Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עיצוב והקמת גינה מודרנית עם בריכת שחיה

עיצוב והקמת גינה מודרנית עם בריכת שחיה
קרדיט לתמונה: ערן לוינסון - אמנות הגינה הקסומה

גינה מודרנית עם בריכת שחיה היא משאת נפשם של משפחות רבות שתרות אחר חלל חוץ מפואר, מרענן  ומזמין. הבריכה תספק את הרוגע והשלווה של הטבע, מקור ממזג בימים החמים וכל זה לצד הנוחות והאלגנטיות של העיצוב העכשווי של הגינה. אך הדרך מהחזון למציאות עשויה להיות מורכבת והיא תדרוש מכם תכנון קפדני, קבלת החלטות עיצוביות, דיוק ומקצועיות בכל שלבי הביצוע. המאמר הבא ינחה אתכם צעד אחר צעד בתהליך עיצוב והקמה של גינה מודרנית עם בריכת שחיה, כדי שתוכלו ליהנות ממרחב חוץ מרהיב ופונקציונלי שייראה כאילו יצא ישירות מדפי מגזין ומבריכת שחייה שתשמש אתכם לאורך חודשים ארוכים.

תכנון ועיצוב השטח

בריכה בגינה תהווה מקום קסום בו תוכלו לברוח מהלחצים של העולם, לטעון מצברים ולהתחבר מחדש לעצמכם וליקירכם. השקעה בחלל חוץ תהיה למעשה השקעה באיכות החיים ובאושר שלכם, ולכן כל דבר טוב מתחיל בתכנון ועיצוב מפורט של הגינה, זכרו שזה השלב החשוב ביותר להצלחת הפרויקט שלכם. בתכנון עצמו קחו בחשבון את גודל השטח, התקציב שברשותכם, סגנון הבית ואת כל צרכי המשפחה. חשבו על האלמנטים שחשובים לכם – פינות ישיבה, צמחייה, פרגולה, גופי תאורה וכמובן, בריכת השחייה. שרטטו תוכנית מדויקת וקבעו את המיקום של כל אחד ואחד מהאלמנטים. אם יש צורך, היוועצו באדריכל נוף או מעצב גינות מקצועי שיוכל לתרגם את חזונכם לתוכנית מעשית ופרקטית שתמזער טעויות וחרטות עתידיות.

בחירה בסוג הבריכה

בחירה של סוג הבריכה צריכה להיות מותאמת לכל האלמנטים הקיימים הן מבחינת גודל והן מבחינת מיקום, ובהתאם לזאת יש צורך להקדיש לבחירה את מלוא תשומת הלב. החליטו על צורת הבריכה (צורה מלבנית, אורגנית, עגולה וכו\'), בחרו את הגודל הרצוי ואת סוג החיפוי (בטון, קרמיקה, אבן טבעית). שקלו גם מבחר תוספות שמשדרגות את הבריכה כמו מפלי מים, אזור ישיבה, ג\'קוזי צמוד, מקפצה או כל מתקן שעשוע לילדים. הקפידו לבחור בריכה העומדת בכל התקנים ובדרישות הבטיחות, ושתהיה גם קלה לתחזוקה שוטפת.

ריצוף וחיפויים

בחירת ריצוף וחיפויים סביב הבריכה ובשאר הגינה הם גורם מרכזי בעיצוב המודרני. בבריכות בטון -בחרו אריחים מקוריים או אבנים טבעיות בעלות מראה נקי וגיאומטרי כמו גרניט או בזלת, ובברכות מתועשות – חיפוי PVC איכותי . הקפידו על משטחים מחוספסים מעט למניעת החלקה, במיוחד בסמוך לירכתי הבריכה. כדי ליצור אפקט וחזות ויזואלית מרשימים, שלבו כמה סוגי חומרים או דוגמאות מעניינות.

