Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

קרנות השתלמות השוואה

קרנות השתלמות השוואה
קרדיט Freepik.com

את קרן ההשתלמות כולנו מכירים. מעסיקים רבים מעניקים קרן השתלמות בהסדר כחלק מתנאי העבודה. מדובר בהטבה משמעותית המאפשרת לחסוך כסף בצורה מושכלת ומניבת תשואה. עצמאיים אף הם פותחים קרן השתלמות ונהנים מהטבות מס. אבל יש כמה דברים שחשוב לדעת. בבחירה בין קרנות השתלמות השוואה הכרחית.  כדי להבין מהם ביצועי הקרן מבחינת תשואה, אך גם כדי שיהיה ניתן להתמקח על דמי הניהול. על כך נרחיב במאמרינו.

קרדיט Freepik.com

מהי בעצם קרן ההשתלמות

בטח תהיתם למה קוראים לקרן דווקא קרן השתלמות ולא קרן חיסכון למשל. הסיבה לכך שבעבר הקרן היתה מיועדת לצרכי יציאה להשתלמות בעיקר עבור עובדי הוראה. הכסף היה נחסך במשך 6 שנים ולאחר מכן היה משמש אותם ללימודים והשכלה. כיום קרן ההשתלמות משמשת כמכשיר חיסכון לטווח הבינוני עבור שכירים או עצמאים מכל התחומים. החיסכון משמש למטרות רבות. עבור דירה, אירוע חשוב או טיול גדול לחו\"ל .

קרן השתלמות עבור עצמאים

עצמאים יכולים לפתוח לעצמם קרן השתלמות ולהנות מהוצאה מוכרת לצרכי מס על פי התקרה שנקבעה. את ההפקדות לקרן ניתן לבצע באופן קבוע או אחת לתקופה. בעקבות הרפורמה בשוק ההון כספי הרווחים פטורים ממס הכנסה כאשר הם נמשכים לאחר 6 שנים או לצרכי השתלמות אחרי 3 שנים. הפקדה שנתית עד 18,960 ש\"ח לקרן פטורה ממס רווחי הון כאשר הקרן נזילה.

קרן השתלמות עבור עצמאים

עצמאי אינו יכול לפתוח עבור עצמו קרן השתלמות אך המעסיק יכול לפתוח עבורו. גם כאן בעקבות רפורמת המיסוי בשוק ההון הכספים והרווחים שנצברו בקרן ההשתלמות פטורים ממס הכנסה כאשר הפרשות המעסיק שבוצעו לקרן אינן עולות על % 7.5 מהשכר הקובע. כמו כן על ההפקדות להיות פחות מ פי שלוש משכרו של העובד. כל סכום שהופרש מעל התקרה חייב במיסוי.

בחירה חכמה של קרן ההשתלמות

כדי לקבל החלטה חכמה בבחירת קרן השתלמות יש לבצע השוואה. באמצעות המידע שמתקבל אפשר לדעת איזה קרן השתלמות מניבה תשואה גבוהה? באיזה בית השקעות כדאי לבחור? ישנה אפשרות ליצור קשר עם בתי ההשקעות השונים, לבקש דוחות עדכניים ולהבין איזה דמי ניהול משלמים בכל מקום. יש אפשרות קלה יותר והיא להיכנס לאתר הגמל נט. באתר ניתן לקבל נתונים עדכניים על כל קופה לבצע השוואה שכוללת את שם הקופה, התשואה שביצעה בשנה האחרונה, ממוצע תשואה בחמשת השנים האחרונות דמי הניהול והרכב ההשקעה.

בנוסף לקופת קרן השתלמות השוואה ניתנת גם בקופות גמל, קרנות פנסיה, קופות גמל להשקעה, פוליסות חיסכון ועוד. מנוע ההשוואה המתקדם מאפשר לקבל בכל חיפוש נתונים עדכניים ומלאים.

עוד כתבות שיעניינו אותך
איך לבחור את האדם שיוביל את אירוע סיום הרווקות שלך?
מסיבות רווקות הן אירוע כיפי, משמח ומצחיק. הוא צריך להיות...
באילו מקרים כדאי לפנות אל עורך דין לנפגעי פעולות איבה?
מאז קום המדינה נרצחו אלפי אזרחים בפעולות איבה, עוד עשרות...
אולם לאירועים קטנים
פעמים רבות כשאנחנו רוצים לעשות אירוע קטן, לא ברור לנו...
באילו מקרים ניתן להגיש התנגדות לצו קיום צוואה?
צוואות וירושות הן תחום מורכב מאוד. ראשית, יש לא מעט...
סרטן שד גרורתי - השפעות נפשיות ורגשיות
קבלת אבחנה של סרטן שד גרורתי היא חוויה טראומטית ביותר...
להתגרש ללא מאבקים מיותרים
המשפט הראשון שבני זוג אומרים בדרך כלל לעורכי הדין שעוסקים...
המדריך המלא להערכת שווי נכס: כל מה שצריך לדעת
החשיבות של הערכת שווי נכס הערכת שווי נכס היא תהליך מכריע...
ניהול מבנים
ניהול מבנים - חווית ניהול בניינים מושלמת
כיום לנושא של ניהול מבנים יש חשיבות גדולה ממספר סיבות....
באילו מקרים כדאי לפנות לעזרת עו"ד לענייני משפחה?
דיני משפחה הוא תחום רחב יריעה. בהתאם, יש גם מגוון...
סדנאות להכנת סושי וקייטרינג פרטי אצלכם בבית
מידי פעם אתם מרגישים את הצורך לצאת מהשגרה? אתם אוהבים...