Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

ביטוח רכב בהתאמה אישית – כך תעשו זאת

ביטוח רכב בהתאמה אישית – כך תעשו זאת

בשנים האחרונות של המאה הקודמת, ובעיקר בשני העשורים הראשונים של המאה העשרים ואחת, חלו שינויים משמעותיים באופן שבו מתבצעות הקניות והרכישות השונות. רשת האינטרנט מהווה פלטפורמה המאפשרת לכל מי שמעוניין בכך לרכוש מוצרים ושירותים בקלות, ובלי לצאת מהבית.

הדבר נכון ככל שמדובר במוצרים פיזיים – ביגוד, הנעלה, איפור ואפילו מוצרי בריאות שונים ועוד מגוון רחב של מוצרים. ואם באשר לכל אלה הדבר נכון – הוא נכון שבעתיים כשמדובר בשירותים שונים, ובראשם שירותי ביטוח לרכב. זאת ועוד – נכון להיום ניתן לרכוש ביטוח רכב בהתאמה אישית, המתייחס לאמות מידה ספציפיות המאפיינות את הרוכש באמצעות אתר Wobi השוואת ביטוח רכב. זמנן של פוליסות הביטוח הגנריות חלף זה מכבר, בעיקר כשמדובר בביטוח המקיף לרכב. באשר לביטוחי החובה – אלה נשארו במידה רבה דומים במהותם לאלה שהוצעו לפני עשור או אפילו יותר. זאת, בעיקר משום שהמחירים והתנאים של הפוליסות כאמור נתונים לפיקוח של המדינה. מה בין ביטוח חובה לביטוח מקיף לרכב? כיצד ניתן להתאים את פוליסת הביטוח באופן ספציפי לרוכש? להלן התשובות.

ביטוח רכב בהתאמה אישית - כך תעשו זאת

ביטוח חובה, ביטוח מקיף לרכב ומה שביניהם

אף שרבים משתמשים תדיר במושגים "ביטוח חובה" כמו גם "ביטוח מקיף לרכב" או "ביטוח צד ג'", מסתבר שרבים אינם מבינים באמת את משמעות ההבדלים בין כל אלה. למען כל אלה, להלן הסבר ממש קצר וממצה באשר להבדלים.

ביטוח חובה: מדובר בפוליסת ביטוח שכל בעל רכב חייב לרכוש, והמבטחת את נהג הרכב והנוסעים בו מפני פגיעה פיזית בעת תאונה, כמו גם את מי שעלול להיפגע פגיעה פיזית מהרכב המבוטח. נהיגה ברכב בהעדר ביטוח חובה מהווה עברה פלילית, שדינה קנס כספי משמעותי. זאת, בלי קשר לסיבה שבגללה נעצר הנהג מלכתחילה והתבקש להציג את הפוליסה. אם להוסיף לעונש את הקנס או הנקודות שהנהג מקבל בגין עברה שביצע, מדובר בהחלט בעונש משמעותי. במקרים מסוימים, רשאי השוטר שעצר את בעל הרכב או הנוהג בו, לפסול את הרישיון של הנהג.

ביטוח מקיף: מדובר בפוליסת ביטוח שאיננה בגדר חובה. הפוליסה כאמור מכסה את הרכב המבוטח מפני פגיעה בו על ידי רכב או אדם אחר, כמו גם רכב או רכוש אחר שהרכב המבוטח פגע בו בשגגה. המחיר של הפוליסה הזאת משתנה, הן בהתאם לחברה המבטחת והן בהתאם לסוגי הכיסוי הביטוחי שהמבוטח בוחר לכלול בו. מחיר הביטוח המקיף עשוי להגיע לכדי מאות שקלים בחודש ואפילו יותר.

ביטוח צד שלישי: יש בעלי רכבים, בעיקר רכבים ישנים וזולים, שלא מבטחים את הרכב שלהם מפני נזק שעלול להיגרם לו. זאת, בעיקר מפאת המחיר הנמוך שלו. במקרים כאלה רוכש המבוטח רק ביטוח צד ג', המבטח אותו מפני נזקים שהוא עצמו עלול לגרום לרכבים אחרים או לרכוש.

