Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

פינוי שוכר המתחמק מתשלום שכר הדירה – כך תעשו את זה נכון

פינוי שוכר המתחמק מתשלום שכר הדירה – כך תעשו את זה נכון
קרדיט FREEPIK

עד כמה שזה נשמע טיפשי, אם נתקלתם בבעיה בה הדייר שלכם מתעכב עם התשלום החודשי, דבר ראשון בדקו שוב את הרישומים שלכם כדי לוודא שהשוכר באמת מאחר עם שכר הדירה. לפעמים בעלי נכסים מנהלים רישום בראשם ולא באופן כתוב ומסודר, ויכולים לטעות מתי משהו שולם או במקרים מסוימים, לא שולם. כמו כן, רוב חוזי השכירות מכילים סעיף המעניק לדיירים תקופה של 3 או 5 ימים לשלם שכר דירה לאחר תאריך היעד הרגיל. אם בדקתם פעמיים ומצאתם שכן, השוכר אכן מאחר, אז אתם יכולים להתחיל נגדו הליך מסודר של גביית חובות או פינוי שוכר מהנכס.

עורך דין גביית חובות
קרדיט FREEPIK

הליך פינוי שוכר – איך עושים את זה בפועל?

בשלב הראשון פעלו במהירות ובעקביות. אכיפת הכללים תאפשר לדיירים לדעת שאתם רציניים ותעזור למנוע מהדיירים לאחר עוד יותר בתשלומים שלהם. בשלב זה יהיה עלכם להגיש לדייר הודעת שכר דירה מאוחרת. זה הוא מכתב המזכיר לשוכר שדמי השכירות אינם שולמו במועד. מכתב זה צריך לכלול רשימה של כל העמלות המגיעות, כולל עמלות איחור ואזהרה לגבי צעדים משפטיים נוספים שתצטרכו לנקוט אם דמי השכירות לא ישולמו במלואם בקרוב מאוד. ניתן להגיש אותו לדייר באופן אישי, לשלוח אותו בדוא"ל או בדואר רשום. הודעה זו תסייע לכם גם בהמשך בבית המשפט אם תצטרכו להוכיח שהיה דפוס של תשלומים בפיגור.

במידה ושליחת המכתב מטעמכם לא הניבה את התוצאה הרצויה, ושלחו מסמך רשמי יותר מהודעת השכירות המאוחרת. זה יראה לשוכר שאתם רציניים לגבי ביצוע פעולה משפטית. הודעה זו צריכה להעביר בבירור את כוונתכם לפנות לבית משפט במידה וסכום הכסף המגיע לכם לא ישולם. אם יש לכם אפשרות להיעזר בשירותיו של עורך דין גביית חובות, זה מכתב שהוא יכול לנסח עבורכם.

ככלל, לאחר כל ההתראות, ניתן לפרסם הודעת פינוי שוכר על דלת הנכס או למסור אותה לדייר באופן אישי. ייתכן שתרצו גם לשלוח להם אחד בדואר כאמצעי גיבוי. לאחר מכן, תצטרכו לחכות פרק זמן מסוים עד שתוכלו להגיש מסמכי פינוי שוכר לבתי המשפט.

מה לא לעשות כאשר אתם פונים להליך פינוי שוכר

חשוב שתזכרו, זה לא מקובל ולא חוקי לנעול את הדייר מחוץ לנכס, להעביר חפצים אישיים או לנתק שירותים חיוניים לפני השלמת תהליך פינוי שוכר באופן מסודר. לא פחות בלתי חוקיים הם איומים, השפלה או ניסיון פיזי לפנות את הדייר. לא רק שאלה יכולים להיות מוטלים בספק מוסרי, אלא שהדייר יכול בקלות לתבוע אותכם על פינוי לא חוקי או הטרדה. פעלו אך ורק לפי הכללים והחוקים של רשויות החוק ורשות הדיור, כאשר אתם מבצעים את תהליך פינוי שוכר. אי ביצוע חוקי של הליך הפינוי עלול לגרום לעיכובים או אפילו לסיים את תהליך הפינוי לחלוטין בזמן שהשוכר ממשיך לא לשלם לכם .עד כמה שזה יכול להיות מתסכל, תנו לבית המשפט לעשות את עבודתו.

במקרים אלו פנו ללשכת עורכי דין 'אחיה' המתמחים בתיקי פינוי שוכר מנכס. בהזדמנות המוקדמת ביותר עורך דין מומחה מטעם לשכת 'אחיה' יגיש עבורכם תלונה של שוכר-משכיר לבית המשפט, וינהל בשמכם את התיק מול הרשות השופטת כדי לזכות עבורכם בתוצאות הטובות ביותר.

עוד כתבות שיעניינו אותך
איך לבחור את האדם שיוביל את אירוע סיום הרווקות שלך?
מסיבות רווקות הן אירוע כיפי, משמח ומצחיק. הוא צריך להיות...
באילו מקרים כדאי לפנות אל עורך דין לנפגעי פעולות איבה?
מאז קום המדינה נרצחו אלפי אזרחים בפעולות איבה, עוד עשרות...
אולם לאירועים קטנים
פעמים רבות כשאנחנו רוצים לעשות אירוע קטן, לא ברור לנו...
באילו מקרים ניתן להגיש התנגדות לצו קיום צוואה?
צוואות וירושות הן תחום מורכב מאוד. ראשית, יש לא מעט...
סרטן שד גרורתי - השפעות נפשיות ורגשיות
קבלת אבחנה של סרטן שד גרורתי היא חוויה טראומטית ביותר...
להתגרש ללא מאבקים מיותרים
המשפט הראשון שבני זוג אומרים בדרך כלל לעורכי הדין שעוסקים...
המדריך המלא להערכת שווי נכס: כל מה שצריך לדעת
החשיבות של הערכת שווי נכס הערכת שווי נכס היא תהליך מכריע...
ניהול מבנים
ניהול מבנים - חווית ניהול בניינים מושלמת
כיום לנושא של ניהול מבנים יש חשיבות גדולה ממספר סיבות....
באילו מקרים כדאי לפנות לעזרת עו"ד לענייני משפחה?
דיני משפחה הוא תחום רחב יריעה. בהתאם, יש גם מגוון...
סדנאות להכנת סושי וקייטרינג פרטי אצלכם בבית
מידי פעם אתם מרגישים את הצורך לצאת מהשגרה? אתם אוהבים...