Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עורך דין לענייני עבודה

עורך דין לענייני עבודה
קרדיט - Canva

עבודתו של עורך דין לענייני עבודה היא בין היתר לדאוג למיצוי הזכויות והחובות של עובדים ומעסיקים כאחד, וכן לטפל בהיבטים שונים של התקשורת ביניהם, כגון חוזי עבודה ופיטורי עובדים. בישראל נושאים אלו מטופלים באופן בלעדי בבית הדין לעבודה, המתמקד אך ורק בנושאים הקשורים לעבודה ולתעסוקה. חוקי העבודה, שנועדו לשמור על זכויות סוציאליות ולקבוע תנאי עבודה מינימליים, מכסים מגוון רחב של תחומים, לרבות שכר מינימום, שעות עבודה נוספות, חופשות (רגילה, מחלה או חופשת לידה), פיצויי פיטורין, הגנה מפני אפליה וחוקים המגנים על נשים הרות מפיטורין במקום העבודה ותנאי עבודה לא נוחים. ההגבלות המוטלות על מעסיקים במסגרת חוקי העבודה נועדו להגן על בריאותם ורווחתם של העובדים ולמנוע ניצול לרעה של כוח. חיוני לכל המעסיקים לעמוד בחוקים המחייבים הללו, שכן לא ניתן ולא רצוי להתעלם מהם או לוותר עליהם, גם בתמורה לפיצוי כספי או הטבות אחרות. זכויות העובד, כפי שנקבעו בדיני העבודה, משמשות לשמירה על שלומו וביטחונו הכלכלי במקום העבודה.

 חשיבותו של עורך דין לענייני עבודה

בעת התייעצות עם עורך דין לענייני עבודה ישנה חשיבות מכרעת למסור לו מלכתחילה את כל פרטי המקרה, על מנת שזה יעריך במדויק את סיכויי התיק. לעתים קרובות, מידע חדש שמופיע במהלך התיק יכול לשנות באופן משמעותי את המצב ולהשפיע על אופן הטיפול בו. שקיפות היא המפתח בהצגת התיק לאורך כל ניהול ההליכים בתיק. באשר לשכר הטרחה, חשוב להבין את התעריפים ומבנה שכר הטרחה של עורך הדין. בניגוד לתחומי משפט אחרים, כגון דיני נזיקין, שבהם שכר הטרחה מבוסס לרוב על אחוז קבוע מהתוצאה הסופית, שכר הטרחה בעולם דיני עבודה אין כל הגבלה לשיעור האחוזים או לגביית תשלום בגין פתיחת תיק, כל מקרה לגופו.  חשוב לדעת  כי מאחר ומדובר בשוק רווי, אין זה נכון להתפתות להצעות "זולות", אלא לבחור בעורך דין על סמך המומחיות שלו, הצלחות העבר שלו ותיקים שפורסמו בהם טיפל וניצח – ולא על סמך העלות. מומחה מנוסה בדיני עבודה, מציע סבירות גבוהה יותר להצלחה בטיפול בתיק שלך, מה שמוכיח את האמרה הישנה כי מה ש"עולה בזול", עלול לעלות בסופו של דבר ביוקר.

לפתור נכון את הסיטואציה

הן המעסיק והן העובד מחויבים מדי יום לקיים את סעיפי הסכם העבודה שחתמו עליו. השאיפה ההדדית צריכה להיות לכבד את ההסכם ואת הצד השני. במידה והושפלתם או הופליתם לרעה, או במידה ונפגעו זכויותיכם, , עורך דין מקצועי ומנוסה יהיה הכתובת לפנות אליה לבדיקת העניין לעומק. מחפשים ייעוץ בנוגע לדיני עבודה? פננו אל עורך הדין אורן טל שמתמחה ומתמקצע בתחום זה מעל 14 שנה עם רשימה ארוכה של לקוחות מרוצים.

עוד כתבות שיעניינו אותך
מארז מפנק ויוקרתי לאישה - MiliGifts
אתם מכירים גברים שלא רוצים מידי פעם לפנק את בנות...
איך תעצבו את משרד החלומות שלכם?
תמיד רציתם להקים משרד הייטק ועכשיו, בשעה טובה, אתם עושים...
איך לייעל תהליכי בנייה בשיטות האדריכלות הירוקה?
תכנון מבנים עם השפעה שלילית מועטה על עולם הטבע הוא...
הפירור המרנין על קינוח האירוע שלכם
אירוע חגיגי ומרשים דורש תכנון קפדני עד לפרטים הקטנים ביותר....
ניהול נכסים- מה זה אומר בדיוק?
אם יש לכם נכס, בין אם פרטי ובין אם מסחרי,...
מה חשוב לדעת לפני טיפול דיקור סיני?
בשנים האחרונות טיפולי דיקור סיני הפכו נפוצים. גברים ונשים בכל...
קבלת השבת חוזרת לנמל קיסריה בהובלת בית תפילה ישראלי
ימי שישי בחודשים מאי ויוני, בשעה 17:30 הכניסה חופשית בימים אלה...
מה חשוב לדעת לפני חקירת מצ"ח
ממש כמו באזרחות, גם בצבא אתם עלולים למצוא את עצמכם...
כל מה שצריך לדעת על מטף אש
בכל מקום ששוהים בו אנשים צריך להיות לפחות מטף אש...
ייעוץ לימודים- עשה זאת בעצמך
בעבר הרחוק היו אנשים לומדים מקצוע מאבא שלהם, ובמקרים חריגים...