Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

בסוף תהליך למידה פעיל בהשתתפות בנו של הנשיא נבון ז"ל: נבחר הסמל של בי"ס נבון

בסוף תהליך למידה פעיל בהשתתפות בנו של הנשיא נבון ז"ל: נבחר הסמל של בי"ס נבון
בטקס חגיגי שנערך ביום שישי האחרון בבית הספר ע"ש יצחק נבון, בהשתתפות ראש העיר משה פדלון וארז נבון, בנו של נשיא המדינה החמישי יצחק נבון ז"ל, הוכרז על סמל בית הספר הנבחר. בבחירה השתתפו תלמידי ביה"ס, הצוות החינוכי וההורים. "נבון" הינו בית ספר צומח וכיום לומדים בו כ- 160 תלמידים בכיתות א'-ג'. הסמל נבחר בתום מסע למידה בית ספרי שארך חודש ועסק בשאלה "מהו סמל וכיצד צריך להיראות סמל בית הספר?". במסגרת זו למדו התלמידים מה הם סמלים בעזרת דוגמאות שונות מעולמות תוכן שונים, שוחחו על המטרה של סמלים וחשיבותם ובהמשך למדו להכיר את דמותו של יצחק נבון ז"ל: על כך שמעבר להיותו נשיא המדינה הוא כיהן גם כשר חינוך, והיה גם מורה, משורר, מחזאי ומעל הכל אב מסור לשני ילדיו. מסע הלמידה שולב בתוך תכני הלימוד הרלוונטיים לתלמידים. כך תלמידי כיתות ב'-ג' למדו כיצד לכתוב מכתב וכיצד יש לשאול שאלות. המשימה שקיבלו אחר כך הייתה לכתוב מכתב לארז, בנו של יצחק נבון ז"ל, ולשאול בו שאלות על אביו. ארז נבון הוזמן לבית הספר שבועיים לפני תום המסע ובשיחה אישית עם התלמידים ענה על שאלותיהם שעסקו בעיקר בילדותו בבית הנשיא. בשלב הבא חשבו התלמידים על מאפייני בית הספר בו ומה הם רוצים שיבוא לידי ביטוי בסמל בית הספר, וציירו מספר הצעות. בנוסף, התקיים שיח כיתתי בו צוינו מילים שונות שמאפיינות מבחינתם את ביה"ס, בהן מסע, בחירה, צמיחה, למידה, שיתוף, קירות אלכסוניים ועוד. הציורים והמילים הועברו לשניים מהורי בית הספר, שהם מעצבים גרפיים במקצועם, שירן בחרי ושגיא בלומברג, והם יצרו ארבעה סמלים שונים לבחירה. בבוקר שישי האחרון בחרו התלמידים והצוות את הסמל המועדף עליהם בבחירות חשאיות. לאחר מכן הגיעו הוריהם וגם הם הצביעו. במקביל, כתבו תלמידי כיתות ב'-ג' שיר בית ספרי והוא הולחן ע"י דנה רובינשטיין, אמו של תלמיד כיתה ב', ותלמידי בית הספר שרו את השיר בסופו של הטקס הבית ספרי. ראש העיר משה פדלון אמר בטקס "תהליך הלמידה והטקס מהווים דוגמה לשיתוף פעולה טוב בין הילדים, הצוות החינוכי וההורים, שהצליחו להפוך רעיונות ומידע לסמל שיבטא גם את הרוח של ביה"ס וגם את הדרך של הנשיא החמישי שלנו יצחק נבון". מצ"ב תמונה: ארז נבון בנו של הנשיא יצחק נבון ז"ל (משמאל) ראש עיריית הרצליה משה פדלון, מנהלת בי"ס נבון שירלי רוזמן וסגנית ראש העיר עפרה בל עם הסמל הנבחר של ביה"ס צילום: דוברות עיריית הרצליה

בטקס חגיגי שנערך ביום שישי האחרון בבית הספר ע"ש יצחק נבון, בהשתתפות ראש העיר משה פדלון וארז נבון, בנו של נשיא המדינה החמישי יצחק נבון ז"ל, הוכרז על סמל בית הספר הנבחר. בבחירה השתתפו תלמידי ביה"ס, הצוות החינוכי וההורים.

מצ"ב תמונה: ארז נבון בנו של הנשיא יצחק נבון ז"ל (משמאל) ראש עיריית הרצליה משה פדלון, מנהלת בי"ס נבון שירלי רוזמן וסגנית ראש העיר עפרה בל עם הסמל הנבחר של ביה"ס צילום: דוברות עיריית הרצליה

"נבון" הינו בית ספר צומח וכיום לומדים בו כ- 160 תלמידים בכיתות א'-ג'. הסמל נבחר בתום מסע למידה בית ספרי שארך חודש ועסק בשאלה "מהו סמל וכיצד צריך להיראות סמל בית הספר?". במסגרת זו למדו התלמידים מה הם סמלים בעזרת דוגמאות שונות מעולמות תוכן שונים, שוחחו על המטרה של סמלים וחשיבותם ובהמשך למדו להכיר את דמותו של יצחק נבון ז"ל: על כך שמעבר להיותו נשיא המדינה הוא כיהן גם כשר חינוך, והיה גם מורה, משורר, מחזאי ומעל הכל אב מסור לשני ילדיו.

