Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

כל מה שרציתם לדעת על השמנת יתר

כל מה שרציתם לדעת על השמנת יתר
קרדיט: Canva

השמנת יתר היא מצב שבו לאנשים יש יותר מדי שומן בגוף, כאשר לרוב זה נגרם מאכילת יותר קלוריות ממה שהגוף שורף, כמו גם כתוצאה מבעיות רפואיות שונות, לחצים נפשיים ועוד כהנה וכהנה סיבות. ישנם גורמים רבים שעלולים להגביר את הסיכון להשמנה, כמו גיל, גנטיקה והרגלי חיים לא בריאים כמו עישון וחוסר פעילות גופנית.

השמנת יתר עלולה להוביל לבעיות בריאות חמורות, כולל סוכרת, מחלות לב וסרטן. עם זאת, אכילת מזון בריא ופעילות גופנית יכולים לסייע במניעת השמנת יתר. בתוך כך, גם חשוב להבין שהפעילות הגופנית, בריאה ככל שתהיה, לא תמיד תהיה מסוגלת למנוע מצבי השמנת יתר. למשל, במקרים של בעיות בבלוטת התריס.

בעיות בבלוטת התריס יכולות להוביל להשמנת יתר?

בלוטת התריס היא בלוטה קטנה בצורת פרפר הנמצאת בבסיס הצוואר שמייצרת הורמונים המווסתים את חילוף החומרים. אם בלוטת התריס אינה פועלת כראוי, זה יכול להוביל להיפותירואידיזם (רמות נמוכות של הורמון בלוטת התריס) או היפר-תירואידיזם (רמות גבוהות של הורמון בלוטת התריס).

תת פעילות בלוטת התריס עלולה לגרום לעלייה במשקל ולעייפות. כמו כן, פעילות יתר של בלוטת התריס יכולה להוביל לירידה במשקל ולתיאבון מוגבר. בעיות רפואיות בבלוטת התריס הן לא תמיד הגורם להשמנה. עם זאת, הן עשויות לתרום לעלייה במשקל אם מפריעות ליכולת של הגוף לווסת את חילוף החומרים שלו.

בלוטת התריס שאינה מתפקדת בצורה תקינה, עשויה לייצר מספיק הורמונים T3 ו-T4, מה שעלול להוביל לחוסר איזון בחילוף החומרים ולעלייה במשקל. הסיבה לכך היא, שהורמונים אלו שולטים במהירות שריפת הקלוריות וכמות האינסולין המיוצר בגוף. כתוצאה מכך, הגוף יאגור יותר שומן וישרוף פחות קלוריות ממה שהוא צריך.

קרדיט: Canva

כיצד בודקים השמנת יתר?

השמנת יתר היא מצב המתאפיין בהצטברות של שומן בגוף במידה שעלולה להשפיע לרעה על הבריאות. וכדאי לאבחן השמנת יתר, יש לענות על הקריטריונים שכבר שנים משמשים כמדד מסת הגוף (BMI), מה שמשמש למדידת השמנת יתר. BMI מחושב בנוסחה הבאה: משקל בקילוגרמים חלקי גובה במטרים. לאחר מכן, תוצאות ה-BMI של אדם מסווגות כתת משקל, משקל תקין, עודף משקל או השמנת יתר.

בסופו של דבר, השמנת יתר היא מחלה כרונית שעלולה להוביל לבעיות בריאות רבות אחרות. זה יכול להשפיע על הבריאות הנפשית והפיזית של האדם ולהקשות עליו את החיים. השמנת יתר נגרמת מגורמים רבים, כולל גנטיקה, אורח חיים ונסיבות סביבתיות.

מה הבעיות שעשויות להתפתח כתוצאה מהשמנת יתר?

השמנת יתר מגבירה את הסיכון למחלות לב, שבץ מוחי, סוכרת מסוג 2 וסוגי סרטן מסוימים. אם אתם סובלים מהשמנת יתר או עודף משקל, חשוב לרדת במשקל על מנת להפחית את הסיכון למחלות אלו. תוכלו לקבוע תוכנית עבודה אצל דיאטנית, לבדוק הליכים כירורגיים ועוד. בסופו של דבר, חשוב לטפל בבעיה זו ולא לדחות אותה.

עוד כתבות שיעניינו אותך
איך לבחור את האדם שיוביל את אירוע סיום הרווקות שלך?
מסיבות רווקות הן אירוע כיפי, משמח ומצחיק. הוא צריך להיות...
באילו מקרים כדאי לפנות אל עורך דין לנפגעי פעולות איבה?
מאז קום המדינה נרצחו אלפי אזרחים בפעולות איבה, עוד עשרות...
אולם לאירועים קטנים
פעמים רבות כשאנחנו רוצים לעשות אירוע קטן, לא ברור לנו...
באילו מקרים ניתן להגיש התנגדות לצו קיום צוואה?
צוואות וירושות הן תחום מורכב מאוד. ראשית, יש לא מעט...
סרטן שד גרורתי - השפעות נפשיות ורגשיות
קבלת אבחנה של סרטן שד גרורתי היא חוויה טראומטית ביותר...
להתגרש ללא מאבקים מיותרים
המשפט הראשון שבני זוג אומרים בדרך כלל לעורכי הדין שעוסקים...
המדריך המלא להערכת שווי נכס: כל מה שצריך לדעת
החשיבות של הערכת שווי נכס הערכת שווי נכס היא תהליך מכריע...
ניהול מבנים
ניהול מבנים - חווית ניהול בניינים מושלמת
כיום לנושא של ניהול מבנים יש חשיבות גדולה ממספר סיבות....
באילו מקרים כדאי לפנות לעזרת עו"ד לענייני משפחה?
דיני משפחה הוא תחום רחב יריעה. בהתאם, יש גם מגוון...
סדנאות להכנת סושי וקייטרינג פרטי אצלכם בבית
מידי פעם אתם מרגישים את הצורך לצאת מהשגרה? אתם אוהבים...