעידן שבו אנחנו חיים כולנו רגילים לעשות לא מעט דברים...
איך מתמודדים עם גרימת מוות ברשלנות?
לקיחת חיים של אדם אחר היא מעשה שיש לו השלכות...
איך נכון לבצע השקעות בתחום הנדל"ן?
מאז שאתם זוכרים את עצמכם רציתם לקנות דירה, בית פרטי...
כמה דברים שרציתם לדעת על פסיכיאטר אך התביישתם לשאול
בתחום הנפש ישנם סוגים שונים של מטפלים אשר ההבדלים ביניהם...
גישור לפני גירושין – הדרך להסכמה הדדית ופרידה רגועה
גירושין הם תהליך מורכב, לא רק משפטית אלא גם רגשית....
Skip to content