מסע הלמידה שולב בתוך תכני הלימוד הרלוונטיים לתלמידים. כך תלמידי כיתות ב'-ג' למדו כיצד לכתוב מכתב וכיצד יש לשאול שאלות. המשימה שקיבלו אחר כך הייתה לכתוב מכתב לארז, בנו של יצחק נבון ז"ל, ולשאול בו שאלות על אביו. ארז נבון הוזמן לבית הספר שבועיים לפני תום המסע ובשיחה אישית עם התלמידים ענה על שאלותיהם שעסקו בעיקר בילדותו בבית הנשיא.

בשלב הבא חשבו התלמידים על מאפייני בית הספר בו ומה הם רוצים שיבוא לידי ביטוי בסמל בית הספר, וציירו מספר הצעות. בנוסף, התקיים שיח כיתתי בו צוינו מילים שונות שמאפיינות מבחינתם את ביה"ס, בהן מסע, בחירה, צמיחה, למידה, שיתוף, קירות אלכסוניים ועוד. הציורים והמילים הועברו לשניים מהורי בית הספר, שהם מעצבים גרפיים במקצועם, שירן בחרי ושגיא בלומברג, והם יצרו ארבעה סמלים שונים לבחירה.

בבוקר שישי האחרון בחרו התלמידים והצוות את הסמל המועדף עליהם בבחירות חשאיות. לאחר מכן הגיעו הוריהם וגם הם הצביעו.

במקביל, כתבו תלמידי כיתות ב'-ג' שיר בית ספרי והוא הולחן ע"י דנה רובינשטיין, אמו של תלמיד כיתה ב', ותלמידי בית הספר שרו את השיר בסופו של הטקס הבית ספרי.

ראש העיר משה פדלון אמר בטקס "תהליך הלמידה והטקס מהווים דוגמה לשיתוף פעולה טוב בין הילדים, הצוות החינוכי וההורים, שהצליחו להפוך רעיונות ומידע לסמל שיבטא גם את הרוח של ביה"ס וגם את הדרך של הנשיא החמישי שלנו יצחק נבון".

מנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא "מרגש לראות כיצד בחירת סמל לבית ספר הצליחה לעורר כזו פעילות חינוכית מרתקת ומעשירה שהילדים, המורים וההורים היו מעורבים בה בצורה כל כך אינטנסיבית".

עוד כתבות שיעניינו אותך
ההצלחה הבינלאומית הגדולה של להקת המחול קמע חוזרת לבמה כרמינה בורנה
כוריאוגרפיה: תמיר גינץ | מוזיקה: קרל אורף לקראת סיבוב הופעות...
פרויקט חלוקת המצרכים הגדולה של משפחתו של חלל סיירת גבעתי למען משפחות מעוטות יכולת
סמ"ר אורי ג‘רבי ז״ל, שלחם בסיירת גבעתי ונפל בלחימה בעזה,...
בשורה אופטימית לתושבי השרון: בדיקת דם פשוטה תאפשר אבחון מוקדם של אלצהיימר
הבדיקה כבר זמינה בישראל וניתן לבצעה במעבדת AML בהרצליה "אבחון מבוסס...
חוגגים את סדר פסח בלולה מרטין
מסעדת לולה מרטין מקדש לדגים ומאכלי ים בהרצליה מציעה ארוחת...
בתערוכת התיירות הבינלאומית: הרצליה יוצאת בקמפיין חדש וקוראת לנו לבוא לגלות את האוצר שלה
תערוכת התיירות הבינלאומית IMTM 2024, שנפתחה הבוקר בתל אביב, מציינת...
סוגיות מורכבות במשפט הפלילי
עו"ד מעצרים מתמחה בייצוג והגנה על אנשים שנעצרו על ידי...
סירים בים: תחרות סירים ומפרשים בפעם התשיעית בהשתתפות חיילים, חיילות ומפונים מקיבוץ מפלסים
בסופ"ש האחרון, התקיימה בפעם התשיעית תחרות השיט המסורתית "סירים ומפרשים"...
קרנבל פורים ומסכות: יצירת מסיכות, פינת צילום , מתחם איפור, הכנת אוזני המן ועוד- כניסה חופשית
נתניה מה: קרנבל פורים כולל 4 מתחמים עיקריים סביב נושאי החג: ממתקים...
יזמי המחר של הרצליה
האקתון חגיגי לציון "100 שנים להרצלייה" התקיים השבוכ לכ-300 מתלמידי...
תלמידי תיכון ״הראשונים״ הרצליה התנדבו למען משפחות חיילי המילואים
בחמישי האחרון התקיים מפגש תיכונים דתיים ושאינם דתיים לשם קידום...