Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

יוצרים שאסור לפספס: דיוויד סיימון

יוצרים שאסור לפספס: דיוויד סיימון

הכירו את דיוויד סיימון, אחד היוצרים המבריקים והאיכותיים ביותר שפועל בתור הזהב של סדרות טלוויזיה ואחראי בעיני רבים לאחד הסדרות הטובות ביותר בהיסטוריה –  "הסמויה".

דיוויד סיימון נולד ב-9 בפברואר 1960 בוושינגטון, הוא סופר ידוע, עיתונאי מוכר, תסריטאי ומפיק טלוויזיה. סיימון מוכר בזכות הסדרות שלו אשר עוסקות בעוולות חברתיות ברחבי ארצות הברית, כך לדוגמה הוא יצר את סדרת המופת "הסמויה" (The Wire), הסדרה שודרה גם בישראל וזכתה להצלחה כבירה. כמו כן, סיימון אחראי לסדרות איכותיות ומומלצות נוספות כמו "דרוש גיבור", "הצמד", "טרמיי" ומיני סדרת המלחמה הנקראת " דור מזוין".

יוצרים שאסור לפספס: דיוויד סיימון

רקע כללי

סיימון, האחראי על סדרות מומלצות ואיכותיות כמו "הסמויה", נולד בוושינגטון הבירה, בנם של עקרת בית ועיתונאי לשעבר. הוא גדל במשפחה יהודית עם שורשים עמוקים מהונגריה. במרץ 1977 כאשר הוא למד בתיכון, הוא חווה רגעי אימה כאשר אביו הוחזק כבן ערובה יחד עם 140 אנשים נוספים בזמן מתקפת הטרור של התנועה החנפית בוושינגטון.

סיימון החל את קריירת הכתיבה שלו כבר בתיכון כאשר כתב תכנים מגוונים לעיתון בית הספר, גם במהלך לימודיו באוניברסיטת מרילנד הוא כתב וגם ערך את העיתון הסטודנטיאלי הנפוץ –  The Diamondback, כך הוא גם הכיר את היוצר והכתב דיוויד מיילס.

לאחר לימודיו הוא עבד ככתב משטרתי בעיתון בולטימור סאן, הוא התמקד במשך 12 השנים בהן עבד ככתב בעיתון בעיקר בתחום הפשיעה. בשנת 1987 סיימון לקחת חלק פעיל בשביתה של כותבי העיתון לאחר שורת קיצוצים בהטבות שהוענקו להם בעיתון, הוא נותר כעוס אחרי השביתה ובחר לקחת חופשה ארוכה בטענה שברצונו לכתוב ספר.

ספרו הראשון יצא לאור בשנת 1991 ונקרא "רצח: שנה ברחובות ההרג", הספר מבוסס על חוויותיו לאחר שליווה את הבלשים במחלקת הרצח במשטרת בולטימור. הספר זכה בפרס אדגר בשנת 1992. בהמשך סיימון סייע בכתיבת ובהפקת הספר לסדרת טלוויזיה מצליחה יחד עם חברו דיוויד מיילס, הסדרה גרפה פרסים רבים, וגם סיימון זכה לפרס סופר הטלוויזיה המצטיין של פסטיבל אוסטין בשנת 2010.

סיימון יצר, הפיק, ערך ושימש ככתב ראשי בכל חמש העונות של סדרת הטלוויזיה המצליחה "הסמויה", זו סדרת דרמה אמריקאית בהמשכים, העלילה מתרחשת בבולטימור שבמרילנד, ושודרה ברשת HBO.

סדרות מומלצות של היוצר

מלבד סדרת "הסמויה" הנחשבת ליצירת מופת העוסקת בפשיעה בבולטימור, דיוויד סיימון אחראי גם לסדרות איכותיות ופופולריות כמו "הצמד", זו סדרה בת שלוש עונות העוסקת בתעשיית הפורנו בשנות ה-70. כמו כן, הוא יצר והפיק את סדרת הטלוויזיה "טרמיי", הסדרה ששודרה ב-HBO עוסקת בחיי התושבים של ניו אורלינס כשלושה חודשים לאחר הוריקן קתרינה, אחת הסופות הקשות והקטלניות ביותר בהיסטוריה של ארצות הברית.

סיימון הוא ללא ספק יוצר מוערך ומוכשר, לאור הצלחת הסדרות הקודמות הוא המשיך להפיק סדרות חדשות נוספות, כולן מומלצות לצפייה ואת מרביתן ניתן לראות גם בישראל. כדאי לכם לצפות גם בסדרה "דרוש גיבור", הסדרה עוסקת בנושא הדיור הציבורי בעיר יונקרס שבמדינת ניו ורק במהלך שנות ה-80.

עוד כתבות שיעניינו אותך
איך לבחור את האדם שיוביל את אירוע סיום הרווקות שלך?
מסיבות רווקות הן אירוע כיפי, משמח ומצחיק. הוא צריך להיות...
באילו מקרים כדאי לפנות אל עורך דין לנפגעי פעולות איבה?
מאז קום המדינה נרצחו אלפי אזרחים בפעולות איבה, עוד עשרות...
אולם לאירועים קטנים
פעמים רבות כשאנחנו רוצים לעשות אירוע קטן, לא ברור לנו...
באילו מקרים ניתן להגיש התנגדות לצו קיום צוואה?
צוואות וירושות הן תחום מורכב מאוד. ראשית, יש לא מעט...
סרטן שד גרורתי - השפעות נפשיות ורגשיות
קבלת אבחנה של סרטן שד גרורתי היא חוויה טראומטית ביותר...
להתגרש ללא מאבקים מיותרים
המשפט הראשון שבני זוג אומרים בדרך כלל לעורכי הדין שעוסקים...
המדריך המלא להערכת שווי נכס: כל מה שצריך לדעת
החשיבות של הערכת שווי נכס הערכת שווי נכס היא תהליך מכריע...
ניהול מבנים
ניהול מבנים - חווית ניהול בניינים מושלמת
כיום לנושא של ניהול מבנים יש חשיבות גדולה ממספר סיבות....
באילו מקרים כדאי לפנות לעזרת עו"ד לענייני משפחה?
דיני משפחה הוא תחום רחב יריעה. בהתאם, יש גם מגוון...
סדנאות להכנת סושי וקייטרינג פרטי אצלכם בבית
מידי פעם אתם מרגישים את הצורך לצאת מהשגרה? אתם אוהבים...