Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

דוח שנתי למס הכנסה

דוח שנתי למס הכנסה
קרדיט: Pixabay

דוח שנתי למס הכנסה או בשמו השני: טופס 1301 הוא דוח אשר מגישים פעם בשנה למס הכנסה והמטרה שלו היא לשקף את כל הפעילות הכלכלית של השנה הקודמת. את הדוח יש להגיש עד ה30.4 בשנה העוקבת והוא מאגד בתוכו את כל ההכנסות וההוצאות כגון: הוצאת על שכר עובדים עסק, רווחי העסק, הפרשות לביטוחים שונים ועוד.

חשוב שלא להקל ראש בדוח המדובר. מדובר על דוח חשוב מאוד למס הכנסה כאשר המטרה שלו היא מעקב אחר הפעולות הכלכליות של העסק במהלך השנה ובהתאם לכך, חישוב המס שצריך לשלם עבור אותה השנה או החזר המס שמגיע לכם. מעבר לכך, החוק מחייב להגיש דוח שנתי כך שאין יותר מדי ברירות.

מי צריך להגיש דוח שנתי והאם כדאי להגיש דוח שנתי באופן עצמאי?

בעל עסק עצמאי בין מדובר על עוסק מורשה ובין אם מדובר על עוסק פטור, נדרש להגיש דוח שנתי למס הכנסה לעוסק פטור או לעוסק מורשה. לא מעט בעלי עסקים תוהים האם כדאי  להם  להגיש את הדוח באופן עצמאי וכך לחסוך בעצם את הסכום הכספי הנדרש על שירותיו של רואה חשבון או שמא כדאי להיעזר ברואה חשבון. גם כאשר מדובר על עוסק פטור וגם כאשר מדובר על עוסק מורשה, על אף שניתן להגיש את הדוח באופן עצמאי, לא כדאי לעשות זאת. חשוב לדעת כי העונש על העלמת מס הוא עונש לא קל והוא יוטל גם על עסק שהעלים מס בשוגג, על ידי כך שמילא דוח שנתי למס הכנסה עם טעויות. בכדי להימנע מטעויות בדוח ובכדי שהוא ישקף בצורה הברורה ביותר בהתאם לדרישות את החוק את כל מה שהוא צריך לשקף, כדאי מאוד לבחור בשירותיו של רואה חשבון מקצועי ומנוסה.

קרדיט: Pixabay

השלכות של אי הגשת דוח שנתי למס הכנסה

חובת ההגשה של הדוח כאמור היא עד ה30 באפריל בכל שנה, כאשר אם  יש צורך רואה החשבון שלכם יכול לפנות לפקיד השומה ולקבל דחייה במועד ההגשה. בכל מקרה, הדבר חייב להיות מותאם עם הרשויות. אם פקיד השומה לא מקבל את הדוח בזמן הוא יכול לעשות אחד מהדברים הבאים או את שניהם:

בהליך אזרחי הוא עלול להטיל על בעל העסק או על החברה קנס שהגובה שלו מחושב על פי כל חוד איחור בהגשת הדוח. הקנס יכול להגיע לסכום משמעותי מאוד של אלפי שקלים בחודש והוא ניתן באופן אוטומטי. הקנס לא מונע הגשת כתב אישום פלילי, במקרה שהוא לא משולם או במידה ומס הכנסה סבור שההפרעה מכוונת בכדי להתחמק מתשלומי מס.

דבר נוסף הוא שפקיד השומה עלול לקבוע את שומת מס הכנסה באופן שרירותי על פי ראות עיניו. מדוב על שומה שלא משתלמת לנישום.

חשוב לדעת כי הדוח חייב להיות תקין ונכון וגם אם יש בו בעיות טכניות הוא עלול להתקבל בצורה לא טובה על ידי הרשויות ולהיחשב לעברות שעלולות לגרור הליך פלילי.

איזה עוד דוחות מגישים?

כאשר מדובר על עוסק פטור, מלבד דוח שנתי למס הכנסה עליו להגיש גם הצהרה למע"מ. מדובר על דיווח על מחזור העסקאות לשנה החולפת. יש להגיש את ההצרה המדוברת גם אם לא היו הכנסות בתור עוסק פטור. כמו כן, יש לצורך לצרף לדוח שנתי למס הכנסה דוחות של כל ההוצאות של העסק בשנה החולפת, ההכנסות של העסק בשנה החולפת ועוד.

 

 

עוד כתבות שיעניינו אותך
איך לבחור את האדם שיוביל את אירוע סיום הרווקות שלך?
מסיבות רווקות הן אירוע כיפי, משמח ומצחיק. הוא צריך להיות...
באילו מקרים כדאי לפנות אל עורך דין לנפגעי פעולות איבה?
מאז קום המדינה נרצחו אלפי אזרחים בפעולות איבה, עוד עשרות...
אולם לאירועים קטנים
פעמים רבות כשאנחנו רוצים לעשות אירוע קטן, לא ברור לנו...
באילו מקרים ניתן להגיש התנגדות לצו קיום צוואה?
צוואות וירושות הן תחום מורכב מאוד. ראשית, יש לא מעט...
סרטן שד גרורתי - השפעות נפשיות ורגשיות
קבלת אבחנה של סרטן שד גרורתי היא חוויה טראומטית ביותר...
להתגרש ללא מאבקים מיותרים
המשפט הראשון שבני זוג אומרים בדרך כלל לעורכי הדין שעוסקים...
המדריך המלא להערכת שווי נכס: כל מה שצריך לדעת
החשיבות של הערכת שווי נכס הערכת שווי נכס היא תהליך מכריע...
ניהול מבנים
ניהול מבנים - חווית ניהול בניינים מושלמת
כיום לנושא של ניהול מבנים יש חשיבות גדולה ממספר סיבות....
באילו מקרים כדאי לפנות לעזרת עו"ד לענייני משפחה?
דיני משפחה הוא תחום רחב יריעה. בהתאם, יש גם מגוון...
סדנאות להכנת סושי וקייטרינג פרטי אצלכם בבית
מידי פעם אתם מרגישים את הצורך לצאת מהשגרה? אתם אוהבים...