Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

באילו מצבים מתקבלת החלטה על מעצר?

באילו מצבים מתקבלת החלטה על מעצר?
קרדיט - Canva

מעצר נחשב לפעולה לא שגרתית ואף קיצונית השוללת מאדם את זכותו הבסיסית לחופש ולכן חייבת להיות לו הצדקה, כמו סכנה לשיבוש הליכי חקירה/ משפט או סכנה לפגיעה  באדם מסוים. מעצר ימים הוא סוג אחד של מעצר שנעשה בשלבי החקירה.. בשלב זה ניתן לעצור עד  15 יום בכל פעם ולא יותר משלושים יום סה"כ. לאחר שמסתיימת החקירה ומוחלט על הגשת כתב אישום, התביעה יכולה לבקש מעצר עד תום ההליכים. כאן כבר לא מדובר על מספר ימים אלא מעצר לתקופה ממושכת, כך שכדי שיהיה אישור לכך צריך בית המשפט לשקול את הדברים היטב ולהשתכנע שהנאשם מסוכן לאדם אחד או יותר אם יהיה חופשי בתקופה זו, מסוכן לעצמו או יכול לשבש הליכי משפט.

כיצד יכול עורך הדין לסייע לשחרור ממעצר?

כאמור, החלטה על הארכת מעצר מעבר למותר למשטרה עפ"י חוק (24 שעות לחקירה ראשונית) היא החלטה כבדה. כל יום בו נמצא החשוד במעצר נראים עבורו כמו נצח, שלא לדבר על מעצר עד תום ההליכים שיכול להימשך גם חודשים ואף יותר. לכן לעורך דינו של החשוד/ הנאשם/ תפקיד חשוב גם בנושא זה. עורך הדין יעשה כל שביכולתו כדי להציג לבית המשפט טיעונים משכנעים שאין בכך צורך, שהחשוד/ נאשם אינו מסוכן לשיבוש הליכי חקירה או משפט וגם לא לציבור או לעצמו. הוא יכול גם להציע חלופה נוחה יותר כמו מעצר בית  תוך פיקוח של אנשים קרובים ועמידה בתנאים. עורך דין בעל ניסיון יצליח במקרים רבים לשחרר ממעצר לחלוטין או לפחות לשנות את החלטת בית המשפט למעצר בית.

מה חשוב לדעת לפני שניגשים לחקירה?

במיוחד לאנשים שאין להם עבר פלילי ומעולם לא היו בחקירה במשטרה, הסיטואציה יכולה להיות מלחיצה מאוד או לחילופין אדם יכול להגיע אליה גם שאנן מדי כי הוא בטוח בחפותו המלאה. שני המצבים אינם תורמים. תחושת לחץ מהסיטואציה יכולה להביא להודאה גם במצב בו אדם יודע שאינו ביצע את העבירה המיוחסת לו. שאננות יכולה להביא לאמירת דברים מיותרים שישמשו כנגד הנחקר בהמשך. לכן, ייעוץ לפני חקירה אצל עורך דין פלילי בעל ניסיון רב הוא מומלץ מאוד ואף הכרחי. עורך הדין ינחה את הנחקר כיצד לנהוג, כיצד לשתף פעולה מצד אחד אך לא לומר דברים מיותרים. הוא יבחן את המקרה ולפי ניסיונו יוכל לדעת על מה ינסו החוקרים לשים דגש ומה ינסו להוציא מהנחקר וכך להכין אותו בצורה הטובה ביותר.

עו"ד רונן בנדל הוא עו"ד פלילי בעל ניסיון רב. הוא מלווה ומייצג חשודים ונאשמים בסוגים שונים של עבירות ועושה זאת במקצועיות רבה. מוזמנים ליצור קשר.

עוד כתבות שיעניינו אותך
איך לבחור את האדם שיוביל את אירוע סיום הרווקות שלך?
מסיבות רווקות הן אירוע כיפי, משמח ומצחיק. הוא צריך להיות...
באילו מקרים כדאי לפנות אל עורך דין לנפגעי פעולות איבה?
מאז קום המדינה נרצחו אלפי אזרחים בפעולות איבה, עוד עשרות...
ההצלחה הבינלאומית הגדולה של להקת המחול קמע חוזרת לבמה כרמינה בורנה
כוריאוגרפיה: תמיר גינץ | מוזיקה: קרל אורף לקראת סיבוב הופעות...
אולם לאירועים קטנים
פעמים רבות כשאנחנו רוצים לעשות אירוע קטן, לא ברור לנו...
באילו מקרים ניתן להגיש התנגדות לצו קיום צוואה?
צוואות וירושות הן תחום מורכב מאוד. ראשית, יש לא מעט...
סרטן שד גרורתי - השפעות נפשיות ורגשיות
קבלת אבחנה של סרטן שד גרורתי היא חוויה טראומטית ביותר...
להתגרש ללא מאבקים מיותרים
המשפט הראשון שבני זוג אומרים בדרך כלל לעורכי הדין שעוסקים...
המדריך המלא להערכת שווי נכס: כל מה שצריך לדעת
החשיבות של הערכת שווי נכס הערכת שווי נכס היא תהליך מכריע...
ניהול מבנים
ניהול מבנים - חווית ניהול בניינים מושלמת
כיום לנושא של ניהול מבנים יש חשיבות גדולה ממספר סיבות....
חוגגים את סדר פסח בלולה מרטין
מסעדת לולה מרטין מקדש לדגים ומאכלי ים בהרצליה מציעה ארוחת...