Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

ניתוח החלפת מפרק ירך – המדריך השלם לשיקום

ניתוח החלפת מפרק ירך – המדריך השלם לשיקום
קרדיט תמונה FREEPIK

כיום, אנחנו חיים בעולם בו מרבית האנשים עובדים בעבודות משרדיות ושוכחים להיות פעילים מעבר לשעות העבודה, דבר זה גורם לאנשים לפתח מה שנקרא "אורח חיים ישבני". למעשה, אנשים שוכחים, אך האדם בבסיסו הוא צייד ולקט ואינו נועד לשבת רוב שעות היום, דבר הבא לידי ביטוי בבעייתיות של אורח חיים הכולל ישיבה מרובה שכן, מוכח הקשר בינו לבין בעיות בריאותיות רבות. כחלק מבעיות אלו, נפוצות מאוד הבעיות בגפיים התחתונות שכן, ניתוחים להחלפה של מפרק הירך נחשבים לניתוחים מהנפוצים ברפואה. חשוב לציין כי ניתוחים אלו מצריכים שיקום מלא ובאותה נשימה, עליכם לזכור כי לא תמיד ידעו המטופלים לגשת אל תהליך השיקום על הצד הטוב ביותר. לכן, במטרה לוודא כי אתם אכן מבינים את הנושא לעומק, ריכזנו עבורכם טיפים מרכזיים בכל הנוגע לשיקום לאחר ניתוח להחלפת מפרק הירך. 

סיבות לחשיבות השיקום

כאמור, ניתוחי החלפת מפרק הירך נחשבים לבין הניתוחים הנפוצים ביותר בימים אלו. בדרך כלל, למחרת הניתוח המטופלים יעברו הדרכה של פיזיותרפיסט, אך חשוב לציין כי אין די בכך ועל מנת להשיג תוצאות איכותיות יש לערוך שיקום שלם. למעשה, שיקום לאחר ניתוח החלפת מפרק הירך יסייע רבות למטופלים לזרז את תהליך ההחלמה ואף גם יסייע בהקלה על הכאבים הכרוכים בהחלמה, שיפור טווח התנועה, חיזוק השרירים המייצבים ועוד. נוסף על כך, חשוב לציין כי ייתכנו לאחר ניתוחים שכאלו בעיות בשיווי המשקל ואף סחרחורות, בעיות כאלו אשר אינן נפתרות בשיקום רגיל שנערך על ידי פיזיותרפיה. אך אל דאגה, גם לכך יש פיתרון והוא עריכת פיזיותרפיה וסטיבולרית כאמצעי הטיפול העיקרי. למעשה, מדובר בפיזיותרפיה ייחודית, אשר שמה לה למטרה לטפל בבעיות נפוצות אלו, זאת על ידי מטפלים אשר הוסמכו במיוחד לשם פעולה זו.

דגשים בעת בחירת פיזיותרפיסט

כפי שציינו קודם לכן, שיקום לאחר ניתוח החלפת מפרק הירך הינו תהליך מורכב, כזה המצריך טיפול מסור ואמין ולכן, מן הראוי שתדעו כיצד לבצע את הבחירה הטובה ביותר עבורכם שכן, כשזה נוגע לבריאות הגוף תרצו להעניק לגופכם לא פחות מהטוב ביותר. תחילה, חשוב לציין כי תרצו לעבוד עם פיזיותרפיסט מוסמך בלבד, משום שרק איש מקצוע שכזה ידע כיצד לתת לכם מענה על בעיותיכם ולהתאים את תכנית השיקום לקצב הייחודי שלכם, שלא לדבר על כך שרק איש מקצוע מוסמך ישמור על בריאותכם ולא חלילה יפגע בה. לצערינו, השוק מוצף בשרלטנים בדיוק כפי שהוא מוצף באנשי מקצוע איכותיים ולכן, חשוב שתדעו קודם כל לחפש הסמכה מקצועית שמוכרת על ידי משרד הבריאות, על מנת לסנן מראש את אלו שלא יועילו לכם. נוסף על כך, חשוב לשים דגש על אופן זמינותו של המטפל, האם הוא גמיש מבחינת תכנוני זמנים? דבר זה חשוב במיוחד על מנת להבטיח את רצף המשכיות הטיפול, מאחר וכל עיכוב בתהליך השיקום רק יקשה עליכם להשלים אותו. 

עוד כתבות שיעניינו אותך
איך לבחור את האדם שיוביל את אירוע סיום הרווקות שלך?
מסיבות רווקות הן אירוע כיפי, משמח ומצחיק. הוא צריך להיות...
באילו מקרים כדאי לפנות אל עורך דין לנפגעי פעולות איבה?
מאז קום המדינה נרצחו אלפי אזרחים בפעולות איבה, עוד עשרות...
אולם לאירועים קטנים
פעמים רבות כשאנחנו רוצים לעשות אירוע קטן, לא ברור לנו...
באילו מקרים ניתן להגיש התנגדות לצו קיום צוואה?
צוואות וירושות הן תחום מורכב מאוד. ראשית, יש לא מעט...
סרטן שד גרורתי - השפעות נפשיות ורגשיות
קבלת אבחנה של סרטן שד גרורתי היא חוויה טראומטית ביותר...
להתגרש ללא מאבקים מיותרים
המשפט הראשון שבני זוג אומרים בדרך כלל לעורכי הדין שעוסקים...
המדריך המלא להערכת שווי נכס: כל מה שצריך לדעת
החשיבות של הערכת שווי נכס הערכת שווי נכס היא תהליך מכריע...
ניהול מבנים
ניהול מבנים - חווית ניהול בניינים מושלמת
כיום לנושא של ניהול מבנים יש חשיבות גדולה ממספר סיבות....
בשורה אופטימית לתושבי השרון: בדיקת דם פשוטה תאפשר אבחון מוקדם של אלצהיימר
הבדיקה כבר זמינה בישראל וניתן לבצעה במעבדת AML בהרצליה "אבחון מבוסס...
באילו מקרים כדאי לפנות לעזרת עו"ד לענייני משפחה?
דיני משפחה הוא תחום רחב יריעה. בהתאם, יש גם מגוון...