Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

למה גברים כמעט ולא סובלים מצלוליט ומה אפשר לעשות אם כן?

למה גברים כמעט ולא סובלים מצלוליט ומה אפשר לעשות אם כן?
קרדיט תמונה: shutterstock

צלוליט היא תופעת שפוקדת גברים באחוזים נמוכים משמעותית מנשים. ממה נובע ההבדל ואיך בכל זאת ניתן להתמודד עם התופעה אם אתם באותו אחוז גברים שסובל ממנה?  

צלוליט הוא ללא ספק אחד הנושאים המדוברים ביותר בעולם היופי כיום, אך השיח סביבו מתמקד כמעט באופן מוחלט בנשים, ופחות בגברים. הסיבה לכך היא שהתופעה הזו פוקדת בעיקר נשים –  90% מהן לעומת פחות מ-10% גברים. בכתבה זו ננסה לעמוד על הסיבות לכך וכן על סוגי טיפול בצלוליט הקיימים כיום שעשויים לסייע גם לגברים המתמודדים עם התופעה. 

מדובר בהצטברות של תאי שומן ברקמות התת-עוריות בגוף, שיוצרת מראה גבשושי מעל פני העור ורווחת בעיקר באזורי הישבן, הירכיים, הזרועות והבטן.

צלוליט: למה נשים כן וגברים כמעט שלא

צלוליט כידוע הוא הצטברות של תאי שומן ברקמות התת-עוריות בגוף, שיוצרת מראה גבשושי מעל פני העור ורווחת בעיקר באזורי הישבן, הירכיים, הזרועות והבטן. תופעה אשר לפי המחקרים, מופיעה בכ-90% מהנשים בפחות מ-10% מהגברים. מדוע הבדל כה משמעותי? ובכן, זה לא סוד שנשים בנויות אחרת מגברים. עורן של נשים הוא דק יותר, ובשל ההורמונים הנשיים, הן צוברות יותר רקמות שומן מגברים ובמיוחד באזורי הישבן, הירכיים והזרועות, היכן שהצלוליט נפוץ. 

עוד הבדל פיזיולוגי שעשוי להסביר את ההבדל בין גברים ונשים הוא האופן שבו מסודרים תאי השומן ברקמת החיבור התת-עורית. אצל נשים תאי השומן מסודרים באופן אנכי ואם הם פורצים אל העור הם יוצרים מראה גבשושי. אצל גברים לעומת זאת, תאי השומן מסודרים בצורת שתי וערב, באופן שיכול למנוע מתופעת הצלוליט להתפתח אצלהם. יחד עם זאת, גם גברים יכולים לסבול מהתופעה, אם כי בהיקף נמוך משמעותית, והסיבות לכך עשויות להיות בין היתר:

  • גנטיקה.
  • בעיות בזרימת הדם – היכולת של הגוף לפרק שומנים הופכת קטנה ככל שזרימת הדם חלשה יותר, עניין אשר גורם לתאי השומן להיכלא בין הנוזל הבין-תאי לבין סיבי הקולגן וליצור את מראה הצלוליט.
  • עודף משקל – ככל שהמשקל גבוה יותר, כך נוצרים יותר עודפי שומן בגוף, עניין אשר מעלה את הסיכון להתפתחות צלוליט.
  • פעילות גופנית מועטה – כשלא מבצעים מספיק פעילות גופנית, חלה ירידה בזרימת הדם, עניין אשר מקשה כאמור על תהליך פירוק השומנים בגוף.

אילו טיפולים קיימים כיום לצלוליט?

הטיפולים בצלוליט מתחלקים לשני סוגים עיקריים: טיפולים טבעיים, שרובם דורשים שינויים באורח החיים ושיתאימו לנשים וגברים כאחד, וטיפולים שמתבצעים בקליניקות. בין שיטות הטיפול הטבעיות ניתן למנות:

  • עיסוי לימפתי – מטרתו של העיסוי היא לשפר את זרימת הדם לרקמות, וכך למעשה לסייע בפירוק מצבורי הצלוליט. 
  • ירידה במשקל – ירידה במשקל אמנם אינה מסייעת להיפטר מצלוליט באופן ספציפי, אך היא בהחלט עשויה לשפר את המראה שלו או לעיתים למנוע ממנו להתפתח. 
  • פעילות גופנית – מעבר לעובדה שפעילות גופנית סדירה בריאה לכל אדם, יש לזכור כי פעילות גופנית מסייעת הן בחיטוב הגוף והן ביצירת זרימת דם טובה ואיכותית יותר לחלקי הגוף השונים, עניין אשר מסייע במניעת צלוליט.
  • פילינג או קרמים המכילים קפאין – קפאין הוא כידוע חומר ממריץ, שביכולתו להגביר את זרימת הדם וכך לסייע בפירוק הצלוליט.
  • הקפדה על תזונה נכונה – הקפדה על תזונה מאוזנת ועל שתייה מספקת של מים תסייע בהמרצת המטבוליזם ותתרום לתהליכי פינוי הפסולת מהגוף, וכך למעשה תשפיע גם על מראה הצלוליט.