עיצוב צמחייה

עיצוב הצמחייה בגינה המודרנית צריכה להיות מינימליסטית ומדויקת לרבות כשמוסיפים לגינה בריכת שחייה. בחרו צמחים גיאומטריים כמו קקטוסים, אגבות או דקלים, שיוסיפו מרקם ועניין מבלי להעמיס על העין. ניתן לתחום את הבריכה בדקלים או צמחי במבוק וליצור אי מדברי קטן. כדאי לעשות שימוש גם בעציצים גדולים בגוונים ניטרליים ליצירת נקודות מוקד. אם יש בגינה משטחי דשא, רצוי להקפיד על קווים נקיים ואסתטיים. ניתן גם לשלב גינות אנכיות או קירות ירוקים כתוספת מפתיעה.

תאורה בגינה

אלמנטים של תאורה בגינה המודרנית היא קריטית ליצירת אווירה מהודרת וקסומה בעיקר בשעות הערב. מומלץ לעשות שימוש בגופי תאורת LED מינימליסטיים, כמו ספוטים ששקועים ברצפה או פסי תאורה מוסתרים. כדאי להדגיש את הצמחייה ואת בריכת השחייה עם תאורה שהיא הרבה יותר ממוקדת. אפשר לבחור בפרטי עיצוב כמו ריהוט גן, כריות נוי ואביזרי אומנות מודרנית שישתלבו בצורה אינטגרלית עם הסגנון הכללי.

הקמה ותחזוקה של הגינה

לאחר שסיימתם את כל שלבי התכנון והעיצוב, הגיע הזמן להתחיל בהקמה בפועל. בחרו קבלן מנוסה להקמת הבריכה, סללו את הריצוף והתקינו בתוכם את כל המערכות. הקפידו על פיקוח צמוד ועל עמידה בלוחות זמנים. לאחר סיום ההקמה, הכינו תוכנית תחזוקה שוטפת לגינה ולבריכה, שכוללת ניקיון, גיזום וטיפול במערכות הבריכה.

עיצוב והקמת גינה מודרנית עם בריכת שחיה הוא פרויקט מאתגר אך גם מתגמל מאין כמוהו. התכנון הקפדני, הבחירות העיצוביות הנכונות והקמה מקצועית, יבטיחו שתזכו בחלל חוץ מהמם שישדרג את הבית ואת איכות החיים שלכם. גינה כזו לא רק תשמש כמקום מפלט אישי, אלא גם תהווה מוקד משיכה לאירוח ובילוי עם המשפחה והחברים. אז קחו נשימה עמוקה, התחילו לתכנן, ובקרוב תוכלו ליהנות ממפלט פרטי וירוק משלכם.

עוד כתבות שיעניינו אותך
איך לבחור את האדם שיוביל את אירוע סיום הרווקות שלך?
מסיבות רווקות הן אירוע כיפי, משמח ומצחיק. הוא צריך להיות...
באילו מקרים כדאי לפנות אל עורך דין לנפגעי פעולות איבה?
מאז קום המדינה נרצחו אלפי אזרחים בפעולות איבה, עוד עשרות...
אולם לאירועים קטנים
פעמים רבות כשאנחנו רוצים לעשות אירוע קטן, לא ברור לנו...
באילו מקרים ניתן להגיש התנגדות לצו קיום צוואה?
צוואות וירושות הן תחום מורכב מאוד. ראשית, יש לא מעט...
סרטן שד גרורתי - השפעות נפשיות ורגשיות
קבלת אבחנה של סרטן שד גרורתי היא חוויה טראומטית ביותר...
להתגרש ללא מאבקים מיותרים
המשפט הראשון שבני זוג אומרים בדרך כלל לעורכי הדין שעוסקים...
המדריך המלא להערכת שווי נכס: כל מה שצריך לדעת
החשיבות של הערכת שווי נכס הערכת שווי נכס היא תהליך מכריע...
ניהול מבנים
ניהול מבנים - חווית ניהול בניינים מושלמת
כיום לנושא של ניהול מבנים יש חשיבות גדולה ממספר סיבות....
באילו מקרים כדאי לפנות לעזרת עו"ד לענייני משפחה?
דיני משפחה הוא תחום רחב יריעה. בהתאם, יש גם מגוון...
סדנאות להכנת סושי וקייטרינג פרטי אצלכם בבית
מידי פעם אתם מרגישים את הצורך לצאת מהשגרה? אתם אוהבים...