Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

ייעוץ לימודים- עשה זאת בעצמך

ייעוץ לימודים- עשה זאת בעצמך
קרדיט - Canva

בעבר הרחוק היו אנשים לומדים מקצוע מאבא שלהם, ובמקרים חריגים במיוחד- מהסבא. הנגר היה מלמד את בנו לדפוק פטיש במסמר ולבנות ארון מדיקטים מדויקים, הסנדלר היה מלמד את הבן לחבר רצועות עור ולהדביק ולתפור אותם חזק, והאיכר היה מלמד את ילדיו מתי היא עונת הזריעה וכמה צריך להשקות את השדה בכל בוקר. במקרה שלא התחברת למה שאבא שלך עשה מבוקר עד ליל, הלכת לשוק וחיפשת מישהו שילמד אותך את מלאכתו, אולי אותה אהבת יותר ואולי גם זה לא פתר את בעייתך, אבל אלו היו החיים אז, לטוב ולמוטב. היום יש בידינו את הבחירה רבת האפשרוית בין מגון עצום של מקצועות תעסוקה, אבל לא תמיד ההיצע הרחב מצליח לענות על שאלתנו- מה ללמוד ובמה כדאי לנו לעסוק. בשביל זה נוצר מקצוע מיוחד ושמו- ייעוץ תעסוקתי. היועץ יספר לכם האם כדאי לכם ללמוד קורס מיגון ואבטחה או דווקא קורס מחשבים, לעסוק בתחומי הרפואה או דווקא בתחומי הכלכלה, למה זה חשוב?

סיפוק והגשמה עצמית

המקצוע שלך הוא מה שאתה מביא לעולם, ובמיוחד- מה שאתה עושה במשך שעות ארוכות מחייך, ומה שמעסיק את מוחך הרבה יותר מסכום השעות שאתה מקדיש לו בפועל. לכן, אם יהיה זה מקצוע שאינו תואם את אופייך, ואינו מביא לידי ביטוי את אישיותך העצמית, אתה עלול לחוש מבוזבז, ללכת כל בוקר לעבודה ללא חשק ואט אט להיכנס למצב רדום, מיובש ואפילו מעט דכאוני. למה זה ככה? מפני שאדם זקוק להתחבר למעשה ידיו. הבעיה העיקרית היא שלימודי מקצוע היום אינם עניין של מספר ימים בחנות של אבא, אלא דורשים זמן, וכמובן- כסף. אחרי שהשקעת אותם במקצוע X, יהיה לך קשה מאד לגלות שבשטח אתה מרגיש חוסר סיפוק ועליך ללמוד מחדש מקצוע אחר. אז אם למשל אתה מחפש קורס טכנאים בדרום, או אולי את מחפשת קורס מזכירה רפואית בצפון, כדאי לכם לבדוק רגע קודם- האם אכן זהו המקצוע שיהיה נכון עבורכם.

איך יודעים

אפשר ללכת ליועץ תעסוקתי, הוא ילמד מעט את האופי שלכם באמצעות שיחה פתוחה וגם מספר מבחנים שייתן לכם למלא, ובאמצעות אלה יענה לכם מהו המקצוע שיביא את האופי והכישורים שלכם לידי ביטוי וימלא אתכם סיפוק. אפשר גם לשבת עם עצמך ולנסות לענות על השאלה הזאת לבד. יש סיכוי גדול שהתשובה לכך תפתיע אתכם ותשנה את החלטתכם בנוגע לבחירת המקצוע. בכל מקרה- לכו על המכללה לניהול, יש לנו הכל בשבילכם.

עוד כתבות שיעניינו אותך
מארז מפנק ויוקרתי לאישה - MiliGifts
אתם מכירים גברים שלא רוצים מידי פעם לפנק את בנות...
איך תעצבו את משרד החלומות שלכם?
תמיד רציתם להקים משרד הייטק ועכשיו, בשעה טובה, אתם עושים...
איך לייעל תהליכי בנייה בשיטות האדריכלות הירוקה?
תכנון מבנים עם השפעה שלילית מועטה על עולם הטבע הוא...
הפירור המרנין על קינוח האירוע שלכם
אירוע חגיגי ומרשים דורש תכנון קפדני עד לפרטים הקטנים ביותר....
ניהול נכסים- מה זה אומר בדיוק?
אם יש לכם נכס, בין אם פרטי ובין אם מסחרי,...
מה חשוב לדעת לפני טיפול דיקור סיני?
בשנים האחרונות טיפולי דיקור סיני הפכו נפוצים. גברים ונשים בכל...
קבלת השבת חוזרת לנמל קיסריה בהובלת בית תפילה ישראלי
ימי שישי בחודשים מאי ויוני, בשעה 17:30 הכניסה חופשית בימים אלה...
מה חשוב לדעת לפני חקירת מצ"ח
ממש כמו באזרחות, גם בצבא אתם עלולים למצוא את עצמכם...
כל מה שצריך לדעת על מטף אש
בכל מקום ששוהים בו אנשים צריך להיות לפחות מטף אש...
ייעוץ לימודים- עשה זאת בעצמך
בעבר הרחוק היו אנשים לומדים מקצוע מאבא שלהם, ובמקרים חריגים...