טיפולים בקליניקות:
חוץ מאלה, קיימים גם לא מעט טיפולים מתקדמים שיכולים לסייע בטשטוש הצלוליט. רוב הטיפולים פונים בעיקר לנשים, משום שהן האחוז הגבוה יותר באוכלוסייה שסובל מתופעה זו. עבור גברים הסובלים מן התופעה והמתעניינים בסוגי הטיפול הללו, חשוב להתייעץ קודם עם איש המקצוע באשר לטיפול המתאים ביותר, שכן עורם של גברים נוטה להיות עבה יותר מזה של נשים – ועניין זה עשוי להשפיע על תוצאות הטיפול. איש המקצוע יוכל לבחון את מצב הצלוליט הספציפי אצלכם ואת עובי העור שלכם וביחד להחליט איזה טיפול עתיד להראות את התוצאות הטובות ביותר. בין הטיפולים המוצעים בקליניקות ניתן למנות:

  • מזותרפיה – מזותרפיה הוא טיפול שמתבצע באמצעות מכשיר מכני שמכיל מחטים זעירות. באמצעות הפציעה הקלה שהמחטים הזעירות הללו יוצרות על פני העור, ניתן למעשה להחדיר אל עומקו מגוון של חומרים שיסייעו להזין אותו מבפנים, לפרק את תאי הצלוליט ואף לעודד צמיחה של תאים בריאים.
  • מכשירים שמבוססים על גלי מיקרו – מכשירים אלה עושים שימוש בגלי מיקרו ממוקדים, שמגיעים לשכבת השומן התת-עורית והורסים אותה. הטיפול באמצעות המכשירים הללו אורך כשעה, אינו כרוך בכאב או בזמן החלמה, ויש לחזור עליו כשלוש-ארבע פעמים לקבלת תוצאות מקסימליות. 
  • טיפול בוואקום – טיפול בוואקום מדמה במהותו עיסוי לימפתי, אם כי הוא עוצמתי יותר באופן משמעותי. הטיפול אורך כשעה ויש לחזור עליו לפחות אחת לשבוע למשך מספרים חודשים על מנת ליהנות מתוצאות. 

צלוליט – לא גזרת גורל 

קל להבין כי למרות שזו אמנם תופעה מדוברת יותר אצל נשים, ישנם לא מעט גברים שמתמודדים איתה, אך זו אינה גזרת גורל. ככל שהטכנולוגיה מתפתחת, כך נולדים יותר ויותר טיפולים שמסייעים להתמודד עם הצלוליט, לרוב באופן לא פולשני או מכאיב, ולתרום למראה עור חלק יותר. 

עוד כתבות שיעניינו אותך
איך לבחור את האדם שיוביל את אירוע סיום הרווקות שלך?
מסיבות רווקות הן אירוע כיפי, משמח ומצחיק. הוא צריך להיות...
באילו מקרים כדאי לפנות אל עורך דין לנפגעי פעולות איבה?
מאז קום המדינה נרצחו אלפי אזרחים בפעולות איבה, עוד עשרות...
אולם לאירועים קטנים
פעמים רבות כשאנחנו רוצים לעשות אירוע קטן, לא ברור לנו...
באילו מקרים ניתן להגיש התנגדות לצו קיום צוואה?
צוואות וירושות הן תחום מורכב מאוד. ראשית, יש לא מעט...
סרטן שד גרורתי - השפעות נפשיות ורגשיות
קבלת אבחנה של סרטן שד גרורתי היא חוויה טראומטית ביותר...
להתגרש ללא מאבקים מיותרים
המשפט הראשון שבני זוג אומרים בדרך כלל לעורכי הדין שעוסקים...
המדריך המלא להערכת שווי נכס: כל מה שצריך לדעת
החשיבות של הערכת שווי נכס הערכת שווי נכס היא תהליך מכריע...
ניהול מבנים
ניהול מבנים - חווית ניהול בניינים מושלמת
כיום לנושא של ניהול מבנים יש חשיבות גדולה ממספר סיבות....
בשורה אופטימית לתושבי השרון: בדיקת דם פשוטה תאפשר אבחון מוקדם של אלצהיימר
הבדיקה כבר זמינה בישראל וניתן לבצעה במעבדת AML בהרצליה "אבחון מבוסס...
באילו מקרים כדאי לפנות לעזרת עו"ד לענייני משפחה?
דיני משפחה הוא תחום רחב יריעה. בהתאם, יש גם מגוון...