Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מסגרות וקהילות לבוגרים

מסגרות וקהילות לבוגרים
קרדיט - Canva

ילדים אוטיסטים מתמודדים עם מספר אתגרים – בעיקר כאלו המקשים עליהם להשתלב במסגרות רגילות – שמלווים אותם, לרוב, גם אל חייהם הבוגרים. בעודם גדלים ומתפתחים, ניתן למצוא מסגרות ייחודיות או תוכניות המהוות תמיכה נוספת מלבד בית הספר, בהן יוכלו לשמור על שגרה מסוימת ולקבל מסגרת המשלבת אנשים כמותם, שיכולים להזדהות עימם. לאחר שאותם ילדים מתבגרים, מגוון האפשרויות הולך ומצטמצם, דווקא באותן שנים קריטיות בהן אנשים מעוניינים להתחיל לבנות חיים עצמאיים, לעבוד, ללמוד וליצור קשרים חשובים. מסיבה זו, מסגרות כמו הוסטל לאוטיסטים בתפקוד גבוה או קהילות שונות הדואגות ליצור חברה עבור אנשים עם צרכים מיוחדים, הן חשובות מאין כמותם. מסגרות מסוג זה מספקות לא רק בסיס חברתי, אלא גם אפשרויות תעסוקה לאנשים עם צרכים מיוחדים.

החשיבות של מתן תעסוקה הולמת

שילוב אנשים עם צרכים מיוחדים בשוק העבודה תורם לא רק להם, אלא גם לחברות עצמן – מדובר בעובדים מסורים, אחראים וחרוצים עם מוסר עבודה גבוה. על ידי שילובם במקומות עבודה, אנשים עם צרכים מיוחדים יכולים להימנע מתחושת מודרות ובמקום זאת, להציג את כישוריהם. הזדמנויות העבודה הזמינות מגוונות ומתאימות למיומנויות, ליכולות ולתכונות האישיות הייחודיות של אנשים. יתרה מכך, שילובם בשוק העבודה ומתן מסגרת תומכת מביאים לתחושת נוחות ובטחון למשפחותיהם, בידיעה שיקיריהם תורמים לעצמם ולחברה. מסגרות לבוגרים עם צרכים מיוחדים הן קריטיות גם מבחינה חברתית, בשלב בחייו של האדם הבוגר בו הוא מעוניין לעזוב את בית הוריו ולהיות אדם עצמאי, מסגרות כאלו מאפשרות הקמת קשרים חברתיים בין חברי הקהילה לבין בני גילם וגם, לבין שאר החברה בתוך סביבה מקצועית.

עבדו עם המומחים כדי להבטיח את הטוב ביותר

מסגרות המיועדות לאנשים עם אוטיזם או צרכים מיוחדים מאפשרות להם לגלות ולנצל את כישרונותיהם החבויים, תוך תמיכה והכוונה הכרחית והתייחסות אליהם כאל חברים מוערכים בחברה. כנרת שירותי רווחה בע"מ, שהוקמה בשנת 1998 באזור הצפון, מציעה מגוון רחב של שירותים הנותנים מענה לאוכלוסיות מגוונות, לרבות נפגעי נפש ואנשים עם צרכים מיוחדים בתפקוד בינוני-גבוה. בין השירותים שלנו, אנו מספקים תוכניות מיוחדות למבוגרים על הספקטרום האוטיסטי, במטרה להקל על כניסתם למעגל העבודה, לפתח את מערך המיומנויות שלהם ולטפח קשרים חברתיים חדשים. הגישה שלנו מכשירה אנשים ונותנת להם את הכלים להתמודד עם אתגרים במקום העבודה, מציעה מגוון הזדמנויות עבודה ומספקת תמיכה והכוונה מתמשכת. אנו מאמינים מאוד בפוטנציאל של כל אדם לצמוח ולהצליח, ומבינים שמסגרת תומכת המשלבת חיזוק, הדרכה וסיוע היא חיונית להתפתחותו ולהתקדמותו.

עוד כתבות שיעניינו אותך
מטרות של תכנון פרישה
קצבאות המדינה אינן מספקות את התמיכה הכלכלית הדרושה לפרישה ראויה....
מה הם היתרונות של הדפסת חלקי תעשייה בתלת מימד?
היתרונות של הדפסות תלת מימד עבור דגמים לתעשייה מציבים אותן...
מה זה nlp ומה הופך את שיטת הטיפול הזו כל כך אפקטיבית
בשנים האחרונות עוד ועוד אנשים מתוודעים לעולמות ההתפתחות האישית. אנחנו...
איך לבחור את האדם שיוביל את אירוע סיום הרווקות שלך?
מסיבות רווקות הן אירוע כיפי, משמח ומצחיק. הוא צריך להיות...
באילו מקרים כדאי לפנות אל עורך דין לנפגעי פעולות איבה?
מאז קום המדינה נרצחו אלפי אזרחים בפעולות איבה, עוד עשרות...
אולם לאירועים קטנים
פעמים רבות כשאנחנו רוצים לעשות אירוע קטן, לא ברור לנו...
באילו מקרים ניתן להגיש התנגדות לצו קיום צוואה?
צוואות וירושות הן תחום מורכב מאוד. ראשית, יש לא מעט...
סרטן שד גרורתי - השפעות נפשיות ורגשיות
קבלת אבחנה של סרטן שד גרורתי היא חוויה טראומטית ביותר...
מארזי שוקולד ליום הולדת
מארזי שוקולד ליום הולדת
מתן מתנה לילדכם בתור מארז שוקולד מעודן וייחודי של שוקולטרי...
להתגרש ללא מאבקים מיותרים
המשפט הראשון שבני זוג אומרים בדרך כלל לעורכי הדין שעוסקים...