Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עיריית רעננה מציינת את חודש המודעות הבינלאומי לאנשים עם מוגבלויות במגוון פעילויות ואירועים שנועדו להגביר את הערבות ההדדית וליצור שיח משותף בקהילה

עיריית רעננה מציינת את חודש המודעות הבינלאומי לאנשים עם מוגבלויות במגוון פעילויות ואירועים שנועדו להגביר את הערבות ההדדית וליצור שיח משותף בקהילה

בין היתר מתקיימות בעיר פעילויות שמועברות על ידי פעילים קהילתיים עם צרכים מיוחדים, לרבות הפסקות פעילות בבתי הספר, סדנאות ומפגשים עם שחקני תיאטרון ידידות ועוד; שיאו של החודש ביום סטיילינג בקניון רננים, לאנשים עם צרכים מיוחדים, בשיתוף הקהילה העסקית שיתקיים

ביום ד' 15.1.2020

הפסקה פעילה - ברטוב

עיריית רעננה מציינת בימים אלו את חודש המודעות הבינלאומי לאנשים עם מוגבלויות, במגוון פעילויות ואירועים המתקיימים בעיר בסימן שילוב אנשים עם מוגבלות בקהילה, ממקום של שווים ותורמים, בשיתוף מערכת החינוך בעיר, הקהילה העסקית ועוד.

הפעילויות, בהובלת תוכנית קהילה נגישה הפועלת במסגרת האגף לשירותים חברתיים, נועדו להגביר את הערבות ההדדית ולהוביל לשינוי עמדות כלפי האוכלוסייה עם הצרכים המיוחדים.

בין היתר התקיימו לאורך החודש "הפסקות פעילות" בבתי הספר היסודיים בעיר, במסגרתן הפעילו דיירי הוסטלים ואנשים עם צרכים מיוחדים בקהילה את תלמידי בתי הספר, בפעילויות משחק וספורט, וקיימו עימם מפגש חוויתי שהסב הנאה הדדית הן לתלמידי בית הספר והן לדיירי ההוסטלים, שזכו לתחושת הסיפוק מעצם הנתינה שלהם לחברה ומקבלת הפנים המאירה מצד הילדים.

בנוסף, מתקיימת לאורך החודש הקרנה ייעודית של הסרט "השתקפות" לתלמידי חטיבות הביניים בעיר, מאת התיאטרון הקהילתי "ידידות", הפועל, יוצר ומעורר דיאלוג בקהילה ושחקניו הם אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית.  הקרנת הסרט מתקיימת במסגרת "יום הידידות" בו משתתפים התלמידים, הכולל מספר פעילויות שנועדו לאפשר לתלמידים להיחשף לאורח החיים של אנשים עם מוגבלויות ולהתמודדויותיהם השונות, מתוך מפגש אישי עימם, ופעילות חווייתית משותפת, בהנחיית אנשי מקצוע וצוותי החינוך. הסרט משקף לצופים את אורח חייהם של חברי התיאטרון הכולל בין היתר שחייה, ציור ותחביבים שונים, מתוך רצון להעביר את המסר "אנחנו בדיוק כמוכם".

סדנת "רגיש ונגיש", סדנה תיאטרלית שמועברת על ידי שחקנים עם מוגבלויות שונות, מתקיימת לאורך החודש במערכת החינוך בעיר, לתלמידי בתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים.

הסדנה חושפת בצורה אותנטית ומרגשת, את האתגרים איתם מתמודדים אנשים עם מוגבלות ואת דרכי ההתמודדות היצירתיות שלהם, ויוצרת שיח פתוח ובגובה העיניים בין השחקנים לתלמידים.

שיאם של האירועים צפוי בעוד מספר שבועות (יום ד' 15.1.2020) בקיומו של בוקר סטיילינג בקניון רננים ייעודי לאנשים עם צרכים מיוחדים, בהירתמותם של חנויות הקניון, סטייליסטים, מאפרים ועוד.

בנוסף, בסימן חג החנוכה, צפויים להתקיים לאורך החודש מפגשי הדלקות נרות קהילתיים לאנשים עם מוגבלויות במוקדי העיר השונים:

הדלקת נרות חגיגית תתקיים ביום א'  29.12.19 בשעה  19:00 במרכז "בכל אופן רוכבים" בפארק רעננה – מרכז לרכיבת אופניים לאנשים עם צרכים מיוחדים בפארק רעננה, בערב חגיגי שיכלול הדלקת נרות וקריוקי עם רוכבים ומתנדבים.

דיירי בית חלומי אקים רעננה ובית פרי יחגגו יחד בהדלקת נרות חגיגית , פרדס משותף 90 שתתקיים ביום ב' 23.12.19, בשעה 18:30.

סניף איל"ן רעננה יחגוג אף הוא את החג במסיבת חנוכה לילדים ולמשפחות במתחם סקי ג'אמפ רח' היצירה 2, ביום ב' 23.12.19  בשעה 18:00.

בבית אקשטיין (רחוב הטללים 57) תתקיים הדלקת נרות חנוכה עם הדיירים והמשפחות, ביום ג' 23.12.19 בשעה 17:00.

במעון שקמה (רח' אפרים 30) תתקיים הדלקת נרות חגיגית משותפת לדיירי המעון ולמתנדבים ביום ג' בשעה 9:30 בבוקר.

עוד כתבות שיעניינו אותך
איך לבחור את האדם שיוביל את אירוע סיום הרווקות שלך?
מסיבות רווקות הן אירוע כיפי, משמח ומצחיק. הוא צריך להיות...
באילו מקרים כדאי לפנות אל עורך דין לנפגעי פעולות איבה?
מאז קום המדינה נרצחו אלפי אזרחים בפעולות איבה, עוד עשרות...
באביב הטבע מתעורר לחיים, העצים מלבלבים והינשופים – פורחים!
בני משפחת הינשופיים, כמו ינשוף העצים, ינשוף השדות, הלילית והשעיר,...
ההצלחה הבינלאומית הגדולה של להקת המחול קמע חוזרת לבמה כרמינה בורנה
כוריאוגרפיה: תמיר גינץ | מוזיקה: קרל אורף לקראת סיבוב הופעות...
אולם לאירועים קטנים
פעמים רבות כשאנחנו רוצים לעשות אירוע קטן, לא ברור לנו...
באילו מקרים ניתן להגיש התנגדות לצו קיום צוואה?
צוואות וירושות הן תחום מורכב מאוד. ראשית, יש לא מעט...
מאבק המשטרה במסיבות הטבע הפיראטיות נמשכת
שוטרי תחנת חדרה במחוז חוף פיזרו מאות צעירים ממסיבת טבע...
פרויקט חלוקת המצרכים הגדולה של משפחתו של חלל סיירת גבעתי למען משפחות מעוטות יכולת
סמ"ר אורי ג‘רבי ז״ל, שלחם בסיירת גבעתי ונפל בלחימה בעזה,...
בשורה אופטימית לתושבי השרון: בדיקת דם פשוטה תאפשר אבחון מוקדם של אלצהיימר
הבדיקה כבר זמינה בישראל וניתן לבצעה במעבדת AML בהרצליה "אבחון מבוסס...
חוגגים את סדר פסח בלולה מרטין
מסעדת לולה מרטין מקדש לדגים ומאכלי ים בהרצליה מציעה ארוחת...