Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

איך סל השיקום יכול בימים אלה לסייע למתמודדי טראומה וחרדות, ניצולים ומפונים, להחלים ולהשתלב בחברה

איך סל השיקום יכול בימים אלה לסייע למתמודדי טראומה וחרדות, ניצולים ומפונים, להחלים ולהשתלב בחברה
קרדיט - מרכז יה"ל כפר סבא

סל שיקום הוא המפתח לתחילת תהליך השיקום של אדם שמתמודד עם קושי נפשי ולמשפחה יש מקום משמעותי במסע המשמעותי שהוא "תהליך השיקום".

כל זאת ועוד בהרצאה המקוונת על מיצוי סל שיקום שתקיימנה עו"ס בר דגן, ואילנה קרן, אמא בעלת ידע מנסיון, ממרכז יה"ל כפר סבא. ההרצאה הינה ללא תשלום ותתקיים בזום ב30.1 בשעה 17:30

סל שיקום, מאז שנוצר כחלק מחוק שיקום נכי נפש בקהילה, הוא כלי אפקטיבי ופרקטי הנשען על גישת ההחלמה. בימים קשים אלה של לחימה, בהם אנשים רבים נוספו למעגל מתמודדי הנפש, נכון יותר מתמיד ללמוד על אפשרויות השיקום וההחלמה, ולהבין שקיימים כלים מתאימים לשיפור היכולות התפקודיות, העלאת הדימוי העצמי ושילוב מחדש בחברה. למשפחה תפקיד חשוב ביותר בתהליך זה. לדברי החוקרת פלורה קוך-דוידוביץ , לפי נתוני משרד הבריאות, בשנת 2022 עמד מספר מקבלי השירותים במסגרת "סל שיקום" על 35,751 איש. מכלל החישובים עולה כי שיעור המיצוי נע בין 24% – לכל היותר ל-39% אחוז. כיום בעיצומה של המלחמה ולאחר אירועי השביעי באוקטובר מספר מתמודדי הנפש שזכאים לסל שיקום גדול בהרבה. סל שיקום עשוי לסייע להם בתהליך ההחלמה וההשתלבות מחדש בחברה.

החוק לשיקום נכי נפש בקהילה נחקק בשנת 2000 והינו אחד החוקים החברתיים החשובים שנחקקו בארץ ומטרתו לשפר את איכות חייהם, ולסייע בהחלמתם ובהשתלבותם בחברה של אנשים הסובלים מנכות על רקע נפשי. החוק מאפשר להם עצמאות תפקודית ואיכות חיים, תוך שמירה על כבודם . הזכאות היא לתושב ישראלי מגיל 18 ומעלה המעוניין בשירותי שיקום , אדם שהוכר כבעל נכות רפואית בשל הפרעה נפשית בשיעור של %40 לפחות, שנקבעה לפי סעיפים 33 או 34 על פי אחוזי הנכות של המוסד לביטוח לאומי. ניתן לפנות לוועדת סל שיקום של משרד הבריאות בעזרת הפנייה מגורם רפואי, רווחה או גורם פרטי. ועדת סל שיקום מתקיימת במחוז בו מתגורר האדם בנוכחות המתמודד. אם האדם לא מעוניין בהכרה של ביטוח לאומי ניתן לפנות למסלול עוקף ביטוח לאומי: להגיש טופס בקשה למסלול אישי לשיקום וחו"ד פסיכיאטרית עדכנית באתר משרד הבריאות -ואז לקבל הפניה לחו"ד פסיכיאטרית של מומחה מטעם משרד הבריאות ומשם לוועדת סל שיקום.

חשוב להכיר את סל השיקום ומה שיש לו להציע, בין השאר מדובר בשירותי דיור, שירותי תעסוקה, השכלה, שירותי חונכות וסמך, שירותי חברה ופנאי , שירותי תמיכה במשפחות ותיאום טיפול. חשוב שהתא המשפחתי ייקח חלק פעיל בליווי לוועדות נכות וועדת סל שיקום כדי למצות את האפשרויות, להגיע למפגשים רב מערכתיים במרכזי יה"ל של עמותת איכות בשיקום שמייעצים ומלווים את המשפחות בערים השונות. ההרצאה הינה ללא עלות, מיועדת למתמודדים ומשפחות.

עמותת איכות בשיקום מפעילה 4 מרכזי יה"ל לייעוץ למשפחות מתמודדים בראשון לציון, חדרה, כפר סבא ואשדוד. המרכזים ממומנים ומפוקחים על ידי משרד הבריאות. ב31.1 בשעה 17:30 תתקיים הרצאה מקוונת בזום בנושא סל שיקום בהנחיית בר דגן, עו"ס, ואילנה קרן, אמא בעלת ידע מנסיון, שתיהן ממרכז יה"ל כפר סבא.

עוד כתבות שיעניינו אותך
איך לבחור את האדם שיוביל את אירוע סיום הרווקות שלך?
מסיבות רווקות הן אירוע כיפי, משמח ומצחיק. הוא צריך להיות...
באילו מקרים כדאי לפנות אל עורך דין לנפגעי פעולות איבה?
מאז קום המדינה נרצחו אלפי אזרחים בפעולות איבה, עוד עשרות...
באביב הטבע מתעורר לחיים, העצים מלבלבים והינשופים – פורחים!
בני משפחת הינשופיים, כמו ינשוף העצים, ינשוף השדות, הלילית והשעיר,...
ההצלחה הבינלאומית הגדולה של להקת המחול קמע חוזרת לבמה כרמינה בורנה
כוריאוגרפיה: תמיר גינץ | מוזיקה: קרל אורף לקראת סיבוב הופעות...
אולם לאירועים קטנים
פעמים רבות כשאנחנו רוצים לעשות אירוע קטן, לא ברור לנו...
באילו מקרים ניתן להגיש התנגדות לצו קיום צוואה?
צוואות וירושות הן תחום מורכב מאוד. ראשית, יש לא מעט...
מאבק המשטרה במסיבות הטבע הפיראטיות נמשכת
שוטרי תחנת חדרה במחוז חוף פיזרו מאות צעירים ממסיבת טבע...
פרויקט חלוקת המצרכים הגדולה של משפחתו של חלל סיירת גבעתי למען משפחות מעוטות יכולת
סמ"ר אורי ג‘רבי ז״ל, שלחם בסיירת גבעתי ונפל בלחימה בעזה,...
חוגגים את סדר פסח בלולה מרטין
מסעדת לולה מרטין מקדש לדגים ומאכלי ים בהרצליה מציעה ארוחת...
באילו מקרים כדאי לפנות לעזרת עו"ד לענייני משפחה?
דיני משפחה הוא תחום רחב יריעה. בהתאם, יש גם מגוון...