איך מתאימים ביטוח רכב למבוטח

נכון להיום ניתן בקלות וללא מאמץ מיוחד, לקבל הצעת מחיר פרטנית וספציפית עבור ביטוח מקיף לרכב. בשלב הראשון, צריך המבוטח להגדיר לעצמו בדיוק אילו כיסויים ביטוחיים הוא מעוניין לרכוש. בשלב הבא, הוא צריך למצוא את חברת הביטוח שתציע לו את הצעת המחיר הנוחה ביותר, עבור הכיסויים שבחר. חשוב לדעת שבמקרים רבים ההצעה שמגיעה מחברת הביטוח איננה כוללת את ההעדפות של המבוטח מצד אחד ומצד שני כוללת בו סעיפים שהמבוטח איננו חפץ בהם. בנוסף, יש חברות הכוללות מגוון רחב וקשיח של פרמטרים, שאולי כוללים את ההעדפות של המבוטח אבל מייקרים את הפרמיה באחוזים רבים. חשוב להקפיד לקבל הצעה שתכלול בדיוק את מה שאתם רוצים ולא יותר.

על מנת להוזיל את עלויות הביטוח, ניתן לנהל משא ומתן עם יותר מחברת ביטוח אחת. אם אפשר, כדאי לרכז הרבה חברים ובני משפחה במקום אחד. ככל שמספר המבוטחים גדול יותר כך יוכלו חברות ביטוח שונות להציע מחירים אטרקטיביים יותר. חשוב לדעת שאת הצעת המחיר ניתן לקבל אמנם באינטרנט, אבל לאחר בחירת הביטוח הזול ביותר ניתן לנהל משא ומתן נוסף, לקבלת הצעה משופרת. חברות הביטוח מודעות להיצע הגדול בתחום ומוכנות להתגמש במחיר, כל עוד הדבר משרת את האינטרסים שלהן. אם יש לך עניין לקבל הצעות מחיר לביטוח, זה המקום הנכון עבורך. כדאי ליצור קשר כעת והמקצוענים שלנו יחזרו אלים להמשך התהליך, קבלת ההצעה ורכישת הפוליסה.

עוד כתבות שיעניינו אותך
איך לבחור את האדם שיוביל את אירוע סיום הרווקות שלך?
מסיבות רווקות הן אירוע כיפי, משמח ומצחיק. הוא צריך להיות...
באילו מקרים כדאי לפנות אל עורך דין לנפגעי פעולות איבה?
מאז קום המדינה נרצחו אלפי אזרחים בפעולות איבה, עוד עשרות...
אולם לאירועים קטנים
פעמים רבות כשאנחנו רוצים לעשות אירוע קטן, לא ברור לנו...
באילו מקרים ניתן להגיש התנגדות לצו קיום צוואה?
צוואות וירושות הן תחום מורכב מאוד. ראשית, יש לא מעט...
סרטן שד גרורתי - השפעות נפשיות ורגשיות
קבלת אבחנה של סרטן שד גרורתי היא חוויה טראומטית ביותר...
להתגרש ללא מאבקים מיותרים
המשפט הראשון שבני זוג אומרים בדרך כלל לעורכי הדין שעוסקים...
המדריך המלא להערכת שווי נכס: כל מה שצריך לדעת
החשיבות של הערכת שווי נכס הערכת שווי נכס היא תהליך מכריע...
ניהול מבנים
ניהול מבנים - חווית ניהול בניינים מושלמת
כיום לנושא של ניהול מבנים יש חשיבות גדולה ממספר סיבות....
באילו מקרים כדאי לפנות לעזרת עו"ד לענייני משפחה?
דיני משפחה הוא תחום רחב יריעה. בהתאם, יש גם מגוון...
סדנאות להכנת סושי וקייטרינג פרטי אצלכם בבית
מידי פעם אתם מרגישים את הצורך לצאת מהשגרה? אתם אוהבים...