Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

פיתוח רפואי ייחודי של מערכת תומכת קבלת החלטות שמסייעת באבחון וטיפול בהתנהגויות אכילה באמצעות אבחון אזורים במוח

פיתוח רפואי ייחודי של מערכת תומכת קבלת החלטות שמסייעת באבחון וטיפול בהתנהגויות אכילה באמצעות אבחון אזורים במוח
תמונה: ראובן חיון

הסטארט-אפ N.T.W הגיע לשלב ההכרעה האחרון בקרן המו"פ של רשות החדשנות

N.T.W הוקם על ידי היזמית מיכל טל-פס, מייסדת פורטל "במידות טובות" עוסק באבחון וטיפול בהתנהגויות אכילה באמצעות אבחון אזורי מוח רלוונטיים וביופידבק מוחי ממוקד.

מגפת ההשמנה הולכת ומתרחבת. בעולם מעל 650 מיליון חולי השמנה (נכון לשנת 2016) המהווים כ-13% מהאוכלוסייה. קיימת נטייה ברורה לעלייה בשכיחות חולי ההשמנה הצפויים להגיע עד ל-40% מכלל האוכלוסייה בעשורים הקרובים. בעקבות מגפת הקורונה אנו עדים להחמרה מדאיגה בנתונים המצטברים בתחום זה.

התוכנית שהגיש תאגיד הזנק N.T.W לרשות החדשנות מציגה מערכת ייחודית לאבחון אזורי מוח דומיננטיים, המשתתפים ומשפיעים על התנהגויות אכילה, המספקת פרוטוקול טיפול מותאם אישית שמטרתו הקלת החסמים בתהליך שינוי התזונה המוכר לכולנו.

מסלול הגשת הבקשה לקרן המו"פ התהווה כתאגיד הזנק בבעלות יזמות נשים: מייסדת ומנכ"לית הסטארט-אפ N.T.W  הינה גב' מיכל טל-פס יזמית בתחומי הפסיכופיזיולוגיה, ביופידבק והנוירופידבק ומתמקדת בקידום בריאות בהתמחות במידות גדולות. יחד עימה שותפות בחברה ומובילות את פעילותה: ד"ר רויטל דבדבני – מומחית קניין רוחני ומו"פ, גב' נירית וייגה – אבטחת איכות ויועצת אסטרטגית, שיטת האבחון הייחודית והחדשנית פותחה מדעית על-ידי ד"ר אסנת רובין, מרצה בכירה באקדמיה והראשונה בארץ שקיבלה הסמכה של BCIA הבינ"ל כמומחית נוירופידבק.

N.T.W מציע מערכת ייחודית לאבחון אזורי מוח דומיננטיים המשתתפים ומשפיעים על התנהגויות אכילה ומספקת פרוטוקול טיפול מותאם אישית המבוסס על אימון מוחי – נוירופידבקNeurofeedback) ).

הטכנולוגיה של  N.T.W.  הינה כלי רב עוצמה לשליטה בהתנהגויות אכילה כפייתיות לשיפור הביצועים של כל דיאטה או דרישה לשינוי תזונתי, כולל מצבים כגון טרום סוכרת וכולסטרול גבוה. הפיתוח הייחודי מבוסס על הממצאים העדכניים בפיתוחה של N.T.W לפיהם התנהגויות אכילה נשלטות על ידי אונות המוח ומשקפות באופן פרטני את 'אישיות האכילה' של האדם.

ידוע, כי קיים קשר הדוק ומשמעותי בין ההשמנה לבין מגוון של מחלות קשות הפוגעות באורח החיים ובאיכות החיים בכל הגילאים. בעולם, הפתרונות הטיפוליים למחלת ההשמנה הינם חלקיים ואינם נותנים מענה ארוך טווח לבעיית ההשמנה. קיים צורך אמיתי בפתרון פרסונלי ומתן תמיכה אפקטיבית לכל תהליך שינוי האכילה.

השיטה המוצעת על ידי N.T.W מיועדת לאפיין דפוסי פעילות מוחיים לא תקינים ולהציע אפשרות טיפול, במטרה להביא לנורמליזציה של דפוסי הפעילות הלא תקינים ובשילוב מסרי-מידע מותאמים אישית.

