Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עורך דין לענייני עבודה

עורך דין לענייני עבודה
קרדיט - Canva

עבודתו של עורך דין לענייני עבודה היא בין היתר לדאוג למיצוי הזכויות והחובות של עובדים ומעסיקים כאחד, וכן לטפל בהיבטים שונים של התקשורת ביניהם, כגון חוזי עבודה ופיטורי עובדים. בישראל נושאים אלו מטופלים באופן בלעדי בבית הדין לעבודה, המתמקד אך ורק בנושאים הקשורים לעבודה ולתעסוקה. חוקי העבודה, שנועדו לשמור על זכויות סוציאליות ולקבוע תנאי עבודה מינימליים, מכסים מגוון רחב של תחומים, לרבות שכר מינימום, שעות עבודה נוספות, חופשות (רגילה, מחלה או חופשת לידה), פיצויי פיטורין, הגנה מפני אפליה וחוקים המגנים על נשים הרות מפיטורין במקום העבודה ותנאי עבודה לא נוחים. ההגבלות המוטלות על מעסיקים במסגרת חוקי העבודה נועדו להגן על בריאותם ורווחתם של העובדים ולמנוע ניצול לרעה של כוח. חיוני לכל המעסיקים לעמוד בחוקים המחייבים הללו, שכן לא ניתן ולא רצוי להתעלם מהם או לוותר עליהם, גם בתמורה לפיצוי כספי או הטבות אחרות. זכויות העובד, כפי שנקבעו בדיני העבודה, משמשות לשמירה על שלומו וביטחונו הכלכלי במקום העבודה.

 חשיבותו של עורך דין לענייני עבודה

בעת התייעצות עם עורך דין לענייני עבודה ישנה חשיבות מכרעת למסור לו מלכתחילה את כל פרטי המקרה, על מנת שזה יעריך במדויק את סיכויי התיק. לעתים קרובות, מידע חדש שמופיע במהלך התיק יכול לשנות באופן משמעותי את המצב ולהשפיע על אופן הטיפול בו. שקיפות היא המפתח בהצגת התיק לאורך כל ניהול ההליכים בתיק. באשר לשכר הטרחה, חשוב להבין את התעריפים ומבנה שכר הטרחה של עורך הדין. בניגוד לתחומי משפט אחרים, כגון דיני נזיקין, שבהם שכר הטרחה מבוסס לרוב על אחוז קבוע מהתוצאה הסופית, שכר הטרחה בעולם דיני עבודה אין כל הגבלה לשיעור האחוזים או לגביית תשלום בגין פתיחת תיק, כל מקרה לגופו.  חשוב לדעת  כי מאחר ומדובר בשוק רווי, אין זה נכון להתפתות להצעות "זולות", אלא לבחור בעורך דין על סמך המומחיות שלו, הצלחות העבר שלו ותיקים שפורסמו בהם טיפל וניצח – ולא על סמך העלות. מומחה מנוסה בדיני עבודה, מציע סבירות גבוהה יותר להצלחה בטיפול בתיק שלך, מה שמוכיח את האמרה הישנה כי מה ש"עולה בזול", עלול לעלות בסופו של דבר ביוקר.

לפתור נכון את הסיטואציה

הן המעסיק והן העובד מחויבים מדי יום לקיים את סעיפי הסכם העבודה שחתמו עליו. השאיפה ההדדית צריכה להיות לכבד את ההסכם ואת הצד השני. במידה והושפלתם או הופליתם לרעה, או במידה ונפגעו זכויותיכם, , עורך דין מקצועי ומנוסה יהיה הכתובת לפנות אליה לבדיקת העניין לעומק. מחפשים ייעוץ בנוגע לדיני עבודה? פננו אל עורך הדין אורן טל שמתמחה ומתמקצע בתחום זה מעל 14 שנה עם רשימה ארוכה של לקוחות מרוצים.

עוד כתבות שיעניינו אותך
איך לבחור את האדם שיוביל את אירוע סיום הרווקות שלך?
מסיבות רווקות הן אירוע כיפי, משמח ומצחיק. הוא צריך להיות...
באילו מקרים כדאי לפנות אל עורך דין לנפגעי פעולות איבה?
מאז קום המדינה נרצחו אלפי אזרחים בפעולות איבה, עוד עשרות...
ההצלחה הבינלאומית הגדולה של להקת המחול קמע חוזרת לבמה כרמינה בורנה
כוריאוגרפיה: תמיר גינץ | מוזיקה: קרל אורף לקראת סיבוב הופעות...
אולם לאירועים קטנים
פעמים רבות כשאנחנו רוצים לעשות אירוע קטן, לא ברור לנו...
באילו מקרים ניתן להגיש התנגדות לצו קיום צוואה?
צוואות וירושות הן תחום מורכב מאוד. ראשית, יש לא מעט...
סרטן שד גרורתי - השפעות נפשיות ורגשיות
קבלת אבחנה של סרטן שד גרורתי היא חוויה טראומטית ביותר...
להתגרש ללא מאבקים מיותרים
המשפט הראשון שבני זוג אומרים בדרך כלל לעורכי הדין שעוסקים...
המדריך המלא להערכת שווי נכס: כל מה שצריך לדעת
החשיבות של הערכת שווי נכס הערכת שווי נכס היא תהליך מכריע...
ניהול מבנים
ניהול מבנים - חווית ניהול בניינים מושלמת
כיום לנושא של ניהול מבנים יש חשיבות גדולה ממספר סיבות....
חוגגים את סדר פסח בלולה מרטין
מסעדת לולה מרטין מקדש לדגים ומאכלי ים בהרצליה מציעה ארוחת...