Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

ספרי הלימוד שהילדים שלכם יכירו ממש בקרוב

ספרי הלימוד שהילדים שלכם יכירו ממש בקרוב
קרדיט: Pixabay.com

לקראת תאריך הראשון לספטמבר המיוחל אשר מתקרב בצעדי ענק, ותוך הדחקת כל שיח על סגר נוסף, שביתה ואפשרויות דחיה אחרות, מתחילים מרבית ההורים בהיערכות לשנת הלימודים החדשה שבפתח בדגש על רכישת הציוד הנדרש לבית הספר, וכמובן גם ספרי הלימוד.

ספרי הלימוד שהילדים שלכם יכירו ממש בקרוב
קרדיט: Pixabay.com

בחלק מן הרשויות המקומיות ובתי הספר פועל בהצלחה לאורך השנים פרויקט השאלת ספרים, אולם הורים רבים נאלצים עדיין לבצע רכישה פרטית של ספרים חדשים או לעסוק בחיפוש אחר ספרי לימוד משומשים מיד שנייה בחנויות מתאימות או בהשאלות בין מכרים וחברים. ההורים רוכשים את ספרי הלימוד על פי רשימות המתקבלות מבית הספר, כאשר כל שכבת גיל לומדת בסדרות של ספרים וחוברות המומלצים על ידי משרד החינוך. בעוד שכל תלמיד תיכון והוריו מכירים היטב את בני גורן, הפופולרי והמושמץ כאחד, לא כולם מכירים את סדרות ספרי הלימוד לתלמידי בתי הספר היסודיים. בחנו מספר סדרות בולטות ברשימות, ואת איכותן, תרומתן וחוויית הלמידה שהן מספקות לילדים הצעירים:

  1. "הבנתי את הקטע" – סדרת חוברות העבודה של הוצאת יבנה היא סדרה המיועדת לתלמידי שכבות הלימוד ב'-ו', ושמה דגש על פיתוח מיומנויות הקריאה של ילדים, באמצעות תרגול ופיתוח של מיומנויות השפה, דיוק בקריאה, הבנת הנקרא והבעה בכתב. הסדרה כוללת גם ספרים וחוברות עבודה בהתאמה לחינוך המיוחד.

 

  1. "שעשועון קנגורו" – סדרת ספרי שעשועון קנגורו של הוצאת יסוד היא סדרת חוברות עבודה בתחום החשיבה המתמטית, תוך מתן דגש על פיתוח חשיבה יצירתית. הסדרה היא סדרה שש שנתית אשר מיועדת לתלמידים בשכבות הלימוד א'-ו'. הסדרה מתבססת על תכנית בין לאומית אשר פותחה ומלומדת בלמעלה מ-90 מדינות בניהן ישראל. הסדרה מסייעת בלמידה למבחנים שונים, לרבות מבחני מחוננים, וכוללת מאות שאלות ובעיות מתמטיות ברמות שונות ובשיטות למידה חווייתיות.

 

  1. "תנועות מאירות" – סדרה בהוצאת יסוד המסייעת ברכישת יסודות הקריאה והכתיבה, תוך מתן דגש על שימוש נכון בתנועות באמצעות יסוד ויזואלי, הדגשת התנועות באדום ובאמצעות יסוד קינסתטי-תנועתי שימוש באצבע מלווה למיקוד בקריאה. שיטת הלימוד הוכחה כיעילה לכלל התלמידים ואף תורמת במיוחד לבעלי קראיה מרחבית חזותית בעלי דפוסי אימפולסיביות ובעלי לקויות למידה הבאות לידי ביטוי בקושי בחיבור בין האותיות לתנועה.

 

  1. "נירים לילדים" – סדרת "נירים לילדים" בהוצאת דולב היא סדרה לילדים בגיל הרך ועד גיל בית הספר אשר משלבת בין פעילויות חווייתיות אשר נועדו לפיתוח מיומנויות מוטוריות וחשיבתיות. בין החוברות ניתן למצוא את "צביעונים מספרים" חוברת צביעה להיכרות עם המספרים השונים; "צביעונים א' ב'" חוברת לצביעה והיכרות עם האותיות, סודוקו למתחילים, חוברות תפזרות, אנגליטון לרכישת יסודות השפה האנגלית, מנדלות וחוברות הכנה לכתה א'.

חשוב להכיר, להיות מודעים ולהתאים בין החוברות והספרים לצרכי הילד. ניתן למצוא חוברות עבודה רבות המתאימות כפעילות קיץ עם הילדים, במטרה לפתח מיומנויות, לשמר יכולות ולתרגל יסודות שונים, בעיקרם בתחומי השפות (עברית ואנגלית) ובתחום מיומנויות החשבון, המהווים בסיס למידה לכלל המקצועות.

עוד כתבות שיעניינו אותך
איך לבחור את האדם שיוביל את אירוע סיום הרווקות שלך?
מסיבות רווקות הן אירוע כיפי, משמח ומצחיק. הוא צריך להיות...
באילו מקרים כדאי לפנות אל עורך דין לנפגעי פעולות איבה?
מאז קום המדינה נרצחו אלפי אזרחים בפעולות איבה, עוד עשרות...
באביב הטבע מתעורר לחיים, העצים מלבלבים והינשופים – פורחים!
בני משפחת הינשופיים, כמו ינשוף העצים, ינשוף השדות, הלילית והשעיר,...
אולם לאירועים קטנים
פעמים רבות כשאנחנו רוצים לעשות אירוע קטן, לא ברור לנו...
באילו מקרים ניתן להגיש התנגדות לצו קיום צוואה?
צוואות וירושות הן תחום מורכב מאוד. ראשית, יש לא מעט...
סרטן שד גרורתי - השפעות נפשיות ורגשיות
קבלת אבחנה של סרטן שד גרורתי היא חוויה טראומטית ביותר...
להתגרש ללא מאבקים מיותרים
המשפט הראשון שבני זוג אומרים בדרך כלל לעורכי הדין שעוסקים...
המדריך המלא להערכת שווי נכס: כל מה שצריך לדעת
החשיבות של הערכת שווי נכס הערכת שווי נכס היא תהליך מכריע...
פרויקט חלוקת המצרכים הגדולה של משפחתו של חלל סיירת גבעתי למען משפחות מעוטות יכולת
סמ"ר אורי ג‘רבי ז״ל, שלחם בסיירת גבעתי ונפל בלחימה בעזה,...
ניהול מבנים
ניהול מבנים - חווית ניהול בניינים מושלמת
כיום לנושא של ניהול מבנים יש חשיבות גדולה ממספר סיבות....