שיטת N.T.W הינה פורצת דרך בתחום תומך-קליני כטכנולוגיה חכמה. המטופל מקבל קישור לשאלון (QBD – Questionnaire Behavioral Diagnosis) המאפיין אזורי מוח האחראיים על התנהגויות אכילה לכל מטופל. אלגוריתם חכם משכלל את התוצאות ומתקבל לכל מטופל פרוטוקול טיפולי אישי. הפרוטוקול  כולל אימון מוחי באמצעות מערכת נירופידבק, בשילוב תוכנת מסרים תומכי החלטה (DSM – Decision Supportive Messages). השיטה מתאימה לכל אדם החל מגיל 12, המבקש לשנות הרגלי אכילה באמצעות כוח המוח.  פיתוח עתידי של השיטה יכלול בחינת אפשרות לשילוב של טיפול תרופתי מבוסס קניבואידים למטופלים שטיפול זה הנו רלבנטי עבורם מבחינה רפואית.

ממצאי המחקר שערכה N.T.W מעידים, כי המשך פיתוח של מערכת רפואית תסייע בניהול ההשמנה כמחלה כרונית ובניהול וצמצום מחלות הנובעות מהתנהגויות אכילה בלתי מווסתת גם ללא השמנה.

על מיכל טל – פס מייסדת ומנכ"לית N.T.W.: יזמית בתחומי הפסיכופיזיולוגיה, ביופידבק ונוירופידבק ומתמקדת בקידום בריאות.  מיכל מקדמת בריאות בתוכנית ההכשרה של אוניברסיטת בר-אילן ובעלת פורטל "במידות טובות"

תמונה: ראובן חיון
עוד כתבות שיעניינו אותך
באביב הטבע מתעורר לחיים, העצים מלבלבים והינשופים – פורחים!
בני משפחת הינשופיים, כמו ינשוף העצים, ינשוף השדות, הלילית והשעיר,...
פרויקט חלוקת המצרכים הגדולה של משפחתו של חלל סיירת גבעתי למען משפחות מעוטות יכולת
סמ"ר אורי ג‘רבי ז״ל, שלחם בסיירת גבעתי ונפל בלחימה בעזה,...
בשורה אופטימית לתושבי השרון: בדיקת דם פשוטה תאפשר אבחון מוקדם של אלצהיימר
הבדיקה כבר זמינה בישראל וניתן לבצעה במעבדת AML בהרצליה "אבחון מבוסס...
סוגיות מורכבות במשפט הפלילי
עו"ד מעצרים מתמחה בייצוג והגנה על אנשים שנעצרו על ידי...
כיצד תערכו בצורה הטובה ביותר לברית מילה שיצאה בשבת?
אם נולד לכם תינוק ביום שבת לפני השקיעה, בוודאי תופתעו...
גילוי סודות הכושר בפתח ביתכם
בעולם שבו לוחות הזמנים עמוסים והזמן מוגבל, היכולת שלנו לתעדף...
אחד מאתגריה המשמעותיים של התקופה- איך מתמודדים עם משבר אישי ומשפחתי של אחד מבני המשפחה ?
באמצעות גישת ההתמקדות (פוקסינג) לומדים בני המשפחה של אנשים עם...
שת"פ קהילתי: הקהילה האתיופית בחדרה מקבלת כלים ליצירת חוסן בתקופה מורכבת
ביוזמת האגף לבריאות הנפש במשרד הבריאות נרקם פרויקט ייחודי במהלכו...
תלמידי תיכון ״הראשונים״ הרצליה התנדבו למען משפחות חיילי המילואים
בחמישי האחרון התקיים מפגש תיכונים דתיים ושאינם דתיים לשם קידום...
איך סל השיקום יכול בימים אלה לסייע למתמודדי טראומה וחרדות, ניצולים ומפונים, להחלים ולהשתלב בחברה
סל שיקום הוא המפתח לתחילת תהליך השיקום של אדם שמתמודד...